וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארס פון טרייר: "אני מת לבקר בישראל"

הבמאי הדני השנוי במחלוקת אמר כי הדבר היחיד שמונע ממנו לבוא הוא פוביית טיסות. האם מכונית ומעבורת הם הפיתרון?

"מה שקרה לי בקאן הוא תאונת אופניים מצערת", כך אמר לארס פון טרייר באירוע בברלין. זאת בהמשך לדבריו בפסטיבל קאן, שם אמר כזכור כי "ישראל היא קוץ בתחת". מי שנכח באירוע הברילינאי וגם זכה למפגש אישי עם הבמאי הדני הוא ארז ברנהולץ, מנהל פסטיבל הסטודנטים הקרוב בתל אביב. "ניגשתי אליו והוא היה נחמד מאוד, קשוב וכן", סיפר ברנהולץ. "הוא אמר לי - 'אני מתעניין מאוד בישראל, אבל לא יכול לבקר בה בגלל פוביית הטיסות שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיע הזמן שיבוא. פון טרייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פון טרייר הציע לברנהולץ לערוך שיחת ועידה בווידאו בה ישוחח עם סטודנטים. לברנהולץ יש רעיון שאפתני יותר: "אנחנו רוצים להשכיר אוטו עם שני סטודנטים שיעשו עליו דוקו ולהסיע אותו מדנמרק עד ליוון ומשם במעבורת לישראל תחת הכותרת 'המסע של לארס לארץ הקודש'. זאת תהיה ההוכחה הכי גדולה לכל מקניטיו שהוא איננו נאצי, אלא סתם במאי פרובוקטיבי עם פה גדול, או אולי פשוט איש כנה שלא מוכן לשחק את המשחק ולהיות פוליטי קורקט".

פסטיבל סרטי הסטודנטים של תל אביב, מן הגדולים מסוגו בעולם, מתקיים פעם בשנתיים בחודש ביוני באוניברסיטת תל אביב ובסינמטק העירוני. ברנהולץ מספר כי השנה יינתן משקל רב לסטודנטים באשר לאורחים שיובאו לפסטיבל. "השנה, ברוח המהפכה החברתית, אנו מתכוונים לשתף את הסטודנטים בחוג בבחירת אורחי הכבוד של הפסטיבל", הוא מספר. "אנו מתכוונים לערוך סקר בין הסטודנטים שיבחרו את מי הם הכי רוצים שיגיע אלינו. את החמישה שייבחרו ננסה להזמין כקבוצה, כחוג, כקהילה. אנחנו מתכוונים לארגן כמות רבה של קולנוענים שיצטלמו יחד, או ייצרו סרטים במיוחד, או כל דבר שיחפצו, כדי לשלוח הזמנות יצירתיות ולהשיג את חמישיית הבמאים שהיו רוצים לפגוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully