וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספיר 2011: אורלי קסטל בלום וחגי ליניק מועמדים

שני גורקביץ'

24.10.2011 / 7:00

קסטל בלום, ליניק, דן בניה סרי, מתן חרמוני ומשה סקאל הם המועמדים הסופיים לפרס היוקרתי. "נסיעה" של יאיר אסולין זכה בפרס לספר הביכורים הטוב ביותר

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות הודיע היום (חמישי) על שמות חמשת הסופרים שמועמדים לזכייה בפרס לשנת 2011. מוקדם יותר החודש נמסרה רשימה ארוכה יותר שהכילה 12 מועמדים, וכעת מתפרסמת "הרשימה הקצרה" ממנה ייבחר בהמשך הזוכה בפרס.

חמשת המועמדים הסופיים לקבלת הפרס הם דן בניה סרי, עבור ספרו "ארטור" (כנרת-זמורה-ביתן); משה סקאל, על "יולנדה" (כתר); חגי ליניק, על "דרוש לחשן" (הספריה החדשה); מתן חרמוני, עבור "היברו פבלישינג קומפני" (כנרת-זמורה-ביתן); אורלי קסטל בלום, על "חיי חורף" (הספריה החדשה). קסטל בלום עלתה לכותרות בימים האחרונים בזכות ראיון לעיתון מעריב, בו התוודתה כי היא נמצאת בחובות עתק.

במקביל לפרסום הרשימה הקצרה, הכריזו השופטים בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר, כי הזוכה בפרס ספיר לספר ביכורים בשנת 2011 הוא יאיר אסולין. הפרס יוענק לאסולין עבור ספרו "נסיעה" שיצא בהוצאת חרגול. על פי נימוקי השופטים מדובר ב"נובלה דחוסה, אינטנסיבית ורבת עוצמה שמתרחשת בזמן נסיעה של חייל דתי עם אביו למשרד הקב"ן. יומן ישיר ושלדי הנושא מימד של דחיפות ושל תנופה פואטית חפה מגינונים. ספר נועז של נסיעה אל גוף ראשון".

כל אחד מחמשת המועמדים הסופיים והזוכה בפרס הביכורים יקבל מענק של 25 אלף שקלים, ומפעל הפיס ירכוש מהדורה של 500 עותקים מספרו, שתוענק לספריות ציבוריות בארץ. שם הזוכה בפרס יוכרז בטקס חגיגי שיערך לקראת סוף השנה הלועזית. הוא יקבל מענק של 150 אלף שקלים וספרו יתורגם לערבית ולסשפה נוספת על פי בחירתו.

מדובר בפעם השנייה השנה בה מוענק הפרס, לאחר שבמרץ האחרון זכה בו יהורם קניוק על ספרו "תש"ח". הסיבה לכך טמונה בחשד לניגוד העניינים שהוביל לביטול הפרס של שנת 2009, שניתן לאלון חילו על "אחוזת דג'אני". בעקבות החשדות, שנחשפו לראשונה בוואלה! תרבות, יושמו שינויים בתקנון הפרס הכוללים בין היתר את פרסום הרשימה הארוכה המוקדמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully