וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דקסטר" חזרה: עכשיו גם אלוהים וישו מעורבים

חגית גינזבורג

3.10.2011 / 12:35

"דקסטר" חזרה לעונה שישית והפרק הראשון לא רק נראה מצוין, אלא גם מבטיח שהמוטיב הדתי יביא את הסדרה לשיאים חדשים של מופת

אם ישו היה צופה טלוויזיה כרסתן שנהנה לנשנש פיצוחים מול המסך, סביר להניח ש"דקסטר" לא היתה הבחירה המועדפת עליו. רוצח סדרתי, שבדרכו שלו מנסה להחזיר קצת צדק לעולם אבל נהנה קצת יותר מדי מהגופות שנערמות בדרך, בטח היה גורם לאבי הנצרות להתפתל באי נוחות. אבל בין אם הוא רוצה ובין אם לא, ישו הוא כוכב העונה השישית של "דקסטר", שעלתה אתמול (ראשון, מיום חמישי ב-yes Action) בארה"ב: מערכת יחסים אמביוולנטית שנרקמת כמעט מן הרגע הראשון בין כוכב הסדרה לבחור מבית לחם, ומשאירה מעט מאוד מקום לספק: הפעם דקסטר יוצא לחקור את מערכת האמונות הפרטיות שלו, כשצלב מרחף כל הזמן מעל ראשו.

העונה השישית נפתחת, כרגיל, בשובו של הנוסע האפל לנפשו של דקסטר, שמביא אותו לרצוח שני פרמדיקים שנוהגים להרוג מטופלים כדי לסחור באבריהם. משם הוא ממשיך לכנס המחזור שלו, במטרה לנקום את מותה של מי שהיתה חברתו היחידה בתיכון, שעל פי החשד שלו נרצחה על ידי חבר אחר לספסל הלימודים, סיטואציה שמאפשרת לנו שוב להתענג על הניסיונות המשעשעים של דקסטר להשתלב בחברה האנושית הנורמטיבית.

בין כל אלה הוא צריך למצוא גן להריסון, הבן שלו ושל ריטה המנוחה, ומגיע בעצתו של אנג'ל בטיסטה (שהעונה מקודם למפקד מחלקת הרצח, במקומה של לגווארטה, שקודמה אף היא) לגן קתולי. כשהגננת-הנזירה מנסה לברר לאיזה זרם דתי דקסטר משתייך, הוא מכיר לראשונה בעובדה שאין לו שום אמונה דתית ומתחיל לשאול את עצמו שאלות נוקבות. במקביל, שני טיפוסים משונים רוצחים סוחר ירקות מקומי, אגב מלמול פסוקים דתיים, מה ששולח את כל מחלקת הרצח של משטרת מיאמי, כשדברה כמובן בראשם, לעוד תעלומת רצח מסתורית. לצופים ברור שמדובר בטקסיות דתית כלשהי ושהיא ממש לא עומדת להסתיים בגופה אחת.

עוד טלוויזיה אמריקאית:

"אימפריית הפשע" חזרה גם היא בענק

טלוויזיה אמריקאית: כל סדרות החורף החמות

"דקסטר" בוואלה! yes

ראיתם את הפרק של "דקסטר"? דברו איתנו בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז מה ישו, בא לפה הרבה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשחושבים על זה, מוזר שג'יימס מאנוס ג'וניור, יוצר הסדרה, לא שלף את קלף הדת עד עכשיו. כל העיסוק הזה בחטא ופשע, עין תחת עין ושאלת המוסר הטמונה ברציחתם של רוצחים יכול היה להעלות את הסוגיה הדתית כבר מזמן, אלא שהיו לו מן הסתם דברים חשובים יותר לעסוק בהם: אף עונה של "דקסטר" לא נפלה מקודמתה, כל אחת הצליחה לטלטל את הצופים ולהבהיל אותם במידה שווה. אבל עכשיו, אחרי חמש כאלה, הגיע הזמן לאפשר לדקסטר לקחת את הלבטים הפנימיים שלו צעד אחד קדימה, לשחוט את הפרה הקדושה מכולן ולעצבן כמה ארגונים שמרניים בארה"ב. בקיצור - נראה אותו משתמש בנצרות כדי להצדיק רצח.

אין ספק שמי שלא מסוגל להבין את היכולת המופתית של דקסטר להיתפס כגיבור וכדמות אהובה, למרות התחביב המדמם שלו, לא יחבב את הנרטיב של העונה השישית. מצד שני, ממילא לא ברור מה הם עושים איתנו, אלה שנתנו לדקסטר ללפות אותנו בקרביים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי שלא אהב עד עכשיו, אין לו מה לחפש ואנחנו גם לא רוצים אותו כל כך. דקסטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עושה רושם שהעונה השישית של "דקסטר" עומדת להיות לא פחות מסעירה, אפלה ומצמררת מקודמותיה. כבר עתה ברור שגם הפעם לא יהיו לדברה, אחותו של דקסטר (ג'ניפר קרפנטר, שעד לפני שנה היתה אשתו של הול בחיים האמיתיים) חיים קלים, וזה למרות שהיא כמעט זוכה להצעת נישואין בפרק הראשון (אבל כמובן שהכל משתבש), שלגווארטה שוב סיבכה את עצמה בפרשה מפוקפקת ושדקסטר ימשיך לעשות את שלו: לספק לנו עונה ששווה למות בשבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully