וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מייקל ג'קסון: הכאבים ונדודי השינה של מלך הפופ

אביגיל אייזנבך

30.10.2011 / 7:04

רגע לפני ההכרעה, משפט מייקל ג'קסון ממשיך להציג עדויות מסעירות: מהכאבים הרבים מהם סבל ג'קסון ועד נדודי השינה שהטרידו אותו במשך 20 שנה. סיכום השבוע במשפט

מתי המשפט הזה יסתיים?

ד"ר קונראד מוריי במשפט מייקל ג'קסון. GettyImages
הסוף קרוב. ד"ר קונראד מוריי במשפט השבוע/GettyImages

משפטו של ד"ר קונראד מוריי, הרופא המואשם בהריגתו של מייקל ג'קסון ממשיך להיגרר וגם השבוע ימים רבים התבטלו או קוצרו. בינתיים, כתוצאה מכל העיכובים המשפט מתארך מעבר לזמן אותו צפה השופט – שבמקור חשב שהשבוע יוכל כבר לשלוח את המושבעים להתדיין, אולם נראה שהוא יימשך לפחות שבוע נוסף. השבוע התמקד בתיק של ההגנה, שהחלה וכמעט סיימה להציג את הצד שלה. רוב העדים שזימנו עורכי דינו של הרופא לא היו קשורים באופן ישיר לאירועים שהובילו למותו של ג'קסון, והם לא שפכו אור חדש על אותן השעות הגורליות ביום בו מת. עם זאת, הם כן העניקו הצצה להלך נפשו של ג'קסון בחודשים האחרונים בחייו. הנה 10 דברים חדשים שלמדנו מאירועי השבוע החמישי במשפטו של מוריי:

1. ההגנה הציגה תיאוריה חדשה לנסיבות מותו של ג'קסון. זאת, לאחר שתיאוריות קודמות שהוצגו במהלך המשפט הופרכו על ידי התביעה. ד"ר פול ווייט, מומחה להרדמה ולסם הפרופופול מטעם ההגנה, אמר בעדותו שהתרחיש היחידי שמסביר את מותו של ג'קסון ומסתדר עם הדברים שמוריי אמר למשטרה הוא התרחיש בו ג'קסון הזריק לעצמו את המנה שהרגה אותו, ומת מיד לאחר מכן, במהלך 2 הדקות בהן מוריי לא נכח בחדר. לדבריו, מוריי אכן הזריק לג'קסון רק את 25 המיליגרם שהוא מודה שהזריק, אך שכשיצא מהחדר - ג'קסון התעורר, הזריק עוד 25 מיליגרם ומת מיד לאחר מכן. בינתיים ההגנה לא התייחסה לכך שתיאוריה של הזרקה עצמית לא מתיישבת עם הראיות, שכן טביעות אצבעותיו של ג'קסון לא נמצאו על המזרקים או על בקבוקי הפרופופול.

2. ד"ר ווייט, עד הגנה כזכור, מסכים עם מומחי התביעה שהעידו במשפט עד כה: אין צידוק לכך שמוריי נתן לג'קסון פרופופול בסביבה ביתית ולא השגיח עליו באמצעות הציוד הרפואי הנדרש.

משפט מייקל ג'קסון - כתבות נוספות:
משפט מייקל ג'קסון: סיכום השבוע שעבר במשפט
משפט מייקל ג'קסון: התמונה זעזעה את כולם
משפט מייקל ג'קסון ייגמר בהרשעה? ספרו לנו בפייסבוק

למייקל ג'קסון כאב. מאוד.

"ר פול ווייט במשפט מייקל ג'קסון. GettyImages
טוען שג'קסון הזריק לעצמו. לא שזה משתלב עם המציאות, כן? ד"ר ווייט/GettyImages

3. במהלך עדותו של ד"ר ווייט הוצגה תעודה שמראה שמוריי עבר הסמכה במתן הרדמה. מהתעודה עולה, שמוריי הוסמך לתת הרדמה, לטפל בדרכי האוויר של פציינט במידה והם נחסמים, לספק אוויר במקרה של דום נשימה, לעקוב אחר מצבו של הפציינט כדי להעריך את מצבו ולהציל פציינט במידה ונכנס להרדמה עמוקה מדי. מכך עולה שמוריי ידע באיזה ציוד צריך להשתמש כדי לעקוב אחר מצב הפציינט בזמן הרדמה, ואיזה ציוד צריך שיהיה בנמצא במידה והפציינט נכנס למצוקה.

4. התיקים הרפואיים של ג'קסון מביקוריו אצל רופא העור שלו הוצגו השבוע בבית המשפט ועולה מהם שבשלושת החודשים שלפני מותו, ג'קסון קיבל זריקות רבות של משכך הכאבים דמרול. לפי הרישומים, לעיתים ג'קסון היה הולך לרופא העור שלושה ימים ברציפות ומקבל מספר זריקות של דמרול בכל ביקור. ההגנה זימנה מומחה להתמכרויות אשר העיד שלדעתו ג'קסון פיתח תלות בתרופה החזקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ג'קסון ביקש תרופות - והיה מי שסירב

אלן מצגר במשפט מייקל ג'קסון. GettyImages
לא הסכים להעניק תרופות שינה בעירוי. ד"ר אלן מצגר, רופאו של ג'קסון/GettyImages

5. המומחה להתמכרות, ד"ר רוברט וולדמן הסכים שלא ניתן לקבוע בהתבסס על התיקים הרפואיים הללו שג'קסון היה מכור לדמרול, משכך בעל תופעות לוואי קטלניות בשימוש יתר. זאת, מכיוון שלפי הרישומים היו תקופות משמעותיות בהן ג'קסון לא היה מגיע לרופא – מה שלא מתיישב עם דפוס של התמכרות. בנוסף, מהנתיחה שלאחר המוות ידוע שדמרול לא שיחק כל תפקיד במותו של ג'קסון שכן משכך הכאבים לא נמצא בגופו במותו.

6. ההגנה זימנה שני עדים שנתנו לג'קסון טיפול רפואי, שניהם העידו שהזמר ביקש מהם שיתנו לו תרופות שינה באמצעות עירוי. העד הראשון, ד"ר אלן מצגר - רופאו של ג'קסון מזה 20 שנה, העיד כי בפגישה עם ג'קסון באפריל, הזמר ביקש שייתן לו תרופות שינה בעירוי אך לא מסר את שם התרופה שרצה. שרלין לי, אחות רפואית שטיפלה בג'קסון, העידה על דבר דומה וסיפרה שבאותו החודש ג'קסון ביקש ממנה שתיתן לו פרופופול או תמצא מישהו שייתן לו את חומר ההרדמה. ג'קסון אמר לשניהם שתרופות שינה בעירוי זה הדבר היחידי שעוזר לו ושניסה דברים אחרים ללא הצלחה. גם הרופא וגם האחות סירבו לתת לג'קסון תרופות שינה בעירוי ואף הסבירו לג'קסון שזה מסוכן לתת טיפול מסוג זה בבית.

7. ד"ר מצגר סיפר לבית המשפט שג'קסון סבל מבעיות שינה (אינסומניה) במשך 15-20 שנה. הוא הוסיף כי מהניסיון שלו עם ג'קסון, אכן אף תרופה שנלקחת בבליעה לא עזרה לו ואמר שניסה לתת לו כל מיני תרופות במהלך השנים. הוא הבהיר שלעולם לא נתן לו פרופופול ושלא היה סכום כסף בעולם שהיה גורם לו לתת את חומר ההרדמה בבית.

חלקים מעדותו של מצגר:

8. מעדותה של האחות שרלין לי עולה שג'קסון חשב שהשימוש בפרופופול בטוח. כשאמרה לו שלעולם לא נותנים פרופופול מחוץ לבית חולים ג'קסון ענה לה שרופאים אחרים אמרו לו שזה בטוח ושהוא רק צריך רופא שישגיח עליו עם הציוד המתאים בזמן שהוא ישן. היא כאמור סירבה לתת לג'קסון את החומר החזק ואמרה לו "אף אחד שאיכפת לו ממך ושדואג לך לא ייתן לך את זה".

9. האחות לי תיארה בעדותה את ג'קסון כאדם שדאג לבריאותו וביקש את סיועה בבניית תפריט מאוזן ובריא. לי הכינה לג'קסון משקאות בריאות, נתנה לו תוספי תזונה וייעצה לו להפסיק לשתות רדבול- שלטענתה היה בין הגורמים שהקשו על ג'קסון לישון. מבדיקות מקיפות שערכה לו עלה שמלך הפופ היה אדם בריא.

עד אופי לטובתו של ד"ר מוריי:

10. מבדיקות חדשות שנערכו על ריכוז תרופת ההרגעה לורזופם שנמצא בקיבתו של ג'קסון, עולה שהריכוז נמוך עוד יותר ממה שנטען קודם. הבדיקה החדשה העלתה שמה שנמצא בקיבתו של הזמר שווה ערך ל-1/333 מכדור אחד. ריכוז זה אינו יכול לגבות את אחת מהטענות הראשונות, שבינתיים נזנחה על ידי ההגנה, לפיה ג'קסון בלע 8 כדורי לורזופם זמן קצר לפני מותו.

לסיכום, במהלך השבוע ההגנה זימנה ארבעה פציינטים של מוריי כעדי אופי. כולם סיפרו על רופא מוכשר בצורה יוצאת דופן. הם תיארו את מוריי כרופא נחמד, סובלני ודואג, וכאדם רחום שמשלם עבור טיפול רפואי לאלו שלא יכולים להרשות לעצמם לממן זאת. מהעדויות הללו עולה שד"ר מוריי הוא אכן רופא טוב, לפחות בתחום ההתמחות שלו – קרדיולוגיה.

עם זאת, עדויות אלו רק הזיקו להגנה, מכיוון שהן מחדדות את הטיפול הגרוע, הרשלני והמזלזל בחיי אדם שניתן למייקל ג'קסון. איך אותו רופא עליו סיפרו מטופליו של מוריי הפך לרופא שהסכים לתת חומר מסוכן בביתו של אדם ללא שימוש באמצעי ההשגחה והמעקב הנחוצים. ואיך רופא כזה שדואג לרווחת הפציינטים שלו כפי שתואר, לא התקשר ל-911 ברגע שהבין שג'קסון במצוקה ובכך בעצם גזר את מותו. המשפט לא הצליח וכנראה שגם לא יצליח לענות על השאלה הזאת.

*אביגיל אייזנבך היא מנהלת פורום המעריצים של מייקל ג'קסון באתר תפוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully