וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהן@מושון כותבים על השירים באלבום החדש שלהם "מחשב לכל ילד": בלעדי

מיכאל כהן

21.9.2011 / 12:00

כהן@מושון כותבים את המדריך לאלבום החדש שלהם, "מחשב לכל ילד", שיר אחרי שיר, ומגלים לנו מי באמת התחיל את המהפכה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק מוזיקה - עושים גם כוריאוגרפיות מרשימות. כהן@מושון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פתיחה"

הקטע הזה בכלל לא היה אמור להיות באלבום. אבל כשהשמענו את הסקיצה שלו ליוסי פיין, הוא אמר שלא רק שהקטע חייב להיכנס, אלא שהוא צריך גם לפתוח את הדיסק. היינו תלמידים טובים והחלטנו להכניס את הקטע כאינטרו, ודי שמחנו, כי כולנו מאוד התחברנו לסימפול הספציפי הזה של "הכבש הששה עשר" שנמצא שם, וגם כי אין הרבה קטעי פתיחה לאלבומים בימינו.

"מלמעלה עד למטה"

"מלמעלה עד למטה" הוא מסוג השירים שהרגשנו באמת רק אחרי שניסינו אותו בהופעות. די מהר הוא נהפך לפייבוריט בהופעות פריצה שלנו במסיבות, מעין מחליף לא רשמי ל"פאן פאן פאן" מהאלבום הקודם. שיר שהוא כולו חריזות וסקילז נטו, מהסוג שאנחנו אוהבים במיוחד לכתוב. הוספנו לו גם כוריאוגרפיה מרשימה – אנחנו מרימים את היד למעלה ולמטה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זוז עם זה"

השיר הזה הוקלט בסשן הראשון שעשינו אחרי "כושר גופני" – בערך שבועיים אחרי שיצא. עברנו די הרבה תלאות בדרך לאלבום הראשון, והשיר הזה מתאר קצת את המציאות התרבותית והחברתית שהרגשנו סביבנו באותה תקופה. מאותו סשן חזרנו למוד של יצירה והמשכנו להקליט, שיר חדש, כל שבוע, במשך שנתיים.

כהן@מושון. נמרוד סונדרס
הכי אוהבים את תל אביב. כהן@מושון/נמרוד סונדרס

"תל אביב"

שיר אהבה לעיר תל אביב, העיר שאנחנו הכי אוהבים, אפילו שיש לנו די ג'יי ירושלמי.

"צלם תמונה"

שיר על השתלטות הסמארטפונים והמצלמות על חיינו, ומחאה נגד האח הגדול שצופה בנו מכל פינה. או לחילופין – חרוזים מצחיקים שקשורים איכשהו במצלמות, על עוד ביט מושלם של יונתן ריקליס, חבר לא רשמי בלהקה והביטמייקר הכי טוב בארץ.

"חלומות רעים"

לא הרבה יודעים, אבל גם המייק מושון הוא יוצר ביטים ראשון במעלה, וכששמענו את הביט הזה, שמבוסס על "בעלת החלומות" של נורית גלרון, היה לנו ברור שצריך לצאת מזה שיר. כל אחד חשב על החלומות הכי גרועים שלו, הפחדים הכמוסים ביותר, וכרגיל אצלנו זה נגמר בבחורות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קלאסיקלטת"

כולנו גדלנו על הקלטות של חברת "קלאסיקלטת" בילדותנו, ומשום מה, השם הזה, החיבור הזה בין שתי המילים, ממש מדבר אלינו עד כדי כך שהצמדנו אותו גם לשיר, גם לבלוג וגם לתוכנית הרדיו שלנו. מצד אחד קלאסיקה – משהו שהוא על זמני, מצד שני קלטת – משהו שכבר לא רואים בימינו.

כהן@מושון. נמרוד סונדרס
התחילו עם המהפכה הרבה לפני דפני ליף. כהן@מושון/נמרוד סונדרס

"מחכה"

לעומת האלבום הראשון, את "מחשב לכל ילד" כתבנו בתקופה בה בחורות כבר קצת יותר התייחסו אלינו. השיר הזה מדבר על ההתנגשות בין החברה שלך ללהקה שלך – שכל מי שעושה מוזיקה יודע שלהקה היא גם סוג של חברה.

"מהפכה"

הבהרה: השיר הזה נכתב הרבה לפני שדפני ליף החליטה לצאת לקמפינג ברוטשילד. שיתפנו כאן פעולה עם עומר קליין, פסנתרן הג'אז הגאון, שבנה איתנו את הביט והכניס עומק חדש ומרגש לתוך המוזיקה שלנו. כשאנחנו אומרים מהפכה אנחנו לא מדברים דווקא על מהפכה חברתית, אלא יותר על מהפכות קטנות שיש לכל אחד בחיים שלו. אבל גם מהפכה חברתית זה אחלה.

"מושיקו סקיט"

חפשו את הסרטון "פלתיאל ממגדיאל", מ"הבית של פיסטוק". אין לנו מה להגיד יותר מזה.

"חכי דקה"

עוד שיתוף פעולה מרגש שהיה לנו ב"מחשב" הוא עם דוריאן קונספט – אשף הביטים האוסטרי ששיתף פעולה כבר עם פליינג לוטוס וחבריו לסצנת הביטים העולמית שאנחנו ממש אוהבים. כשהוא היה בארץ היה לנו את הכבוד לארח אותו ואת מגע הקסם שלו באולפן של שוחט, והתוצאה היא הזייה רומנטית שמתאימה לסיום האלבום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וככה זה נראה: "מחשב לכל ילד", עטיפת החדש של כהן@מושון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מחשבים וכיף סקיט"

עוד קטע מעבר קצר, הפעם עם סמפול מתוך "כמה שירים עוד אפשר להמציא בכלל" של מתי כספי – היה לנו חשוב להכניס מעברים קטנים בין השירים, מתוך כבוד למסורת הישנה של אלבומי היפ הופ קלאסיים כמו "The Chronic" או "Midnight Marauders".

"סבבה – מארחים את פלד ואקסום"

זה שיר ממש אבל ממש ישן שכתבנו עם פלד ואקסום, חברינו לסצנת הראפ ומלכי שכונת פלורנטין רבתי. שרנו על משהו שכולנו יכולים להתחבר אליו – מישהי שממש לא קשורה לעולם שלך, לא אוהבת לשתות, לרקוד, אפילו לא אוהבת היפ הופ – אבל זה סבבה, כי זאת האישה שאתה אוהב (כולם ביחד להגיד: AWWWWW).

מופע ההשקה לאלבום "מחשב לכל ילד" ייערך במועדון הבלוק בתל אביב במוצאי השבת הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully