וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ניר על הזכייה בגלובוס הזהב: "מפנה ביחס לטלוויזיה הישראלית"

עינב שיף

16.1.2012 / 9:01

מנכ"ל קשת מצא את עצמו הולך בין מדונה לג'ורג' קלוני כדי לזכות בגלובוס הזהב על "הומלנד": "אולי יפסיקו להתייחס לטלוויזיה הישראלית כבן חורג", הוא אומר לוואלה! תרבות

רגע הזכייה של "הומלנד" בגלובוס הזהב:

בשלב מסוים, גם מנכ"ל קשת אבי ניר הפסיק לראות מה קורה מסביבו. זה היה רגע אחרי שהוא שמע את ההכרזה המאוד מפתיעה על "הומלנד", הסדרה המבוססת על "חטופים" שיצר גידי רף ושקשת פיתחה וליוותה מהיום הראשון מתוך כוונה לשווק אותה לחו"ל, כזוכה בפרס הסדרה הדרמטית הטובה ביותר בגלובוס הזהב. "לא ידענו את סדר הפרסים מראש", משחזר ניר בשיחה עם וואלה! תרבות מלוס אנג'לס. "וכשזה הגיע, זה קרה מאוד מהר. אני יכול להגיד עכשיו שהיה שם איזשהו רגע מזוקק של התרגשות, שבו אתה מבין שזה קרה. אחר כך אתה חולף על פני השולחנות ונמצאים שם טים רובינס, הריסון פורד, ג'ורג' קלוני ומדונה ואתה מנסה לתפוס את עצמך. על הבמה כבר לא ראיתי כלום".

עד כדי כך?

"כן. יש משהו בלחוות רגע כזה במקום רחוק, מקום שאתה רואה בדרך כלל רק בטלוויזיה, שהופך את האירוע הזה למשהו שאתה חווה מבפנים אבל מסתכל עליו מבחוץ. עד שכבר הגענו לבמה, פשוט ניסיתי להתרכז במה שאומרים שם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רואה כלום. אבי ניר, משמאל, עם צוות "הומלנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניר עמד על הבמה עם צוות שחקני הסדרה, בהם זוכת פרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה, קלייר דיינס, וכן המפיקים האוורד גורדון ואלכס גנזה וגם יוצר הסדרה, גידי רף. חשוב לציין שבניגוד ללא מעט סדרות שנמכרות לחו"ל, קשת ורף ליוו את העבודה על פיתוח "הומלנד" באופן צמוד, וליווי זה נחשב לפרמטר ברור להצלחת הסדרה ברייטינג ובביקורות. עם זאת, על כולם ניכרה ההפתעה כש"הומלנד" גברה על "אימפריית הפשע" ו"משחקי הכס" של HBO ואף על "בוס" המוערכת ו"אימה אמריקאית" המפתיעה.

"דיברנו בינינו כל הזמן שיש סיכוי, אבל קשה היה להעריך אם זה יקרה", מספר ניר. "הסדרה זכתה להערכה עצומה אצל המבקרים ואצל הקהל, אבל כשראיתי את תוכנית הבוקר של NBC ששידרה את הטקס, ניסו לחזות את הזוכים ו'הומלנד' אפילו לא הוזכרה".

מה משמעות ההישג הזה לטלוויזיה הישראלית?

"תראה, מלבד בריטניה, מעט מאוד מדינות זכו בגלובוס הזהב בפרס לסדרה שפותחה אצלם. זכייה שכזו מפנה זרקור אלינו, לטלוויזיה הישראלית, לתכנים שלה וליוצרים שלה".

"גם ברמה הישראלית, אני חושב שהישג כזה יכול לסמן מפנה ביחס לטלוויזיה הישראלית", מוסיף ניר. "ביחס להישגים שלה, הטלוויזיה הישראלית נחשבת לבן חורג לעומת הספרות הישראלית ואולי אפילו הקולנוע הישראלי. זכייה שכזו משנה את המצב הזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
קלייר דיינס. Kevin Winter, GettyImages
העריכו, אבל לא יכלו לנחש עד כמה. קלייר דיינס עם הפרס/GettyImages, Kevin Winter

קשה לפספס את הסיפוק העצום בקולו של ניר, כמו גם ערבוב של התרגשות ועייפות, אחרי טקס מתיש והמסיבות שאחרי. "אנחנו, בקשת, תמיד מנסים גבולות חדשים", הוא מסכים. "תמיד סימנו לעצמנו גבולות כדי לעבור אותם. אני חושב שהיום סימנו גבול חדש".

גלובוס הזהב 2012: כל הזוכים
גלובוס הזהב 2012: המיטב של ריקי ג'רווייס
גלובוס הזהב 2012: מדונה יורדת על ריקי ג'רוויס
גלובוס הזהב 2012: מי היתה הכי יפה בטקס?
"הומלנד" תשנה את המצב של הטלוויזיה הישראלית? דברו איתנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully