וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "חטופים" על שחרור גלעד שליט: "יש נקודות השקה"

שני גורקביץ'

18.10.2011 / 4:21

כשגידי רף יצר את "חטופים", הוא ניסה להתנתק מהמציאות בה גלעד שליט נמצא בשבי. עם השלמת העסקה להשבתו, הוא מדבר על התחושה המוזרה בה תסריט הופך למציאות

גידי רף, יוצר "חטופים" מקפיד לקרוא לגלעד שליט "גלעד שליט". לא "גלעד", כפי שרבים התרגלו לקרוא לו. במשך כל הראיון, הנערך בשיחה מלוס אנג'לס שם מקדם רף את "Homeland" הגרסה האמריקאית של "חטופים", רף מקפיד מאוד לייצר את הריחוק המתבקש ממי שיצר סדרה על שבויי מלחמה לבין שבוי המלחמה האמיתי, הראשון מזה שנים ארוכות שעתיד לחזור לביתו, כפי שקרה לגיבורי הסדרה שיצר רף.

אז, כשעלתה הסדרה בזכיינית קשת, הוציאה משפחת שליט הודעה מיוחדת וחריפה, בה נאמר "גלעד הוא לא חטוף דמיוני". במציאות, נראה כי סצנות רבות בהן רף עסק בסדרה, מחתימת ההסכם בחדרים נפרדים ועד היערכות התקשורת לחזרתם השבויים, עומדות לקבל משנה תוקף.

"יש משהו מאוד מאוד דומה בין סצנות בסדרה לבין מה שקרה, עוד מאז שהתחילו כל הדיווחים על העסקה", אומר רף בזהירות. "לא סתם דברים נורא דומים עכשיו, הכותרות נורא דומות, גם ההתנהלות של המשא ומתן דומה. הרי אני שמתי אותם באותה קומה בבית המלון והבחור שניהל את המשא ומתן התרוצץ בין החדרים, וקראתי שככה זה היה עכשיו. אני חושב שבגלל ההתעסקות עם נושא השבי יש לי עניין מאוד גדול בנושא השבויים, אני מאוד רגיש אליו ונקשרתי אליו. אבל אני עשיתי סדרת טלוויזיה ועכשיו זה קורה במציאות. מה שהבנתי בעבודה על 'חטופים' זה שהשבי זה דבר שלוקח המון המון זמן להשתחרר ממנו. אני מקווה שנדע לא להציק לגלעד שליט יותר מדי ולתת לו להשתקם בלי שכל העיניים של מדינת ישראל יהיו נשואות על כל צעד שהוא עושה".

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
רגע האמת: גלעד שליט עתיד לשוב לביתו
מה צפוי לגלעד שליט עם שובו?
הקרב בבג"צ נגד עסקת שחרור גלעד שליט
הטלוויזיה הישראלית תיבחן בעסקת שליט
מדברים על גלעד שליט בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש הרבה נקודות השקה". מתוך "חטופים" הישראלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

רף עצמו מעיד כי גם מלוס אנג'לס הוא מתכוון לעקוב באופן צמוד אחרי הדיווחים והשידורים עד לשובו המיוחל של שליט לביתו. העיסוק המתמיד בנושא, הן בישראל ואף בגרסה האמריקאית (השונה מאוד מזו הישראלית אך בעלת אלמנטים עלילתיים השאולים במלואם מגרסת המקור), לא גרם לו להתרחק מהנושא, אפילו להיפך. לדבריו, גם עמיתיו ל-"Homeland" מגלים עניין עצום בנושא: "כל הזמן מדברים על זה, ממש כל הזמן", אומר רף. "מתרגשים, עוקבים אחרי זה ומאוד מתעניינים בסיפור. "כמובן שההתעסקות בנושא השבויים בשנים האחרונות בחיים שלי השפיעה מאוד", הוא מוסיף, "אבל אני לא קושר את הגורל של גלעד שליט לסדרה".

היית אומר עכשיו משהו למבקרים שהיו לך אז, אלו שהאשימו אותך בחוסר אמינות?

"הייתי אומר את מה שאני תמיד אומר והחזרה של גלעד שליט לאו דווקא שינתה משהו. לא הייתי רוצה להשתמש בחזרה של גלעד שליט כדי לצדיק את הטיעון שלי בוויכוח עם המבקרים, הם לא חשובים מספיק כדי להשתמש בו. זה לא היה חשוב אז ולא חשוב עכשיו. וגם אז כשהם אמרו 'אמין' או 'לא אמין', התקשרו אלי כל מוצאי שבת פדויי שבי ואמרו כמה זה מדויק, ואת זה היה כל כך הרבה יותר חשוב לשמוע מאשר את דברי המבקרים".

סיימתם באחרונה את צילומי העונה השנייה בישראל. יש לך מחשבות על איך העונה תושפע מאירועי שובו של שליט?

"בעונה הזו אנחנו מתעסקים בנושאים שמאוד בוערים עכשיו, אבל החזרה של גלעד שליט לא הולכת לשנות את הסדרה. בכל מקרה, אנחנו מתעסקים בנושא הזה בצורה מאוד רגישה ומכובדת ואני רואה את הסדרה הזו כסדרת דרמה לכל דבר, אנחנו לא עושים סדרה 'מטעם'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם בארה"ב מתעניינים. מתוך "Homeland"/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות השיחות והניסיון והתחקירים הרבים שערך כהכנה לסדרה, רף לא מתיימר להשיא עצות לגבי התנהלות הגורמים השונים בתקופה הכואבת הזו - לא למשפחה לא לצבא וגם לא לסקרנים הרבים שתוהים מה הוא היה עושה. "אני חושב שצריך לתת לו להיות עם המשפחה שלו וצריך להבין שמצפה לו דרך לא פשוטה של שיקום", אומר רף. "תקופה שתהיה קשה אולי כמו השבי".

"חטופים": גידי רף בראיון לוואלה! תרבות לכבוד סיום העונה הראשונה
"חטופים": ביקורת העונה הראשונה
"Homeland", הגרסה האמריקאית ל"חטופים": מצוינת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully