וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם מצחיק" מוביל במספר המועמדויות לפרסי אופיר

סרטו של שמי זרחין קיבל 15 מועמדויות לאוסקר הישראלי. "למלא את החלל" המדובר ניצב אחריו עם 13. פרס מפעל חיים לאלי תבור ("אסקימו לימון", צ'רלי וחצי")

צילום מסך

המירוץ לפרסי אופיר, המקבילה המקומית לאוסקר, מעלה הילוך: האקדמיה הישראלית לקולנוע, המארגנת את הטקס, פרסמה היום (שלישי) במסיבת עיתונאים את המועמדויות השונות. המוביל ברשימה הוא "העולם מצחיק", סרטו המצליח ועטור הכוכבים של שמי זרחין, שקיבל 15 מועמדויות - בעצם בכל קטגוריה אפשרית.

אחריו ניצב "למלא את החלל", סרטה הראשון והמדובר של רמה בורשטיין, שבין השאר התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה שתתקיים בסוף החודש. דרמה זו, העוסקת בקהילה החרדית בתל אביב, זכתה ב-13 מועמדויות. אחרי שני המובילים הללו עומדים "המשגיחים" של מני יעיש ו"בלדה לאביב הבוכה" של בני תורתי עם תשע מועמדויות כל אחד; וכן "רוק בקסבה", סרטו העלילתי הארוך הראשון של יריב הורביץ, העוסק בזיכרונותיו כחייל באינתפיאדה הראשונה, ו"ההתחלפות", סרטו השלישי של ערן קולירין ("ביקור התזמורת"), עם שמונה מועמדויות.

באשר לגזרה התיעודית הלוהטת כתמיד, שם מועמד "שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוביץ', שמסתמן כפייבוריט לאור שלל הצלחותיו מעבר לים, וכן כמה להיטים דוקומנטריים נוספים - "בני דודים לנשק" של נעמי לבארי, "הצלמניה" של תמר טל, "יום אחד אחרי השלום" של מירי וארז לאופר ו"שישה מיליון ואחד" של דוד פישר.

במסיבת העיתונאים הוכרז גם על זוכה אחד ודאי: התסריטאי הוותיק אלי תבור, שאחראי בין השאר ל"אסקימו לימון", "צ'רלי וחצי" ו"אלכס חולה אהבה", יקבל בטקס את פרס מפעל החיים. בדבריו לרגל הזכייה, אמר חתן השמחה כי "זו הפעם הראשונה שפרס אופיר למפעל חיים ניתן לתסריטאי, לכן אני חושב שאני מייצג את כל התסריטאים כולם. תסריטאי זה לא מקצוע שולי, הוא כותב הפרטיטורה. אלה שתי שפות אחרות ונפרדות: כתיבת תסריטים ובימוי. יש הרבה במאים שמועמדים גם על פרס התסריט, ומוטב היה אילו היו נעזרים בתסריטאי.

"כל הבמאים האלה אולי גאונים בשפת הסימנים, אבל לא בהכרח טובים בשפת הסמלים של התסריט. הייתי מציע לכל הבמאים להשתמש בשירותיהם של תסריטאים. היום, לשמחתי, יש הרבה. פעם היו שלושה".

למלא את החלל. אסף סודרי,
ימלא את ארון התארים? מתוך "למלא את החלל"/אסף סודרי

אז מי מועמדים מטעם הסרטים הללו? קודם כל, ברשימת המועמדים לסרט הטוב ביותר ניצבים "העולם מצחיק", "למלא את החלל", "רוק בקסבה", המשגיחים" ו"בלדה לאביב הבוכה". כמו כן, לראשונה במסגרת התחרות התקיים מסלול ליצירות פרינג', וממנו עלה לשישייה "ג'ו ובל" של רוני קידר.

חוץ מקידר ומתורתי, במאי "הבלדה לאביב הבוכה", היוצרים של הסרטים הנ"ל זכו גם למועמדות בקטגוריות הבימוי -שמי זרחין על "העולם מצחיק", מני יעיש על "המשגיחים", רמה בורשטיין על "למלא את החלל" ויריב הורביץ על "רוק בקסבה" יחד איתם מועמד גם ערן קולירין על "ההתחלפות". לכולם, חוץ מלזרחין ולקולירין, זו מועמדות ראשונה בקטגוריה זו.

יעיש, זרחין ובורשטיין מועמדים על סרטיהם גם בקטגוריית התסריט, וזאת יחד עם אסי דיין ("ד"ר פומרנץ") וגור בנטביץ' ("לרדת מהעץ").

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המשגיחים.
שהטוב ינצח, בעזרת השם מתוך "המשגיחים"

אלי פיניש נגד אורי גבריאל, אסף אמדורסקי נגד שושן

בגזרת המשחק, צפויה תחרות עזה בין שלל מועמדים חזקים: על פרס השחקן הראשי יתמודדו אורי "החבר של באטמן" גבריאל, על עבודתו ב"בלדה לאביב הבוכה", ומולו יעמדו רועי אסף המהולל מ"המשגיחים", אלי פיניש האהוד מ"העולם מצחיק", יוסף כרמון הוותיק מ"חיותה וברל" וגם גל תורן מ"לרדת מהעץ".

בקטגוריית השחקנית הראשית, נראה כי התגלית הדס ירון פייבוריטית על "למלא את החלל", ומולה יתחרו שרון טל מ"ההתחלפות", אסי לוי מ"העולם מצחיק", אסיה נייפלד מ"חדר 514" ורבקה גור מ"חיותה וברל".

חברו של גבריאל מ"עלייתו של האביר האפל", אלון אבוטבול, ניצב ברשימת המועמדים לתפקיד שחקן המשנה הטוב ביותר על הופעתו ב"הדילרים". עמו יתחרו דב נבון מ"ההתחלפות", גל פרידמן מ"המשגיחים", דני שטג מ"העולם מצחיק" והמפיק חיים שריר על הופעתו המפתיעה ב"למלא את החלל".

בקטגוריית שחקנית המשנה, מועמדות רותם זיסמן כהן על "המשגיחים", נעמה שטרית על "העולם מצחיק", עירית שלג על "למלא את החלל", שרית וינו אלעד על "עד סוף הקיץ" ואחולה אלחג' דיבסי על "רוק בקסבה".

יש לציין כי לראשונה, יוענק בטקס פרס על הליהוק הטוב ביותר - משהו שאגב, אינו נהוג באוסקר וכמעט בשום תחרות דומה בעולם. המועמדים, או יותר נכון המועמדות, יהיו מיכל אליאס על "בלדה לאביב", אורית אזולאי על "העולם מצחיק", מיכל קורן על "למלא את החלל", גלית אשכול על "לרדת מהעץ" והבמאי-מלהק מני יעיש על "המשגיחים".

שמות בולטים נוספים ברשימה מבצבצים מן המועמדים להלחנת המוזיקה המקורית הטובה ביותר - אסף אמדורסקי על "רוק בקסבה" ושושן על "המשגיחים". איתם יתמודדו מרק אליהו על "בלדה לאביב הבוכה", רן שם טוב על "הדילרים" ויונתן בר גיורא על "העולם מצחיק".

במעבר על רשימת המועמדויות, קשה שלא לשים לב לנעדר בולט אחד - "רווקה פלוס" מעורר המחלוקת של דובר קוסאשווילי. בדרך כלל, הבמאי מוערך בידי תחרויות פרסים למיניהן, אך הפעם לא קיבל מועמדות ולו בקטגוריה אחת. במאי עטור פרסים נוסף שיצא בידיים ריקות הוא איתן פוקס, יוצר "הסיפור של יוסי", שגם כן לא קיבל ולו מועמדות אחת‬.

כך או כך, כזכור, הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר יזכה להתחרות על מועמדות מטעם ישראל בטקס האוסקר, ובכך לשחזר את ההישגים של "בופור", "ואלס עם באשיר", "עג'מי" ו"הערת שוליים" מן השנים האחרונות. הטקס עצמו צפוי להתקיים בסוף ספטמבר, מעט לאחר ראש השנה, במרכז קריגר לאמנויות הבמה בחיפה.

חיותה וברל.
צמד מועמדויות. יוסף כרמון ורבקה גור ב"חיותה וברל"

המועמדויות בקטגוריות הנוספות:

הצילום הטוב ביותר:

אמנון זלאיט, "בלדה לאביב הבוכה"
שי גולדמן, "ההתחלפות"
ירון שרף, "העולם מצחיק"
אסף סודרי, "למלא את החלל"
שרון מאיר, "לרדת מהעץ"

העריכה הטובה ביותר:

אריק להב ליבוביץ', "ההתחלפות"
אסף קורמן, "המשגיחים"
עינת גלזר זרחין, "העולם מצחיק"
שרון אלוביק, "למלא את החלל"
מאיה קניג, "לרדת מהעץ"
יצחק צחייק, "רוק בקסבה"

העיצוב האמנותי הטוב ביותר:

איל אלחדד, "בלדה לאביב הבוכה"
מיגל מרקין, "ההתחלפות"
יואל הרצברג, "העולם מצחיק"
אורי אמינוב, "למלא את החלל"
אריאל גלזר, "רוק בקסבה"


התלבושות הטובות ביותר:

דבורה אוחנה, "בלדה לאביב הבוכה"
מאיה מור, "הדילרים"
דורון אשכנזי, "ההתחלפות"
לי אלמביק, "העולם מצחיק"
חני גורביץ', "למלא את החלל"

האיפור הטוב ביותר:

מירב הורביץ בוששה, "בלדה לאביב הבוכה"
ליאת שיינין, "הדילרים"
מאיה גרסטל, "העולם מצחיק"
אתי בן נון, "למלא את החלל"
סיגלית גראו, "רוק בקסבה"

עיצוב הפסקול הטוב ביותר:

דוד ליס, גיל תורן, "בלדה לאביב הבוכה"
גיל תורן, ארז עיני שביט, "ההתחלפות"
אשי מילוא, אביב אלדמע, "העולם מצחיק"
מוטי חפץ, אביב אלדמע, "למלא את החלל"
מיכאל ליגום, אבי מזרחי, גיל תורן, "רוק בקסבה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully