וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוב שנות העשרים שלי חשבתי על הסרט הזה": ראיון עם ג'ונה היל על "רחוב ג'אמפ 21"

טלי שריזלי, ניו יורק

28.3.2012 / 16:12

על פניו ג’ונה היל וצ’נינג טאטום הם זוג מוזר, אבל לקראת ”רחוב ג’אמפ 21” הם מפגינים כימיה ומספרים למה בכלל לחזור לסדרת הקאלט. ראיון

תשכחו מהילד השמן, הבתול והמצחיק מ"סופרבאד" (''חרמן על הזמן''); פחות כמה קילוגרמים, עם אחד בראד פיט בזיכרון של הטלפון שלו ומועמדות לאוסקר, ג'ונה היל הוא אחד הכוכבים המבוקשים והמצליחים ביותר היום בהוליווד. אבל עוד כשהוא היה הילד המתולתל הזה מ"סופרבאד", פנו אליו כמה מפיקים שחלמו ליצור גרסה קולנועית של סדרת המשטרה ''רחוב ג'אמפ 21'' ורצו שהיל יעזור להם עם התסריט, ואולי אפילו יככב. היל נדלק על הפרויקט אבל היה לו תנאי אחד – אין מצב שאתם עושים עיבוד קולנועי – הוא התחייב רק בתנאי שיתנו לו לעשות את הקומדיה הכי מופרעת שניתן לעשות עם החומרים של סרטי פעולה, משטרה, בית ספר תיכון אמריקאי וכמובן – קצת חומרים בלתי חוקיים.

גם אם אתם לא בקיאים בעלילה של סדרת המשטרה מסוף שנות השמונים, אל דאגה, מלבד השם לסרט אין כמעט כל קשר לסדרה. הסרט מציג לנו את ג'נקו (צ'נינג טאטום) ושמידט (היל), שני בחורים שלא ממש הסתדרו בתיכון – אחד ספורטאי יפהפה ומוצלח, אבל מה, קצת אהבל. השני אמינם-צעצוע חנון שרק רוצה לצאת עם השכנה המעודדת. תריצו קדימה שמונה שנים, אז השניים נפגשים בבית ספר לשוטרים והופכים לצמד חמד. אחרי כמה תפקודים כושלים בפארק השכונתי השניים מקבלים משימה מיוחדת, להצטרף ליחידת ג'אמפ 21, שוטרים סמויים שמתערים בבתי ספר תיכון על מנת לפתור פשעים. כן כן, כמו בסדרה המקורית רק עם איזה דוגמן שרירן על תקן ג'וני דפ.

אז אנחנו שמחים לבשר שאין כל קשר בין סרט הקומדיה החדש ''רחוב ג'אמפ 21'', לסדרת הטלוויזיה המצליחה משנות השמונים, אותה סדרה שלעולם תיזכר בקרב בנות העולם כזו שהביאה למסכים תקווה בדמותו של ג'וני דפ. בוא נמשיך בזה שלמרות שרוב הסיכויים שמדובר כאן בעוד מיחזור הוליוודי אז ''רחוב ג'אמפ 21'' דווקא מספק את הסחורה ובכמויות, והסיבה העיקרית לכך היא ג'ונה היל וצ'נינג טאטום. אחד הרגעים המצחיקים ביותר בסרט הוא כאשר השוטרים תוהים מול המפקד שלהם (אייס קיוב) למה המשטרה מנסה למחזר פעילות קודמת משנות השמונים? "גם אני חשבתי בדיוק כמו באותה הסצינה, לכן הכנסתי אותה," מספר היל "כשהביאו לי לראשונה את התסריט, זה היה עוד עיבוד דרמטי הוליוודי לסדרת טלוויזיה. אני אמרתי למפיקים בשום פנים ואופן. זה נראה לי פשוט עצלנות, ממש דבילי".

ג'ונה היל מלווה את הסרט הזה כבר חמש שנים, ממש מהתחלה. "אני פתאום מבין שהעברתי את רוב שנות העשרים שלי בלחשוב על הסרט הזה, ברמה זו אחרת. זה הסרט היחידי בקריירה, הצנועה שלי בינתיים", הוא כמובן צוחק, "שממש ליוויתי מהתחלה ועד הסוף ואני ממש שמח שיצא לי לעבוד עם כל האנשים המדהימים האלה כי אחרת," הוא מוסיף, "זה אולי היה הבזבוז הגדול ביותר של חמש שנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנסים להפגין את הכימיה ביניהם בכל הזדמנות. מתוך "רחוב ג'אמפ 21"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השניים, היל וטאטום, שכנראה מנסים בכוח להפגין את הכימיה ביניהם נכנסים לראיון לבושים בכחול. הם לובשים בגדי משטרה בסגנון קלאב-מד, כמו בסדרה ההיא שבה השוטרים רכבו על אופניים בסנטה מוניקה. לוקח כמה רגעים עד שמבינים שאלה לא ניצבים לצורך אווירה אלא ג'ונה היל וצ'נינג טאטום בכבודם ובעצמם – ניסו להצחיק אותנו. הצליח בערך.

ג'ונה היל הצטרף למייקל באקל שהחל לכתוב את התסריט והם עבדו עליו כמה שנים "ראיתי בעיני רוחי סרט שהוא כמו 'בחורים רעים' פוגש את ג'ון היוז". בשלב מסוים הצטרפו לפרויקט צמד הבמאים פיל לורד וכריסטופר מילר, שזכו להרבה תהילה בעקבות סרט האנימציה המצליח שביימו 'cloudy with a chance of meatballs'' (שזכה בעברית לשם התמוה ''גשם של פלאפל''), ''פיל וכריס הם האחראים להרבה מהחספוס והגוון המיוחד של הסרט", מספר היל. ובאמת ניתן לראות הרבה מהמגע המיוחד של שני במאים שבכלל לא מגיעים מעולם סרטי הפעולה אלא מסרטי אנימציה. אחת מהסצינות הבולטות בסרט, בה גם באים לידי ביטוי הכישוריים הקומיים המשובחים של היל והפושרים של טאטום היא כאשר צמד התלמידים-שוטרים מנסים את הסם בחצר בית הספר. הבמאים הוסיפו הערות רקע משוגעות באנימציה שעושות את הסרט להרבה יותר מעניין מעוד מוצר הוליוודי משוחזר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
""הסיבה היחידה שאני מצחיק בסרט זה רק בגלל ג'ונה". ג'ונה היל וצ'נינג טאטום מתוך "רחוב ג'אמפ 21"/מערכת וואלה!, צילום מסך

את צ'נינג טאטום מכירים בעיקר מסרטי פעולה וסרטים רומנטיים למיניהם, כאשר בשני הסוגים הוא בעיקר היפה והחזק. טאטום מספר שכשג'ונה התקשר ושאל אותו אם הוא מוכן לשחק הוא השתנק לרגע ואמר ''אתה בטוח שאתה רוצה אותי? אני לא בדיוק הטיפוס". אחרי כמה דקות, כשהבין שזו לא טעות אמר ''בטח, רק שאתה חייב להבטיח לי שתוציאו אותי מצחיק". קשה להגיד שטאטום גונב את ההצגה, בכל זאת - היל עושה זאת כבר שנים. אבל יש כמה רגעים מבריקים, ובעיקר בעזרת הטיימינג והעבודה מול היל. "הסיבה היחידה שאני מצחיק בסרט זה רק בגלל ג'ונה, הוא הדריך אותי, החזיק לי את היד לאורך כל הדרך".

מי שעוד עוזר לטאטום להיות קצת יותר מצחיק זה אייס קיוב, הראפר שלרגע הופך למפקד משטרה. "זה היה תסריט מאוד מהודק, ולא היו הרבה אלתורים. רק הוספנו קצת מלח ופלפל. אתם יודעים, בשביל הטעם". אייס קיוב מספר שההשראה שלו היא דמותו של הקפטן מה"השוטר מבברלי הילס" "הוא היה בחור רע, אני זוכר שראיתי את הסרט הזה וחשבתי לעצמי מסכן אקסל, תראו את הבוס שלו. וברגע שקיבלתי את התפקיד היה ברור לי איזה מן בית ספר אני הולכת לעשות לשני הליצנים האלה".

אז נכון, לסרט אין שום קשר לסדרת הטלוויזיה, וניתן היה באותה מידה ניתן לקרוא לו ''מחלק הסמים'' או ''שני שוטרים חוזרים לתיכון'', מה הטעם בכלל לחזור לג'אמפ סטריט? אולי בגלל שיש כאן אלמנט של ''בחזרה לעתיד'' וזה יכול להיות מאוד מצחיק לראות מה קורה ששולחים שני בחורים בני 28 שסיימו בית ספר אי שם בשנות התשעים לנסות להפוך למקובלים היום שכל מה שמעניין את בני הנוער זה טבעונות, מכוניות חשמליות ולהקות אינדי? או אולי בגלל שזו הזדמנות להפתיע בהופעת אורח חשאית שתביא צופים לקולנוע רק כדי לראות אם זה יקרה או לא יקרה. זה אגב קורה, ושווה כל רגע. "אני יכול להגיד בפה מלא שאני גאה בסרט, אנחנו שמחים לבוא ולדבר עליו", מתפרץ פתאום היל, "כי את יודעת, לפעמים יש סרטים שאתה לא ממש גאה בתוצאה שלהם ואתה קצת מתפדח ומתנסה להשחיל אותו ככה למסכים בלי שישימו לב, בלי הרבה הו-הא. הסרט הזה - כמה שיותר הו-הא".

"רחוב ג'אמפ 21" - מתי ואיפה רואים?

"רחוב ג'אמפ 21" - האם תלכו לצפות בו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully