וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי הכס" חזרה: עדיין אחת הסדרות הטובות בטלוויזיה

ארנון מוסקוביץ'

5.4.2012 / 23:16

"משחקי הכס" חזרה בסערה לעונה השנייה והמאוד מצופה שלה - לכל מי שפוחד להתאכזב, האלימות ,הסקס והצילומים המדהימים עדיין כאן. זהירות ספויילר

לכל אלו שהספיקו להתמכר לקסם הקפוא של "משחקי הכס" בעונתה הראשונה ונפלו לזרועות הסאגה יוצאת הדופן הזו, צפויה עונה חדשה מיוחדת ונדירה עוד הרבה יותר. העונה השנייה של "משחקי הכס" שעלתה הלילה בארה"ב מנסה לכסות את עלילת הספר השני - "עימות המלכים" – מסדרת הספרים "שיר של אש ושל קרח" של ג'ורג' ר.ר. מרטין. זהירות ספויילירים.

אם העונה הראשונה היתה נאמנה באופן אדוק לעלילה של הספר הראשון בסדרה – "משחק כס", הרי שמפרק הפתיחה של העונה השנייה נראה כאילו העולם האסטרטגי והרגשי שהמציא מרטין בספריו, הפך עשיר ורחב יותר על המסך. העלילה הכללית אמנם נותרת נאמנה למקור הספר אבל היא בעלת יותר מרחב תמרון.

לאחר הירצחו של נד סטארק בסוף העונה הראשונה, העונה הזו תקיף תקופה בת מספר חודשים בלבד, בה שבע הממלכות נמצאות בעת מלחמה נגד מלך הצפון, רוב סטארק - במאבק על עצמאות לבני עמן. בהמשכיות מושלמת מהעונה הקודמת, המתח נשמר בשיאו עם פתיחת העונה השנייה ומתקדם בצעדים מחושבים לקראת קליימקס המלחמה הגדולה שיבוא בפרקים הבאים.

אם העונה הראשונה דחסה דמויות ואירועים ככל שרק היתה יכולה, עונה זו - שאמנם מציגה דמויות חדשות כמו מליסנדרה הכומר ממין נקבה של דת חדשה וסטאניס אבירה רבת עוצמה שמשרתת את בריאן - עדיין נותרת פחות עמוסה, נינוחה ונכונה יותר מבחינת דחיסות העלילה והדמויות. העונה השנייה של משחקי הכס נותרת כעולם אכזר עבור נשים ומתעסקת רבות בהבדלים בין צניעות לחוסר צניעות; אלמנט שמהווה הישג חשוב עבור העונה הזו, במתן מרחב להתפתחותן של הדמויות הנשיות.

משחקי הכס. imdb
האלימות הקיצונית לא הולכת לשום מקום. מתוך העונה השנייה של "משחקי הכס"/imdb

האלימות הססגונית הקיצונית נותרת בעינה גם כאן וסצנה בה תינוק ממזר נלקח מידי אמו ונשחט לנגד עיניה מרעידה את אמות הספים של הצופה. בפרק הבכורה לעונה אמנם הונמכו גובה להבות סצנות המין והן נדירות יותר, אבל הן קיימות גם כאן בסקסיות המהפנטת הראויה.

פרק הפתיחה של העונה השנייה נראה כרגיל מדהים ביופיו: צילומי הלילה על שפת הים, מקומות יפהפיים וייחודיים נוספים שצולמו בקרואטיה, צפון אירלנד ואיסלנד, צילומי המחנות וחבלי הארץ הפראיים – בכל אלה נשמר הסטנדרט הוויזואלי המהפנט של הלכלוך והגסות הטבעית יחד עם האסתטיקה הפרטנית והמוקפדת של העונה הראשונה, אם לא משודרג אף יותר. לא משנה כמה קשים ונוראיים החיים של הדמויות בעולם האכזר שיצר מרטין, הן נואשות להמשיך לחיות וזו הרגשה לא פחות ממרגשת וסוחפת להמשיך וללוות אותן במאבק הזה שלהן גם בעונה השנייה.

*העונה השנייה של "משחקי הכס" משודרות ב-yes Oh מדי יום חמישי בשעה 22:00. הביקורת פורסמה לראשונה ב-2 באפריל

"משחקי הכס": הצצה מיוחדת לעונה השנייה
"משחקי הכס" חוזרת לעונה שנייה - מה צפוי לנו?
"משחקי הכס" בישראל - בהפרש של ארבעה ימים מהשידור בארה"ב

"משחקי הכס" - האם תצפו? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully