וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מייקל ג'קסון: השקרים והשערוריות ממשיכים

אביגיל אייזנבך

9.10.2011 / 0:32

רופאו של מייקל ג'קסון המואשם בהריגתו ממשיך לספק עדויות סותרות והתנהגות תמוהה למדי, משיחות טלפון בזמן הזרקת תרופות ועד אובדן חוש הזמן. סיכום השבוע במשפט ג'קסון

הטבעת מתהדקת

מתוך משפטו של קונרד מורי, רופאו של מייקל ג'קסון. AP
לא טוב. מאוד לא טוב. ד"ר קונראד מוריי במשפט/AP

בשבוע השני במשפטו של ד"ר קונראד מוריי, הרופא המואשם בהריגתו של מייקל ג'קסון, התביעה ממשיכה לחשוף התנהגות מפוקפקת למדי של הרופא כלפי מלך הפופ ואת השקרים שסיפר לאלו שניסו להציל את חייו. מנגד, ההגנה במשפט ספגה השבוע כמה מהלומות שמעמידות בשאלה את ההיתכנות של התיאוריה שהם מנסים להציג – זו שגורסת שג'קסון היה זה שהזריק לעצמו את מנת הסם שהביאה בסופו של דבר למותו. לסיכום האירועים, הנה 10 דברים חדשים שעלו בשבוע השני למשפט.

משפט מייקל ג'קסון - כותרות נוספות:

מופע המחווה למייקל ג'קסון התנהל בצל המשפט
משפט מייקל ג'קסון: סיכום השבוע הראשון
משפט מייקל ג'קסון: תמונת המוות נחשפת
משפט מייקל ג'קסון: האם הרופא יורשע? דברו על זה בפייסבוק

1. מייקל ג'קסון לא נטל משככי כאבים לפני מותו. בשנתיים מאז מת מלך הפופ, רבים קשרו את מותו למשככי כאבים אליהם טענו שהיה מכור. כמעט כל אחד שהתראיין בנושא, מקרובי משפחה של ג'קסון ועד לאנשים שעבדו עבורו, סיפר על ההתמכרות. הנתיחה שנעשתה לאחר מותו מוכיחה אחת ולתמיד שהדבר אינו נכון. בגופו של ג'קסון לא נמצא שום משכך כאבים ואף לא נמצא כל סם אחר מאלה שהוזכרו. לא נמצא מורפין ודמרול – משכך כאבים שגם ההגנה טוענת ג'קסון היה מכור אליו. בנוסף לא נמצאו סמים לא חוקיים כגון קוקאין ואקסטזי.

2. הסמים היחידים שנמצאו בגופו של ג'קסון היו אלה שד"ר מוריי מודה שנתן לו: סם ההרדמה פרופופול, ותרופות הרגעה כגון לורזופם, ואליום ומידזולם.


3. ד"ר מוריי הזמין כמויות עצומות של פרופופול במשך תקופת זמן קצרה מאוד. מעדותו של בעל בית המרקחת ממנו הוזמנו כל התרופות עולה שמוריי הזמין 255 בקבוקים של פרופופול, 20 בקבוקים של לורזופם ו-60 בקבוקים של מידוזלם. את כל זה הוא הזמין במהלך שלושה חודשים.

הרופא בטלפון בזמן שהזריק תרופה לגופו של ג'קסון?

ד"ר קונראד מוריי. GettyImages
מה אתה עושה בזמן שאתה מביא תרופות? ד"ר מוריי/GettyImages

4. האם ד"ר מוריי הזריק לג'קסון פרופופול בזמן שדיבר בטלפון? התביעה הציגה פירוט של רישומי שיחות הטלפון שד"ר מוריי ערך בזמן שבו היה אמור להשגיח על ג'קסון. נתון מעניין שעלה מהם הוא שאחת מהשיחות חופפת לזמן בו הוא נתן לזמר פרופופול. הדבר מעלה את האפשרות שאפילו בזמן החשוב הזה, בעודו מחדיר לגופו של הזמר חומר הרדמה, לא טרח להשגיח עליו כראוי. השיחה שהחלה ב-10:34 נמשכה 8.5 דקות ומכך עולה שמנת הפרופופול שנתן לג'קסון ב-10:40 היתה במהלכה.

5. מכה להגנה: לא נמצאו טביעות אצבע של ג'קסון על אף אחד מבקבוקי התרופות בחדר בו הוא מת. הדבר יקשה על הסנגוריה להוכיח את התיאוריה לפיה ג'קסון לקח בעצמו כדורי הרגעה רבים, ואז נטל את מנת הפרופופול שהרגה אותו.

6. מהלומה נוספת להגנה הגיעה מכיוון פרסום ממצאי הנתיחה שבוצעה במלך הפופ. בעוד עורכי דינו של הרופא טוענים שג'קסון בלע 8 כדורים של תרופת ההרגעה לורזופם ולאחר מכן נטל את מנת הפרופופול שהרגה אותו, הנתיחה מראה שכמות הלורזופם שנמצא בקיבתו של הזמר היתה אפסית. מהנתיחה עולה כי הריכוז של תרופת ההרגעה הזאת בתכולת הקיבה שלו שווה ערך בגודלו לגרגיר אחד של סוכר – כלומר הרבה פחות מכדור ובטוח שלא 8.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

רופא עם שני מכשירי סלולר שלא יודע מה השעה

מייקל ג'קסון אחרי מותו. רויטרס
מתי בדיוק 911 הוזעקו? מייקל ג'קסון בתמונה לאחר מותו/רויטרס

7. ד"ר מוריי מסר לרופאים השונים שניסו להחיות את ג'קסון גרסאות סותרות לגבי הטיפול שהעניק לו. לרופאה אחת סיפר שנתן לג'קסון טיפול נגד תשישות והתייבשות ולשנייה אמר שסייע לו להירדם. את שתי הגרסאות האלה מסר במהלך אותה השעה בה ניסו הרופאים בבית החולים UCLA להחיות את מלך הפופ.

8. ד"ר מוריי מסר גם גרסאות סותרות על האופן בו גילה שג'קסון אינו נושם. לרופאה בחדר המיון סיפר מוריי שהזריק לזמר תרופה ואז ראה שהוא אינו נושם בעוד שלמשטרה סיפר משהו אחר לחלוטין. בגרסה שמסר לשוטרים הוא טוען שלא היה בחדר כשג'קסון הפסיק לנשום וכשחזר מצא אותו במצב הזה. לפי הגרסה הזאת הוא נתן לג'קסון פרופופול, השגיח עליו במשך מספר דקות, יצא לשירותים למשך שתי דקות ואז כשחזר מצא את מלך הפופ לא נושם.

9. מוריי לא הצליח לענות על שאלות פשוטות ששאלו אותו הרופאים בחדר המיון. הוא התבקש להגיד באיזה שעה מצא את ג'קסון לא נושם אך לא זכר. הוא גם לא ידע להגיד כמה זמן עבר מהרגע שמצא שהזמר אינו נושם עד שהתקשר ל-911 וטען שאינו יודע כי אין לו שעון. זאת למרות שהיו לו שני מכשירים סלולריים.

צפו בעדות הרופאה שד"ר מוריי לא ידע לענות לה מתי חייג ל-911:

10. משהו מצמרר: בבוקר בו ג'קסון מת מוריי שלח אימייל לחברה שהיתה אמורה לבטח את מסע ההופעות בלונדון. באותו מייל הכחיש את הדיווחים שנפוצו אז על כך שבריאותו של מלך הפופ אינה טובה. המייל הזה נשלח ב-11:17. כארבעים דקות לאחר מכן הוא הבחין בכך שג'קסון אינו נושם.

סיכום:

בהמשך, התביעה תנסה להראות שדבריו הבעייתיים מאוד של ד"ר מוריי הן פעולות של מי שפועל מתוך אשמה ומנסה לטשטש את עקבותיו. עד כה, התביעה פועלת בהצלחה רבה, כשכל עדות כמעט מוסיפה עוד שקר לערמה הגבוהה ממילא של שקרים וגרסאות סותרות שמסר ד"ר מוריי. ההגנה בינתיים לא מצליחה לערער את הסיפור שמציגה התביעה. בשבועות הקרובים תנסה ההגנה לשכנע את המושבעים שמוריי הוא לא זה שהרג את ג'קסון, אלא שזהו דווקא הזמר שפעל מתוך ייאוש ורצון לישון ולכן נטל בעצמו את התרופה שחיסלה אותו.

אלא שהשאלה היא האם זה בכלל משנה מי הזריק את המנה האחרונה. הרי בסופו של דבר, ד"ר מוריי הוא הרופא וג'קסון היה הפציינט. הוא היה אחראי לחייו ואם אכן דאג שהתמכר לתרופות, כפי שהוא טוען כרגע, לא היה צריך להשאיר אותו לבד איתן בחדר.

*אביגיל אייזנבך היא מנהלת קהילת המעריצים של מייקל ג'קסון באתר תפוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully