וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה ארצי חייב כבר להוציא שיר חדש: טור מוזיקה ישראלית

עינב שיף

3.1.2012 / 13:44

שלמה ארצי מתעכב יותר מדי עם שיריו החדשים, מוניקה סקס מאבדים את הקסם באנגלית ויוסי בבליקי מדהים באלבום הופעה חדש. טור מוזיקה ישראלית

שלמה ארצי מתעכב, וחבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאה וטור בעיתון זה פשוט לא מספיק. שלמה ארצי בהפגנת הענק במחאה בקיץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקיץ האחרון הביא לשלמה ארצי קהל אחר וחדש . מחוץ לעונת ההופעות והקהל המכור והרב, ארצי הזדהה בליבו עם המחאה החברתית, הגיע כשביקשו ממנו, הביא את כל הלהקה שלו איתו, לקח על עצמו את עלויות ההפקה הגבוהות שכרוכות בהרמת האירוע, הרים 300 אלף איש לשמיים, וגרם לשלום חנוך, שוב, להיראות קטן וחיוור לעומתו.

אלא שההופעה הזו הסיטה את תשומת הלב, שוב, מיחסו המיוחד, בלשון המעטה, לחומרים החדשים מהאלבום "אושר אקספרס" אותם הוא מחזיק במגירה כבר זמן רב. ארצי עבד על האלבום עם פטריק סבג ועל פי פרסומים שונים אירח בו אמנים דוגמת אברהם טל וכמובן אריק איינשטיין, לדואט המדובר שנשמר תחת מעטה סודיות שמזכיר את הפצצת הכור בסוריה. ואז עבר פסח, והגיע ראש השנה, דקה אחרי שארצי יצא מקיסריה ללב הסואן של המחאה וגם אז – החומרים לא יצאו. בראשית 2012 ובלי סינגל אחד מתוך האלבום, הדבר החדש ביותר שארצי התהדר בו הוא טור במוסף "7 ימים" ועם כל הכבוד: שלמה ארצי צריך להוציא שיר חדש ולא לחלוק עמודים עם יאיר לפיד.

אנשיו של ארצי אומרים שהסינגל הראשון מהאלבום אמור לצאת עוד החודש, וכרגע, רק כרגע, האלבום צפוי לצאת לקראת פסח, כפי שנהגו לעשות אמנים בסדר הגודל שלו בעולם מכירות האלבומים הישן. עם זאת, מבפנים, ארצי תמיד עבד באופן אחר ושונה: הוא משכתב שירים לעומק, משנה את הסדר, מוסיף, מחסיר, מעלה ומוריד. להתעכב הוא יודע היטב וכבר עברו חמש שנים מאז "שפויים", אלבומו האחרון. אנשים ששמעו חלק מהחומרים הופתעו מהשירים והכיוון המוזיקלי שלהם, אבל העיכוב של ארצי לא עוזר - הוא משדר הססנות ומוליד מחדש את האגדות אודות הזמר שלוקח לו שנים עד שהוא מחליט.

חבל שכך. ארצי הוא אמן אמיץ ופורץ דרך. יותר ויותר מובנת גדולתו לעומת חנוך, למשל, וחשיבותו של הראשון לתרבות הישראלית. בזמן שאריק איינשטיין דועך מוזיקלית עם יצירות בינוניות, ארצי צריך ללמוד מריטה ובעיקר יהודה פוליקר, שמהמרים על האינסטינקט שלהם (ריטה בפרסית, פוליקר ביוונית וגם בכתיבתו שלו) ונשמעים רלוונטיים מאי פעם. ארצי יכול להתבצר במופעי החורף במועדון הזאפה מכאן ועד המחאה החברתית הבאה. הזמן לאותו "אושר אקספרס" הולך ומתקצר.

רותי מרום, אשת יחסי הציבור של שלמה ארצי מסרה בתגובה: "בימים אלה מבלה שלמה ארצי שעות ארוכות באולפן ההקלטות יחד עם פטריק סבג, המפיק המוזיקלי, שם הוא מסיים את העבודה על 'אושר אקספרס', האלבום החדש והמדובר. אנחנו מעריכים כי סינגל ראשון מתוכו אמור לצאת עוד החודש. בשלב זה יציאת האלבום מתוכננת לפסח הקרוב. במקביל ממשיך ארצי את סיבוב החורף עם "הופעה קטנה בזאפה", אליו אזלו הכרטיסים חודשיים מראש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

Maka Afora

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עברי, דבר עברית. מוניקה סקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

היחסים של מוניקה סקס עם השפה האנגלית נוגעים בעצבים החשופים של מוזיקאים ישראלים והקשר שלהם לנעשה מעבר לים: מצד אחד, כולם רוצים להגיע לשם ואנגלית היא הדרך; מצד שני, הרי מה באמת מיוחד במוניקה סקס אם לא הכתיבה הייחודית של יהלי סובול בעברית? בשיאה, מוניקה סקס היא להקת רוק טובה מאוד עם טקסטים אדירים של כותב אחד שמייצג צייטגייסט שלם של חילוניות בישראל.

האזינו לשיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכן, "Spine", השיר החדש של מוניקה סקס מתוך אי.פי באנגלית שיימכר בהופעות החורף שלהם, צריך להספיק בתור קוריוז ותזכורת לכישלון הסיבוב שלהם בניו יורק. בונוס נחמד למעריצים ובהחלטה נבונה – הוא גם יוענק בחינם למי שיגיע להופעות. על העברית של יהלי סובול אפשר וצריך לשלם כל סכום.

יוסי בבליקי מציל נפשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיים והמוות ביד הלשון. יוסי בבליקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת הדרכים הכי טובות להעביר זמן במקום שבו צריך להעביר זמן, משמירה בצבא ועד המתנה לרופא, היא לנסות לחשוב על "עשרת המשפטים הכי יפים שיוסי בבליקי כתב אי פעם". כמו רוב תחרויות הדירוגים המוזיקליות, גם זו רשימה שמשתנה מדי יום לפי התחושה וגם אותה כמעט בלתי אפשרי לנעול.

אלבום ההופעה החדש ששחרר בבליקי לרשת לאחרונה, מתעד כמה מהמשפטים הכי יפים האלו. מדובר בהופעה ישנה שנערכה לפני מספר שנים לרגל צאת האלבום "הגברת עם היהלומים", אלבום קונספט קשה, אבל מתגמל וסוחף. אפשר לסכם אותו באחד מחמשת המשפטים היפים שבבליקי כתב – "כשהסוד יתנפץ/זה הזמן להיכנס", מתוך השיר "שלושים על שלושים". מהו הסוד? היכולת של בבליקי לגזור לך את חבל התלייה מעל הצוואר בדיוק ברגע שכבר עמדת לבעוט בכסא.

מצפים לשירים חדשים של שלמה ארצי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully