וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אליפות ישראל בדקה" עם עידו רוזנבלום: למה לעשות לו את זה?

לילך וולך

28.10.2011 / 5:21

השעשועון "אליפות ישראל בדקה" היא טלאי טלוויזיוני זול וריקני שנועד למלא חלל בלוח השידורים, והיא בעיקר מביכה את עידו רוזנבלום שמגיע לו הרבה יותר

"אליפות ישראל בדקה" היא פחות או יותר גרסת המבוגרים לשעשועון הילדים הישן "קח סיכון" – המתחרים בזוגות משחקים במשחקי חברה שלא שונים מאוד מקלאסיקות ימי הולדת כמו הכנסת נר קשור למותניים לפיה של בקבוק. בגרסת המבוגרים המשחקים מעט יותר יצירתיים, ולמנצחים בעשרה משחקונים מובטח פרס של מיליון שקלים, מה שהופך את התחרות הילדותית הלא מזיקה מפעם, לעדיין ילדותית אך חמדנית.

המשתתפים נדרשים לחלץ קופסת גפרורים מתחת לבקבוק בלי שייפול; להפיל מטבע לתוך כוס שוט באקווריום מלא מים; להרים שקיות נייר מהרצפה בפה ועוד כהנה וכהנה. לא צריך אינטליגנציה, או כישורים יוצאי דופן, רק לעמוד בהם בהצלחה תוך דקה.

ל"אליפות ישראל בדקה" יש עריכה קצבית, תיאור קצר וקולע של המשחקים הלא מובנים מאליהם, מתמודדים שלא ייבשו את זמן המסך שניתן להם, וזמן הצפייה חולף מהר. אבל בזה זה נגמר - "אליפות ישראל בדקה" היא משחת השיניים שמכסים איתה חור של מסמר עד שיזדמן לקנות שפכטל וצבע. היא טלאי טלוויזיוני זול וריקני, שנועד להדביק רצועות שידור זו לזו – באותה המידה אפשר היה לשדר רצף של קליפים כפי שהיה מקובל לעשות בדקות מתות בין תוכניות פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז מה באמת עובר למתמודד בראש ברגע כזה? מתוך "אליפות ישראל בדקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ב"קשת" מבינים ש"אליפות ישראל בדקה" היא תוכנית במשקל סגולי אפסי, ועובדה היא שכבר כמה חודשים שהתוכנית נמרחת מפה לשם ולא עולה לשידור. הטעות היתה שחשבו שיוכלו לפצות על השום דבר, בזיווג שלו למנחה שיש לו כבר קבלות – צעיר אבל מדבר לכל המשפחה, קליל אבל אינטליגנטי ומשעשע.

וכך הגיע עידו רוזנבלום להנחות את "אליפות ישראל בדקה" וללבוש חליפה שקטנה עליו בשתי מידות. לכאורה מה אכפת לנו שמישהו מוכשר יותר ממידת המשרה שלו יעשה את העבודה? לאחד תהיה עבודה, והשאר ייהנו מהמקצועיות שלו, ועוד בזול. אבל לא סתם טבעו בשוק העבודה את הביטוי 'אובר-קווליפייד' ומעבר לזה ש"אליפות ישראל בדקה" לא מעניינת במיוחד לצפייה, היא מעוררת חוסר נוחות קשה עבור עידו רוזנבלום המנחה שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוברקווליפייד זו לא מילה מומצאת. מתוך "אליפות ישראל בדקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"מונית הכסף", היה יכול רוזנבלום להפגין את הקסם והשנינות שלו, לשלוף מהר תגובות תואמות לסיטואציות ההזויות שהפורמט זימן לו, ותחום הטריוויה שדורש ידע ומידה של אינטליגנציה החמיא לו יותר. גם אז, היה ברור ש"מונית הכסף" מוכרחה להיות רק תחנה בדרך למעלה, ושאסור לו לכלוא עצמו בנישת המנחה בלבד. אבל המצב לא רק שלא נשמר כפי שהוא – אם להשתמש בעולם התוכן של "אליפות ישראל בדקה" – במשחק הסולמות והנחשים שהוא החיים, רוזנבלום החליק מטה מטה על נחש חלקלק במיוחד, ועכשיו הוא מוצא עצמו אומר דברים כמו - "מה עובר בראש ברגע הזה?" על כשלון של משתתף בהעפת כדור פינג פונג מכוס מים אחת לשנייה בנשיפה.

לא "אליפות ישראל בדקה" מרוויחה מהליהוק של עידו רוזנבלום, לא הוא מרוויח מהמשרה החדשה-ישנה הזו, ואנחנו בבית שנעוצים מול הטלוויזיה מפסידים יותר מכולם. "אליפות ישראל בדקה" לא היתה צריכה להידחות בשידורה, היא היתה צריכה להיגנז כליל. היא אולי לא גרועה יותר מחלקם של שאר השעשועונים, אבל היא בהחלט גרועה באופן ייחודי, ובעיקר עושה עוול למנחה שלה שמגיע לו הרבה יותר.

אתם נהניתם מ"אליפות ישראל בדקה" עם עידו רוזנבלום? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully