וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת סער שיינפיין: קשת מאיימת לתבוע את ידיעות אחרונות

7.3.2012 / 19:14

הזכיינית מאיימת לתבוע את העיתון בעקבות פרסום הכתבה אודות מתן כדורים פסיכיאטריים למתמודדים ב"האח הגדול" וטוענת: "מדובר במסע הפחדה מגמתי"

שיא נוסף בסכסוך בית קשת לבין ידיעות אחרונות, על רקע כתבת התחקיר אודות הטיפול בכדורים פסיכיאטריים בבית "האח הגדול". הזכיינית מודיעה הערב (רביעי) כי שלחה לידיעות אחרונות התראה לפני תביעה בגין פרסום לשון הרע. במקביל, הודיעה היום הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הגוף המפקח על שידורי קשת, כי בכוונתה לקיים בדיקה מעמיקה של הסוגיה ולקיים דיון מיוחד בנושא. הרשות דרשה מקשת הבהרות ונתונים לגבי המקרה.

"הרשות תבחן את אופן בדיקת כשירותם של המתמודדים להשתתף בתוכנית, את הטיפול הרפואי, הפיזי והנפשי, שקיבלו במהלך התוכנית, וכן את היקף הבעיות הרפואיות והנפשיות שהתגלו במהלכה", מסרה הרשות השנייה.

"הפרסומים האחרונים מדאיגים שכן המקרה הינו תקדימי ומעלה שוב את שאלת ההשתתפות בתוכניות מסוג זה, הבטחת כבודם ובריאותם של המשתתפים וכן התאמת התוכניות לשידור בשעות מוקדמות", הוסיפו ברשות. "לנוכח חשיבות העניין ורגישותו הרשות תקיים בדיקה יסודית ומעמיקה, אשר תובא בקרוב לדיון בפני מועצת הרשות השנייה".

"לא נשלם את הסכום לסער שיינפיין"

בקשת מודיעים בתגובה לכתבה הצפויה כי מתוך קרוב ל- 100 דיירים ששהו בבית "האח הגדול" במהלך ארבע העונות האחרונות, רק שישה בלבד נזקקו לטיפול שכזה. "מדובר במספר הנמוך מן השכיחות באוכלוסייה ומעיד על כך, שמדובר בסיטואציה ספציפית", אמרים בקשת – ומכנים את הפרסום בידיעות אחרונות "מסע הפחדה מגמתי".

"הפקת האח הגדול חוזרת ומבהירה, כי כל טיפול שניתן מנוהל אך ורק על ידי אנשי מקצוע ועל פי שיקול דעתם וכי ליווי הדיירים, והדאגה לשלומם נעשים במלוא הרגישות, האנושיות, והמקצועיות, ומושקעים בהם מרב האמצעים והמאמצים על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר, כך היה וכך יהיה", הודיעה הערב הזכיינית.

על פי ידיעות אחרונות, שישה מתמודדים, בהם סער שיינפיין, טוענים שקיבלו כדורים פסיכיאטריים בזמן שהייתם בבית האח הגדול, כאשר הם תחת השפעתם הם התבקשו על ידי ההפקה להתנהג בדרכים מסוימות. כתב העיתון רז שכניק אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "חלקם טוענים שהם קיבלו את הכדורים כתנאי לכניסה לבית, ולטענתם ד"ר אילן רבינוביץ הורה להם לקחת את הכדור וטען שיש לו כוחות שיעשהו להם טוב במהלך השהייה בבית".

מנהל התכניות של קשת, רן תלם, אמר בתגובה לדברים כי "לא היו דברים מעולם", וכי המתמודד סער שיינפיין, אשר התראיין לידיעות אחרונות, טען את הדברים בעקבות סירובה של הזכיינית לשלם לו סכום של 2.5 מיליון שקלים. "הפקת האח הגדול לא תיכנע לדרישות התשלום של מר שיינפיין", מסרה הערב הזכיינית בהודעתה.

לאחרונה נודע כי הליך הגישור בין ידיעות אחרונות לבין קשת שהתקיים בחודשים האחרונים עלה בתוהו, ושתי החברות יעמדו בקרוב בפני בית הדין לאתקיה של מועצת העיתונות. קשת הגישה למועצה תלונה על סיקור לא הוגן בידיעות אחרונות, ודרשה כי הפרסומים עליה יכללו גילוי נאות על אודות התחרות העסקית המתקיימת ביניהם דרך אתרי האינטרנט. קשת דרשה ממועצת העיתונות לאכוף על קבוצת ידיעות סעיף בתקנון האתיקה של המועצה ולפיו על הגוף המסקר לחשוף כל אינטרס מהותי, כלכלי או אחר על אודות פרסום מסוים והלינה על סיקור שלילי שלה על ידי קבוצת ידיעות תקשורת.

את תהליך הגישור הובילה, ללא הצלחה כאמור, השופטת (בדימוס) רות שטרנברג-אליעז, לשעבר סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. מזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר, מסר לוואלה! ברנז'ה כי בימים הקרובים תודיע המועצה על הרכב שידון בסוגיה- וזו תתכנס בתוך כשבועיים.

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה. עם זאת, גורם ב "ידיעות אחרונות" מסר: "אין לסיפור הזה שום קשר למאבק בין קשת לידיעות. אין עיתונאי או גוף תקשורת אחד במדינת ישראל שלא היה מפרסם את הסיפור המבהיל של סער שינפיין וחמשת המתמודדים הנוספים. במקום להסיט את הדיון למאבק בין שני הגופים, מוטב שקשת ישיבו לשאלה אחת: איך קורה שבתכנית טלוויזיה מחלקים תרופות פסיכיאטריות קשות ל-6 מתמודדים לפחות, עובדה שאותה קשת לא מכחישה. על כך צריך להתנהל הדיון הציבורי - ולא על שום דבר אחר. אנחנו מזמינים את הציבור לקרוא את הכתבה ביום שישי ב"ידיעות אחרונות" ולשפוט בעצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully