וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מד מן" חוזרת: כל מה שצריך לדעת לקראת עונה 5

חגית גינזבורג

3.2.2012 / 8:19

פרק פתיחה באורך של סרט, הקשר בין דון דרייפר לפגי וההריון של ג'נוארי ג'ונס - כל הפרטים שאתם צריכים לדעת רגע לפני העלייה של העונה החדשה של "מד מן". ללא ספויילר

הדמות המצוירת של הגבר בשחור שצונח מגובה רב היתה לסימן ההיכר של "מד מן" מאז העונה הראשונה. ועדיין, זה לא מנע מהדימוי האניגמטי מהפתיח המפורסם של הסדרה לעורר סערה כשהפוסטר-טיזר של העונה החמישית הגיח בתחנות אוטובוס שונות ברחבי ארצות הברית. הדמות הצונחת מגורד שחקים ניו יורקי הזכירה ליותר מדי אנשים את "האיש הנופל", אותה תמונה מצמררת מהתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. יש שקראו לזה חוסר טעם משווע, אחרים לא הבינו על שום מה ההתרגשות הגדולה.

ואולי זה בדיוק מסוג הדברים ש"מד מן" הייתה צריכה רגע לפני פתיחת העונה החמישית, שנה וחצי מאז סיומה של העונה הקודמת (שירדה מהמסך באוקטובר 2010). אחרי שפספסה את עונת הפרסים הנוכחית שבה, לשם שינוי, לא הוכרז שוב ושוב שמה בקטגוריות השונות ובתום מסכת שמועות סביב האפשרות הסבירה בהחלט שהסדרה לא תשוב לעונה נוספת על רקע חילוקי דעות בין יוצרה מתיו ווינר לרשת AMC - לא ניתן היה לסמוך על כך שהצופים המכורים עדיין נותרו כאלה. אחרי הכל, אנחנו חיים בעולם אינטנסיבי, כזה שמספק לנו גירויים בדמות סדרות חדשות וראויות לפחות פעם בחודש.

אבל סקנדל הפוסטר הצליח להזכיר לקהל ולמבקרים שכן, למרות הכל, הגברים של שדרות מדיסון, עם הוויסקי, סיגריות הלאקי סטרייק וכל הסקס שלהם, תיכף חוזרים. ליתר דיוק, ב-25 במרץ. את הפרט הזה חשף בטעות כוכב הסדרה ג'ון האם בראיון לפודקאסט של הקומיקאי האמריקאי דאג בנסון, אחרי שברשת AMC ניסו לשמור על כך בסוד ולבשר זאת בחגיגיות באירוע מיוחד. כך, שבדומה לעונות הקודמות, גם העונה החמישית של "מד מן" מתחילה כשסף העניין שהצליחה לעורר גבוה במיוחד.

את הדמויות המוכרות פגשנו לאחרונה באוקטובר 2010, עם סיום העונה הרביעית. השנה הייתה 1965, מלחמת וייטנאם התחוללה ברקע, חברת הפרסום החדשה שהקימו עוד בעונה שלוש, "סטרלינג, קופר, דרייפר, פרייס", קרטעה בקושי עד שהחתימה לקוח חדש והראתה סימני התאוששות ודון דרייפר בדיוק הציע למייגן, המזכירה שלו, להתחתן איתו. אבל מה צפוי לקרות עכשיו?

מת'יו ווינר, יוצר הסדרה המהולל, שהצליח לכופף את הרשת ואת חברת ההפקות של הסדרה "liongates" ולחלץ מהן חוזה של 30 מיליון דולר לכתיבת שתי עונות נוספות של "מד מן", ידוע בהתעקשותו המפורסמת שלא להסגיר פרטים על מה שעתיד להתרחש בעונה החדשה. אלא שהפעם כנראה שהזמן נתן את אותותיו גם עליו ובמסיבת קוקטייל שנערכה במסגרת אירוע פרסי גילדת המבקרים בשבוע שעבר, הסכים לספר לכלי התקשורת שנכחו במקום על כמה מהאירועים הצפויים בעונה החמישית. כמובן שהוא דאג גם לשמור על ארשת מסתורית ולנדב פרטים מעורפלים בלבד.

פרק הפתיחה של העונה, שזכה לשם "a little kiss", יימשך שעתיים והוא נכתב על ידי ווינר. מבחינתו, מדובר בפיצ'ר "מד מן" לכל דבר. "היה לי חשוב שהצופים לא ירגישו כאילו הם צופים בשני פרקים שאוחדו לאחד", אמר ווינר. "אלא בפרק ארוך מאוד, כמעט סרט, עם התחלה, אמצע וסוף משל עצמו. כשהתחלתי לכתוב את פרק פתיחת העונה, הרגשתי שזה מתרחב ומתרחב, ולא יכולתי להפסיק. ואז הבנתי שיש לי כאן סרט בידיים, ולשמחתי הרשת והצוות שלי זרמו איתי. החלטנו שאם כבר השארנו את המעריצים לחכות כל כך הרבה זמן, כדאי שהם יקבלו אותנו בחזרה בבום".

צוות "מד מן" בטקס פרסי האמי. Kevin Winter, GettyImages
ישובו לשם בשנה הבאה? קאסט הסדרה ומת'יו ווינר, במרכז, בטקס פרסי האמי בשנה שעברה/GettyImages, Kevin Winter

לגבי פרטים על הפרק עצמו, ווינר היה קמצן במיוחד. באתרי הטלוויזיה האמריקאים מנחשים כי צפוי להתרחש משהו בין דון דרייפר, חובב הנשים המושבע, ללקוחה פוטנציאלית. זאת למרות שכאמור, הוא הציע נישואין למייגן בסוף העונה הקודמת. למעשה, צופי הסדרה ישמחו לדעת מה יהיה הסטטוס הרומנטי של דון בעונה החדשה, ו-ווניר נהנה להתעלל בהם בהקשר זה. "אני יכול רק לומר ששמו של הפרק בהחלט מרמז על מה שיקרה בו", התגרה ווינר. "מי אמר שמייגן בכלל תמשיך להיות חלק מחייו של דון? אולי הוא יחזור לבטי. אחת הסצנות האהובות עליי מסוף עונה ארבע הייתה כשבטי הציעה לדון לקחת אותה בחזרה – שני אלה בהחלט נראים טוב יחד". בסוכנות הידיעות "רויטרס" כבר הפכו את האמירה הזו של ווינר לעובדה וקבעו שבעונה החמישית בטי ודון בהחלט עומדים להתאחד.

ואם כבר מדברים על בטי, כולם מאוד ישמחו לדעת אם ההיריון של כוכבת הסדרה, ג'נוארי ג'ונס, שילדה לפני מספר חודשים את בנה הבכור, שולב איכשהו בעלילה. צילומי העונה החמישית החלו באוגוסט 2011, בזמן שג'ונס הייתה בחודש השמיני להיריון והמעריצים עוסקים בכך באובססיביות. ווינר מצידו מסרב בכל תוקף לענות על השאלה, אם כי סביר להניח שההיריון טושטש החוצה מהעלילה.

"הנושא העיקרי בעונה הזו הוא 'כל אדם לעצמו'", התחמק ווינר. "יש שורה בפרק השלישי (שאותו ביים ג'ון האם – ח.ג.) שאחת הדמויות אומרת, 'מתי הכל יחזור להיות נורמלי?'. וזה בדיוק העניין הפעם – יש תחושה של שינוי באוויר, ואני מת על זה, על התחושה הזו שאנשים אומרים לעצמם 'בדיוק כשהרגשתי שאני שולט בעניינים, כשרכשתי מספיק ניסיון חיים כדי להבין איך העסק הזה עובד, הכל חמק לי מבין הידיים'. ויהיו הרבה שינויים בעונה הזו, לכל הדמויות".

מד מן 3- 10. yes
אלכוהול הוא חומר סיכה חברתי. ג'ון האם בתפקיד דון דרייפר/yes

גם כוכב הסדרה, ג'ון האם, הסכים לנדב כמה פרטים על מה שצפוי להתרחש בעונה החדשה, בעיקר בכל הנוגע לדמות שלו, דון דרייפר. "אני חושב שהוא מנהל מערכת יחסים מסוכנת עם אלכוהול, כמו שיש להרבה אנשים יצירתיים", אמר האם באותה מסיבת קוקטייל של טקס פרסי גילדת המבקרים. "הם ממלאים את החלל באלכוהול או כל דבר אחר. זה מדכא, אבל זה גם משחרר אותך יצירתית. זה קו דק, ודון חצה אותו הרבה פעמים. נראה לי שהפעם הוא מבין את זה ומתרחק קצת מהקצה".

האם גם רמז באותה ההזדמנות, שמשהו עומד לקרות בין הדמות שלו לבין זו של פגי אולסן (אליזבת מוס), אם כי לא בהכרח בהיבט רומנטי. "אני חושב שפגי מאוד חשובה לדון, ראינו את זה בסוף עונה שלוש, כשהחברה התמוטטה והוא אמר לה שאם תעזוב, הוא יקדיש את חייו לשכור אותה שוב. זה מסכם את מערכת היחסים שלהם. בעונה הזו מערכת היחסים ביניהם בהחלט עולה מדרגה, הם נעשים מאוד קרובים ומשהו בהחלט נחקר בעונה החמישית. זה כל מה שמותר לי לספר. לפגי יש את הדעות שלה ולדון יש את הדעות שלו".

בינתיים, השאלה שכולם רוצים עליה תשובה, היא דווקא זו שווינר מסרב לענות עליה: מאיזו נקודת זמן תתחיל העונה החמישית? צופי הסדרה כבר הפנימו שהעונות השונות יכולות לדלג בשנים. בזמן שהעונה הראשונה התרחשה באמצע שנת 1960, העונה השנייה זינקה שנתיים קדימה, אך שתי העונות האחרות שמרו על המשכיות מסוימת. לפי החוקיות הזו, אי אפשר לדעת מהיכן תתחיל העונה החמישית. "אני לא יכול לגלות לכם מאיפה אנחנו ממשיכים, אם מאותה הנקודה בדיוק או מתקופת זמן אחרת", אמר ווינר. "תצטרכו לצפות ולגלות בעצמכם".

"מד מן": לא יכולים לחכות כבר לעונה החדשה? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully