וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ף פרובסט: "ישראל הקדימה את ארה"ב בעונת סלבס"

ג'ף פרובסט מרוצה מגיא זוארץ כמנחה "הישרדות", ומודה שבארה"ב עוד לא הצליחו להרים עונת V.I.P. ראיון בלעדי

בעוד הפיינליסטים של "הישרדות VIP" בישראל עסוקים באסטרטגיות לקראת הגמר, וקברניטי רשת וערוץ 10 מתקוטטים על הזכויות לפורמט, בארצות הברית עסקים כרגיל, כאשר בעוד שלושה שבועות תיכנס "הישרדות" המקורית לשנתה ה-13בשבתה כבולדוזר הריאליטי שהחל את כל הטרנד של העשור האחרון. בעוד איי גלות, פסלוני חסינות וכוכבי עבר באו והלכו במרוצת העונות, הסלע האיתן של התוכנית היה ונשאר ג'ף פרובסט, המנחה והמפיק השותף.

בגיל 50 פרובסט נחשב למנחה הריאליטי המוערך ביותר. המבקרים לא פעם שיבחו אותו על מיומנותו, הניכרת בעיקר באינטראקציות שלו עם המתמודדים במסגרת מועצות השבט. תפקידו בתוכנית גם זיכה אותו במשך ארבע שנים ברציפות בפרס האמי עבור מנחה בתוכנית מציאות. המעורבות שלו עם הפורמט כוללת בין היתר היכרות עם העיבודים השונים ברחבי העולם, כולל זה המקומי. "רק לפני חצי שנה בערך יצא לי לראשונה לראות את 'הישרדות' הישראלית, אני אפילו לא יודע איזו עונה", הוא מספר בראיון מיוחד בלוס אנג'לס, "אני כל כך הרבה זמן מעורב בתוכנית ולראות את הגרסה שלכם זה בהחלט ראוי להערכה מבחינת המוצר שהביאו למסך".

"אני לא יודע מה היה התקציב של הגרסה בישראל, אבל מאוד אהבתי את הערך ההפקתי", מפרגן פרובסט לאח הקטן והמזרח תיכוני. "אני יודע מה צריך כדי להוציא את התוכנית בצורה מאוד מסוימת ואני חייב להגיד שאצלכם זה נראה מעולה. זאת חתיכת תוכנית להרים".

אתה בימים אלו מרים תוכנית אירוח יומית, מה אתה יכול לספר?

"התוכנית עולה בעוד שבועיים ואני מנסה לעשות טוויסט חדש על פורמט של תוכנית יומית. אני משתדל להביא סיפורים שמעניינים אותי באופן אישי, משעשעים אותי או מרגשים אותי. אני מקווה לעורר תגובה בקרב הצופים. אני מאמין שאנשים מכירים אותי מספיק טוב כמנחה".

ואם לחזור ל"הישרדות" בישראל, מה דעתך על המנחה גיא זוארץ?

"כשצפיתי אני מוכרח לציין שמאוד קסם לי לראות שליהקו מנחה שמאוד דומה לי בהרבה מובנים. אמנם לא הבנתי מה הוא אומר, אבל בהחלט נתתי את האישור שלי. יש לו את הלוק הנכון לתפקיד. ובכלל, הבחור נראה מצוין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קסם לי לראות שליהקו מנחה שמאוד דומה לי בהרבה מובנים". זוארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיים של ג'ף פרובסט, יליד מדינת קנזס, השתנו ללא היכר מאז קיבל את הנחיית "הישרדות" בתחילת העשור הקודם. עד אז הוא בעיקר הגיש תכניות בכבלים, שימש ככתב לעת מצוא וניהל חיים שלווים עם אישתו. בשנה שלאחר ההצלחה המיידית של "הישרדות" בקיץ 2000, הוא הפך לאחד הפרצופים המזוהים ביותר עם ז'אנר תכניות המציאות, נבחר לאחד הגברים הסקסיים של מגזין "פיפל" והתגרש. בהמשך אף יצא תקופה ממושכת עם מתמודדת העונה התשיעית של "הישרדות", ג'ולי ברי, ובשנה החולפת נישא בשנית לליסה אן ראסל, שהיתה נשואה קודם לכן לשחקן מארק פול גוסלר ("הצלצול הגואל", "NYPD").

בשלוש השנים האחרונות הלו"ז של פרובסט מעט הסתנכרן, כיוון שבמקום לצלם עונה מידי חצי שנה, החלה ההפקה לצלם שתי עונות אחת אחרי השניה במשך חודשיים וחצי במהלך הקיץ. כך גם המקרה עם שתי העונות הקרובות, שצולמו בפיליפינים. לראשונה מביניהן יקראו על שם היעד ("הישרדות הפיליפינים") והשנייה תקבל שם לפי איפיון התוכן שלה. בעונה הקרובה יחולקו 15 השורדים לשלושה שבטים, ולכל אחד מהם יתווסף כוכב עבר של התוכנית, שנאלץ לעזוב את העונה המקורית בה לקח חלק עקב בעיה רפואית. "כמה שהעונה הזו מצוינת, הקהל ודאי ישמח לדעת שהעונה שאחריה היא אפילו יותר טובה", פרובסט זורק ספוילר, " אני מתרגש כמו אחרון המעריצים".

היית קורא לעונה החדשה "עונת ההזדמנות השנייה"?

"הלכנו והבאנו את מייק סקופין, שהיה דמות מובילה בעונה השנייה באוסטרליה ונכווה מאש בפרק השישי ולמעשה היה הראשון שפונה מהמשחק אי פעם. הוא תמיד היה סימן שאלה של מה היה יכול להיות אלמלא זה קרה לו. זאת עונה שנועדה להחזיר את אותם מתמודדים שהתבלטו כפייבוריטים, כדי לראות אם הם אכן ישרדו עד הסוף. במובן מסוים זו הצדעה למעריצים של התוכנית שהולכים איתנו מההתחלה".

ג'ף פרובסט. Mark J. Terrill, AP
ג'ף פרובסט גורף עוד אחד מפרסי האמי./AP, Mark J. Terrill

העונה הנוכחית בישראל היא עונת סלבס, יהיה סיכוי למשהו כזה בארצות הברית אי פעם?

"היו תוכניות שניסו לחקות אותנו והביאו מפורסמים, כביכול - הן נחלו כשלון חרוץ ואני לא מתפלא. ההפקה היתה ירודה, ליהקו אידיוטים ובעצם לעגו לפורמט. זו חוכמה מאוד קטנה סתם לזרוק שמות מפורסמים באי, אבל עם השנים, כשאנחנו מעלים יותר ויותר קונספטים לרענן את הפורמט, הרעיון עלה מספר פעמים. היו ניסיונות להרים עונה שכזו, אבל זה תמיד התנגש עם לוחות זמנים של כמה מפורסמים, שאותם באמת רצינו לתוכנית, שלא היו זמינים להשתתף".

ייתכן שזה עוד יקרה?

"לא לפי דעתי. בכל הפעמים שכן ניסינו להרים, היה איזה כוכב קולנוע שהביא עניין במקור אבל בסופו של דבר בא והודיע שהוא לוהק לסרט וכל הרעיון ירד מהפרק. לא היינו מוכנים להתפשר על סדר הגודל של אותם מפורסמים שרצינו ללהק. ככה שאני לא רואה את זה קורה אצלנו. ועם השנים בעצם גרסאות הסלבס שלנו הן כאשר אנחנו מביאים כוכבי עבר של התוכנית. הישרדות מייצרת מעתה את המפורסמים".

ג'ף פרובסט או גיא זוארץ? בחרו ושתפו אותנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully