וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת על מוחמד בכרי: "צוותא צריכים להפעיל שיקול דעת"

עינב שיף

29.1.2012 / 11:12

בתגובה למכתב ששלחה תנועת "אם תרצו" לשרת התרבות שביקש למנוע את הופעתו של בכרי בצוותא, הגיבה לשכת לבנת: "השרה מצפה לשיקול דעת לפני מתן במה לבכרי"

תנועת "אם תרצו" ממשיכה במלחמתה נגד הופעתו של מוחמד בכרי בתיאטרון צוותא, במסגרת ההצגה "בית ברנרדה אלבה". לאחר שהודיעה כי תפגין נגד בכרי במקום, שיגרו ראשי התנועה מכתב דחוף לשרת התרבות והספורט לימור לבנת ולמנכ"ל מועדון צוותא, משה טנא ובו הם מבקשים למנוע את הופעתו של בכרי.

"נבהיר כי אין לנו דבר וחצי דבר נגד ההצגה עצמה, אלא נגד מתן במה ותשלום על חשבון משלם המיסים לאדם כמו מוחמד בכרי. מתן במה לבכרי הינו בבחינת יריקה בפרצופם של חיילי צה"ל בכלל, ושל לוחמי הקרב, ושל המשפחות השכולות מקרב ג'נין בפרט", נאמר במכתב. "כמו כן נבהיר כי איננו מבקשים לפגוע בחופש הביטוי, בישראל מספיק שחקנים מוכשרים שלא קיבלו שכר מהרשות הפלסטינאית בתמורה להפצת עלילת דם נגד חיילי צה"ל".

"משרד התרבות והספורט וכמובן שרת התרבות מנועים מלהתערב בבחירות האמנותיות של גופי התרבות שנתמכים על ידי המשרד, גם אם הן לעיתים שנויות במחלוקת", נמסר מלשכת השרה לבנת. "יחד עם זאת, השרה היתה מצפה מהנהלת 'צוותא' להפעיל שיקול דעת עצמאי נוסף לפני שהיא נותנת במה ומעלה הצגה בכיכובו של מי שסרטו תואר על ידי שופטי בית המשפט העליון כסרט גדוש שקרים שנועד לעוות את המציאות כדי להכפיש את לוחמי צה"ל ולהציגם כפושעי מלחמה".

"צוותא שחרטה על דיגלה להיות בית לתרבות מתקדמת – פוסלת כל ניסיון של חרמות, לא של אולמות ולא של אמנים", אמר בתגובה מנכ"ל התיאטרון, משה טנא. "בזאת שצוותא השכירה את האולם לסטודנטים של האקדמיה לאמנויות המופע – צוותא אינה לוקחת אחריות או הסכמות לא על דעותיו של מוחמד בכרי ובוודאי שלא על סרטיו".

"אגב", הוסיף טנא, "בזמנו פנו מפיקי 'ג'נין ג'נין' בבקשה להקרינו בצוותא ונתקלו בסירוב מוחלט, ופה בדיוק העניין. צוותא עושה שיקול דעת ומחשבה על התוכן ולא על דעות האמנים / שחקנים המשתתפים, ובמקרה זה מחזהו של לורקה "בית ברנרה אלבה" ראוי גם ראוי".

"צוותא מתייחסת בחומרה ומגנה את סגנון הוויכוח המתלהם שלא מוסיף כבוד לתרבות הויכוח וקוראת לדו שיח תרבותי שיימנע את השסע בחברה הישראלית ולא יעמיקו", סיכם טנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully