וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנדי ג'קסון: "אמריקן איידול עדיין מספר 1 בטלוויזיה"

17.2.2012 / 7:26

"The Voice" לא מפחידה, הזעזוע ב"אקס פקטור" מעציב אותו ורק לריאן סיקרסט אסור לעזוב. רנדי ג'קסון, השופט הכי ותיק ב"אמריקן איידול", מבטיח לקבור את כולכם. מיוחד

ההצלחה המסחררת של "The Voice" ו"אקס פקטור" לא מפחידה את רנדי ג'קסון, השופט הוותיק ביותר ב"אמריקן איידול" (המשודרת בישראל ב- yes Drama בכל חמישי ושישי), האמא של ריאליטי-השירה הניצבת בפני המתחרות שמאיימות השנה יותר מתמיד להפיל אותה. התחושות של ג'קסון הפוכות לגמרי. "אני חושב שמה שקורה עכשיו הוא שהתכניות האלה, בגלל שיש כל כך הרבה מהן באוויר – הכישרונות שבאים אלינו הם מאוד שונים ומאוד מיוחדים ואני מת על זה", אומר ג'קסון בשיחת עיתונאים המתקיימת לרגל העונה החדשה של התוכנית, כשבמקביל עלתה "The Voice" עם משבצת הסופרבול הנחשקת. "אני חושב שלכל תוכנית שתשודר אחרי הסופרבול יהיו מספרים גבוהים. בכל מקרה, יש להם תוכנית נהדרת ואני בטוח שיהיה מקום לכולם. אתם עוד תראו".

עם כל הכבוד ל-"The Voice", הפגר האמיתי שמונח על השולחן הוא הזעזוע הלא ייאמן שערך סיימון קאוול ב"אקס פקטור", עם פיטורי המנחה סטיב ג'ונס, השופטת ניקול שרזינגר והחשוב מכל – פיטורי פאולה עבדול, שיחד עם קאוול וג'קסון מהווה את השלד שהפך את "אמריקן איידול" לכה מצליחה. ג'קסון כמעט ולא מתייחס לנושא הטרי, אבל כשמזכירים לו שמריה קארי, אותה ניהל בעבר, מועמדת לתוכנית, הוא מסכים לומר ש"היא תהיה נפלאה בתוכנית אם תסכים ללכת. לא בטוח שזה יקרה, אבל סיימון קאוול הוא אחד המוחות המבריקים בעסק. אני בטוח שיש לו כמה רעיונות מפתיעים בשרוול". כשנשאל על פאולה עבדול, סיפר ג'קסון כי "הסתמסנו אחרי התקרית, אבל לא דיברתי איתה. אני מאוד עצוב לשמוע מה קורה עם התוכנית. כל האנשים האלה הם חברים יקרים מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חברים יקרים לי מאוד". קאוול, עבדול וג'קסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אקס פקטור" בצד, ל"אמריקן איידול" מספיק צרות משלה. העונה ה-11 של "איידול" החלה לפני מספר שבועות בפרקי האודישנים המסורתיים ועם שולחן שופטים זהה לזה של העונה הקודמת שכולל את ג'קסון, ג'ניפר לופז וסטיבן טיילר. אולם בניגוד לעונות הקודמות שהצליחו לייצר דיבור ורייטינג מרקיע שחקים, נראה כי העונה הזו מתקשה לעשות כן. נתוני פתיחת העונה היו נמוכים ב-20% בהשוואה לעונות הקודמות, אבל את ג'קסון זה לא מפחיד. "איידול היא עדיין התכנית מספר 1 בטלוויזיה", הוא אומר. "אמנם היא לא בנתח השוק הגדול שהיה לה. זה מה שקורה כשהשוק שלך מוצף".

עוד לא ברור איך מתכוונת "איידול" להתמודד עם גל התכניות הללו שמציף את אמריקה ומשאיר אותה מאחור עם פורמט מיושן שכמעט ולא חידש דבר ב-11 עונותיו. ג'קסון לא נראה מודאג במיוחד וטוען כי יש מקום לכולם בטבלאות הרייטינג, אולם הוא מקווה שכמה שטיקים שמחזיקה "איידול" בשרוול יחזירו את הצופים. אחד מהם הוא הצלות השופטים, כוח שג'קסון מקווה שיוכל לעשות בו יותר שימוש. "בעונה האחרונה אמרנו שההצלה של קייסי אברהמס באה בזמן ובמקום הנכון והוא היה האדם לעשות את זה איתו", אומר ג'קסון. "אבל אני בהחלט הייתי רוצה שיהיו לי עוד מתמודד או שניים להציל, כי זה לא שירת את יתר הנבחרת נאמנה".

איך עובדת הדינמיקה בין השופטים כיום? איך אתה משווה את היחסים לעומת אלו שהיו עם פאולה וסיימון?

'איידול' התחילה איתי, עם סיימון, ריאן סיקרסט ופאולה וזה מה שבאמת הביא אותנו לרמת החשיבות שבה אנחנו נמצאים היום. האנשים הללו יהיו בחיי לנצח, כי עשינו משהו מאוד ייחודי והיתה לנו כימיה שהצליחה מעל ומעבר. אני חושב שכשאתה עושה את התוכניות האלה עם כל פאנל שופטים, מה שאתה באמת מחפש זו הכימיה הזאת וזה הצליח לנו ב'איידול' וזה הצליח לנו שוב עם סטיבן וג'ניפר. ריאן ואני ישבנו איתם לפני השיחה ואכלנו יחד ארוחת ערב וזה פשוט התחבר, בתוך דקות, בגלל שכולנו מכירים אחד את השני כבר הרבה זמן. אני חושב שלכולנו יש אינטרס משותף. אנחנו מעבירים את המתמודדים ואנחנו קשוחים איתם. אנחנו מאתגרים אותם יותר. במובן הזה, סטיבן וג'ניפר מצאו את מקומם".

זה נראה כאילו יש ביניכם המון הסכמות על מי עובר להוליווד. זה באמת היה ככה במציאות או שהעריכה מוציאה אתכם מאוחדים כל כך?

"זה כנראה העריכה. לא ראיתי את כל הפרקים, ראיתי חלק. אנחנו חלוקים בדעותינו די הרבה. זה קשה כי אנחנו לא רואים את כל המתמודדים באותה צורה. זו רק עריכה שונה לפעמים, אבל אתם תתחילו לראות את זה בקרוב ואנשים שאנחנו מגנים עליהם - אנחנו מגנים עליהם כל הדרך למעלה".

נראה גם שהפכתם לקשוחים יותר. זה בגלל המתחרים?

"אני חושב שסטיבן וג'ניפר הפכו מחמירים יותר – לא קשוחים, מחמירים, בגלל שהם מרגישים יותר בנוח".

מבחר אודישנים מצחיקים מהעונה החדשה:

ג'קסון הגיע לשפוט בתכנית לאחר קריירה מוזיקלית ארוכת שנים במסגרתה עבד עם גדולי האמנים שיש לאמריקה להציע בהם קרלוס סנטנה, וויטני יוסטון וסלין דיון. השנים ב"אמריקן איידול" הביאו אותו לחשיפה עצומה, שרק הגדילה את מעמדו ממאחורי הקלעים – לפרונט הגדול בעולם. "האגו שלי ממש בסדר", אומר ג'קסון בן ה-55. "אני לא צריך לצפות בעצמי בטלוויזיה. אחרים אולי כמו ריאן אוהבים לצפות בעצמם. שמעתי שמועות שהוא מכין קערת פופקורן גדולה וצופה ואומר: 'או מיי גוד! אני טוב כאן. או מיי גוד! תראו את השיניים שלי!' או משהו כזה", הוא צוחק.

אם התוכנית תחודש לעונות נוספות, אתה רואה את עצמך נשאר?

"כן אני חושב שאשאר פה עוד זמן. אתה אף פעם לא יודע מה יביא העתיד. אני וריאן עובדים על רעיונות ביחד, ולחוד. יש עוד הרבה שטחים לחקור בחוץ: טלוויזיה, סדרות, סרטים, הכל. מי יודע, אולי אני אהיה בראד פיט הבא? או אהיה שחקן ראשי? זה מה שתמיד רציתי להיות: שחקן ראשי".

ומה עם ריאן באמת? יש שמועות שהוא בדרך החוצה.

"אני חושב, מקווה, מייחל ומתפלל שריאן בהחלט יהיה שם בגלל שכפי שאמרתי, הוא אני סיימון ופאולה התחלנו את הדבר הזה ואני לא יכול לדמיין לעשות את התוכנית בלעדיו. אני לא חושב שמישהו יוכל. הוא הכי טוב במה שהוא עושה".

הנפילה של סימון בלאק ב"אמריקן איידול":

בקטע ששודר לאחר שהראיון נערך, נראתה מתמודדת של איידול, סיימון בלאק, מתעלפת ונופלת מהבמה באופן מסוכן ביותר. הקטע עורר הדים רבים וגם ביקורת, על כך ש"איידול" בחרה לשדר את הדרמה הלא נעימה הזו, על אף שבפרק למחרת התברר שבלאק סבלה מהתייבשות, שמצבה בסדר גמור והיא גם עברה שלב. בראיון, ג'קסון גילה שזוהי רק ההתחלה של "שבוע הוליווד", בו נקבעת הנבחרת הסופית של העונה. "הפכנו את זה לקשה יותר כי זה יותר כיף לנו וזה נותן אתגר גדול יותר לילדים", אומר ג'קסון, שמקפיד לקרוא למתמודדים "הילדים". "אתם תראו, אני לא חושב שהיה לנו אי פעם שבוע הוליווד כל כך קשה ומאתגר. מלא אנשים התעלפו. זה היה מטורף".

אז צוותי הרפואה הוקפצו יותר מפעם אחת?

"כן. יותר מאי פעם. זה היה קצת מוזר, אבל אתם יודעים זה רק מראה על האינטנסיביות של מה שקורה. שבוע הוליווד הזה היה הכי קשה אי פעם. אבל זה לא רק זה. זה התהליך שאתה מתכונן אליו לעתיד. אנשים מוכנסים למצבים רציניים כדי שיחשבו ש'איידול' זה קשה. חכו שתהיו אמנים ותנסו להוציא אלבום. תזכרו, אתם מכינים את עצמכם לתחרות של החיים והתחרות לעולם לא נגמרת".

"אמריקן איידול": האם זו שנתו האחרונה של ריאן סיקרסט?
"אמריקן איידול" בוואלה! yes
"אמריקן איידול" צריכה להישאר על המסך? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully