וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמריקן איידול": צומת הדרכים של ריאן סיקרסט

ערב עליית העונה ה-11 של "אמריקן איידול", אמריקה סוערת סביב המנחה ריאן סיקרסט: האם זו עונתו האחרונה בתוכנית? ומה יעשה אחר כך? מיוחד מלוס אנג'לס

בנובמבר 2010, העלה ריאן סיקרסט לראיון את נשיא ארה"ב ברק אובמה בתוכנית הרדיו שלו. התזמון שנבחר היה בוקר בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב, רגע פוליטי משמעותי בקדנציה הראשונה של אובמה. בתחילה, סיקרסט שאל כמו מנייר שאלות על מיתון ואבטלה, אך במהרה חתך לברר האם אובמה חי כמו נשיאים בסרטים הוליוודים, למה הוא התחפש בליל כל הקדושים ואיזה אפליקציות יש לו בסמארטפון. הראיון גרר ביקורת מלגלגת לבחירה של אובמה דווקא בסיקרסט לראיון. אבל ההיגיון של מחנה אובמה היה לקרוא לציבור להצביע ולכן רצו להגיע לכמות גדולה של אנשים. המשוואה פשוטה – סיקרסט שווה הרבה מאוד אוהדי סיקרסט.

ערב עונתה ה-11 "אמריקן איידול", שבקלות נחשבת לתכנית המדוברת והפופולרית ביותר בעולם מאז עלייתה לאוויר באביב 2002, משוואת סיקרסט מסעירה את עולם הבידור האמריקאי. סיקרסט, יליד אטלנטה בן ה-37, שעד לפני איידול בעיקר חילטר בהנחיית שעשועוני טלוויזיה זניחים במקביל לטיפוח קריירה רדיופונית עליה קיבל 15 דולר לשעה, הוא כעת תאגיד שואוביז שהונו מוערך בכ-150 מיליון דולר.

די להיות אחד ממיליוני העוקבים שלו ברשתות החברות כדי להסתחרר מהלו"ז הצפוף, והוא גם לא בוחל בלהעלות תמונות שלו עם המפורסמים הגדולים בעולם בכל הזדמנות כמו אחרון הילדים המתלהבים. סיקרסט מתרוצץ בין הריאליטי הגדול בעולם, דרך מהדורת החדשות של ערוץ E וכל השטיחים האדומים בסביבה, ועד לתכנית הרדיו היומית שלו, שמועברת בסינדיקציה בינלאומית, שאליה הוא מתעורר כל בוקר כבר 8 שנים.קלי קלרקסון? קארי אנדרווד? ריאן הוא הוא הזוכה הגדול של "אמריקן איידול".

ריאן סיקרסט מרכל על "אמריקן איידול" אצל ג'ימי קימל:

החוזה הנוכחי של סיקרסט עם איידול ורשת FOX, שהבטיח לו 45 מיליון דולר על פני שלוש שנים, יפוג בסוף העונה החדשה, שיוצאת לדרך ברביעי הבא בארה"ב (ותשודר בישראל בחברת yes בימי שישי ושבת), וההערכות הן שסיקרסט שוקל ברצינות את דרכו ביום שאחרי. מנגד ניצבת רשת NBC שתשמח לגייס את סיקרסט כטאלנט מוביל, אבל לא בתפקיד הפנים היפות שמעביר זמן מסך. עבור NBC, הראיון עם אובמה היה ההתחלה בשביל סיקרסט - הם ירצו לעשות ממנו ברברה וולטרס, לא פחות.

NBC היא לא פחות הסיפור כאן מאשר סיקרסט. הרשת הוותיקה איבדה מכוחה משמעותית בשנים האחרונות, ואינה עוד בין שלוש הרשתות הארציות החזקות, לאחר שלא הצליחה לייצר סדרות דגל מובילות מאז תור הזהב של ה-Must See TV מהניינטיז עם "סיינפלד", "חברים", "אי.אר" ו"פרייז'ר". גם ברדק הלייט נייט עם קונאן אובריאן וג'יי לנו לא הסב נחת לאנשי החליפות. כך יוצא שהדיווחים לגבי שיבוץ אפשרי של סיקרסט יהיה דווקא ברצועה משגשגת אותה יעטר מאשר אזור קרב שיהיה עליו לסקר. הידיעות מתמקדות בעמדת מנחה ה"טודיי שואו", תכנית הדגל של שעות הבוקר, שמזה שלושה עשורים היא התכנית הנצפית ביותר בשעות האלו באמריקה, זאת היות ובמקביל החוזה של מגיש התכנית מאט לאוור, גם הוא עתיד לפוג השנה. אלא שכאן מתחילה הבעיה.

בפועל, NBC מעוניינים לבדוק את המים עם סיקרסט, ולראות האם כבר כעת מדובר בספין שלו במשא ומתן לחידוש החוזה עם FOX. אם הוא רציני במחשבות השינוי קריירה שלו, הרי שלסיקרסט תיווצר משבצת בפני עצמה, בה בתור התחלה הוא יהפוך למזוהה עם הרשת ע"י סדרה של ספיישלים בהם יראיין דמויות מפתח. אבל מה בעצם לסיקרסט ולקליבר של אנשי חדשות כמו לאוור או וולטרס, שידם גם בבידור, אך לא פחות גם בחברה ופוליטיקה? מילא ג'סטין ביבר וליידי גאגא - איך סיקרסט יסתדר עם באן קי מון?

ריאן סיקרסט. Frederick M. Brown, GettyImages
הפך למעצמה משל עצמו. ריאן סיקרסט על הסט של "אמריקן איידול"/GettyImages, Frederick M. Brown

למרות הנטייה לזלזל בנטיות הבידוריות של סיקרסט, חשוב לזכור כיצד הגיע למעמדו: סיקרסט, כמו גורמים מובילים חזקים בעולם הבידור בארה"ב, הוא לא טאלנט מנוהל, אלא איש עסקים מצוחצח ואמביציוזי עם בית ההפקות שלו, שהפכו אותו לכוח המוביל שמאחורי תכניות ריאליטי נוספות, כשהבולטת היא "משפחת קרדשיאן" על שלל הספין אופים שלה. גם מכיוון זה נושבות רוחות של שינוי: בימים אלה התרנגולת הארמנית מטילת ביצי הזהב כבר מחשבת את קיצה לאחור, לאחר פיאסקו הנישואים הקצרים שהשאיר צופים בתחושה שקים קרדשיאן נופפה להם באצבע משולשת - ועם חשיפות עלילות פחות נעימות של משפחתה המטורללת, סופה של האימפריה כבר באופק וגם סיקרסט מריח זאת.

כך למשל, בספטמבר האחרון דווח בתקשורת האמריקאית כי קבוצה מטעם סיקרסט פתחה בגישושים להקמת ערוץ טלוויזיה סביב תוכניות ריאליטי בהפקתו. במהלך כזה סיקרסט למעשה היה מכניס עצמו עמוק יותר אל תוך הבידור הקל, ומרחיק עצמו מעיסוק בנושאים גדולים ורציניים יותר, כפי שב-NBC היו שמחים לראות אותו עושה. בלימת המהלך הזה היא כנראה איתות מצידו, שהוא מוכן גם לאחד על אחד עם בשאר אסד.

ריאן סיקרסט וסיימון קאוול עוקצים זה את זה

מצד האישה הנבגדת, רשת FOX, משדרת עסקים כרגיל וטוענת כי סיקרסט לא יזוז ממקומו. בחדרי חדרים, ההערכות בתעשייה האמריקאית הן שב-FOX לא כל כך מפחדים. לטענת בכירים שם שצוטטו באחרונה, נטען כי "איידול" שרדה את טלטלות פאנל השופטים, עליית ה"אקס פקטור" למספרים נאים אך לא מעבר וגם התחרות מ-"The Voice" עדיין קטנה עליהם. לדידם, עוד תחלופה היא אולי אף יתרון, מהלך שירענן את הפורמט יותר מאשר יפגע בו. "אמריקן איידול" היתה בראש ובראשונה מזוהה עם סיימון קאוול והנה כבר שנתיים שהוא לא שם מעליב אמריקאים ויורד על פאולה עבדול, וכדור הארץ שרד גם את זה.

שנת 2011 עמדה בסימן פרישות, החל מאופרה שקיפלה את חניוני המכוניות לקהל שלה לטובת ערוץ משלה, וכלה בלארי קינג. יותר מכל כסא, היה זה הכי מתבקש עבור סיקרסט, שבעבר שימש כמנחה אורח בתכנית האגדית ב-CNN וקינג אפילו אמר בפומבי שסיקרסט הוא הפייבוריט שלו לירושה, על אף שבסופו של דבר הנבחר היה פירס מורגן, עיתונאי ותיק אך גם סוג של פליט ריאליטי, ששפט ב"אקס פקטור" הבריטית. בסופו של דבר, תהא החלטתו של סיקרסט אשר תהא, דבר אחד בטוח: את יאיר לפיד הוא לא יחליף ב"אולפן שישי".

ריאן סיקרסט - לאן אתם מהמרים שהוא יפנה? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully