וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות התרבותיות של אובמה ורומני - מי לוקח?

אובמה ידוע כחובב מוזיקה טובה וסדרות איכות, אבל מסתבר שגם רומני מבין דבר או שניים בתרבות. לרגל הבחירות בארה"ב, וואלה! תרבות בודקת למי מהמועמדים יש טעם יותר טוב

סדרות

אובמה

כמעריץ של הסדרה "מסע בין כוכבים", הזמין השנה אובמה את נישל ניקולס (ששיחקה בתפקיד אוהורה בסדרה) לביקור בבית הלבן ואף התוודה שהיה לו קראש עליה כשהיה צעיר. לדמיאן לואיס שמככב בסדרה "הומלנד" אמר כי לפעמים הוא אומר למישל שהוא הולך לעבוד קצת אבל למעשה צופה בסדרה. בראיון למגזין פיפל ציין כי הוא צופה ב"משפחה מודרנית" ו"אימפריית הפשע". בראיון לביל סימונס אמר ש"הסמויה" היא מסדרות הטלוויזיה הגדולות בכל הזמנים. ידוע כמעריץ של עומאר.


רומני

בראיון למגזין TV Guide חשף רומני מהן הסדרות האהובות עליו: "משפחה מודרנית", "רוק 30" ו-"אורות ליל שישי". כשהתארח בתוכנית "טודיי שואו" סיפר כי הוא אוהב את "אמריקן איידול". באחת מוועידות המפלגה הרפוליקנית, בעוד הקהל מריע לו, בחר לצטט מהסדרה "סיינפלד" כשאמר "כמו שג'ורג' קוסטנזה היה אומר, כשהם מוחאים לך כפיים, פשוט תפסיק" - ציטוט לא מדויק שגם לא נאמר על ידי ג'ורג' כי אם על ידי ג'רי: "כשאתה מגיע לנקודה טובה בשיחה, פשוט תגיד לילה טוב ותלך משם". ג'ייסון אלכסנדר שגילם את קוסטנזה צייץ לאחר מכן "מרוגש לשמוע שרומני אוהב את הדמות הישנה שלי. גם אני אהבתי את הדמות הישנה שלו". בעימות הנשיאותי הראשון מול אובמה, הכריז כי יפסיק את המימון לערוץ הטלוויזיה הציבורי PBS בה משודרת הסדרה "רחוב סומסום", מה שעורר ספקולציות על איבה בינו לבין ביג בירד.

מי לוקח?

אובמה. די קשה לנצח את מי שמכריז כי "הסמויה" היא אחת מהסדרות הגדולות של כל הזמנים. הבחירה של רומני ב"משפחה מודרנית" מפתיעה חלקית אבל בעצם די סטנדרטית, ובאשר ל"אמריקן איידול" - אנחנו מקווים לראות את פול ראיין, הסגן שלו, מחליף בעתיד את ריאן סיקרסט בתפקיד המנחה.

ספרים

אובמה

כשמשפחת אובמה יצאה אל חופשת האביב שלה לפני כשנתיים, פורסמה רשימת הספרים אותם לקח הנשיא יחד איתו. בין היתר הוא קרא את "אישה בורחת מבשורה" של דוד גרוסמן; "Lessons in Disaster", שעוסק בכרוניקה הכושלת שגרמה לארה"ב להיכנס לוייטנאם; ביוגרפיה של תיאודור רוזוולט, "Hot, Flat, and Crowded: Why We Need a Green Revolution - and How It Can Renew America", ספר שעוסק באקולוגיה; "I Have a Dream/ Letter from Birmingham Jail" של מרטין לות'ר קינג; הביוגרפיה של אברהם לינקולן; וספר של פואמות נבחרות מהשנים 1948-1984. בדף הפייסבוק שלו ציין אובמה כי הוא אוהב את "מובי דיק" ואת התנ"ך, קצת כמו יאיר לפיד.

רומני

בראיון לתוכנית "טודיי שואו" סיפר רומני כי הוא מעריץ של סדרת הספרים "דמדומים". ברשימה מיוחדת שפרסם מנה רומני גם את "רובים, חיידקים ופלדה", את "The World is Flat" שמנתח את תופעת הגלובליזציה, וכמו רפובליקאי טוב גם את "The Wealth and Poverty of Nations: Why Some Are So Rich and Some So Poor".

מי לוקח?

אובמה. לבחור את "דמדומים" כסדרת ספרים אהובה? אפילו הארי פוטר היה מקנה לרומני יותר סטייל. "רובים חיידקים ופלדה" זה נחמד, אבל שאר הבחירות שלו לא בדיוק מצביעות על איש ספר מצטיין. חוץ מזה, אובמה בחר ספר של גרוסמן - לא נפרגן לו?

דוד גרוסמן. דייב שחר
אובמה אהב. דוד גרוסמן/דייב שחר

סרטים

אובמה

בראיון לאופרה ווינפרי, סיפר אובמה כי הוא ממליץ בחום על הסרט "חיות הדרום הפראי". בראיון לעיתונאית קייטי קוריק סיפר כי הוא אוהב את "הסנדק" ו"הסנדק 2". בעמוד הפייסבוק שלו, פורסם כי הנשיא קרוע גם על הקלאסיקות "קזבלנקה" ו"קן הקוקייה".

רומני

בראיון למגזין "TV Guide" אמר רומני כי הסרט "אחי, איפה אתה?" הוא אחד האהובים עליו וכי גדל על הסרט "צלילי המוזיקה". בעמוד הפייסבוק שלו ציין גם את סרטי אינדיאנה ג'ונס ואת "מלחמת הכוכבים".

מי לוקח?

רומני. אין ספק שהסרטים של אובמה ראויים, אבל למי יש כוח לראות "הסנדק" אחרי שיחת ועידה עם ביבי וליברמן? הבחירה בסרט של האחים כהן אמנם מוסיפה לרומני נקודות, אבל בסופו של דבר הוא זוכה כי הוא טיפוס של פאן, שיודע שאין כמו איזה ספילברג או לוקאס כדי לנקות את הראש אחרי עוד יום בחדר הסגלגל.

מוזיקה

אובמה

כשהצטרף אל שירות Spotify להשמעת מוזיקה, פרסם אובמה מיקס ברוח קמפיין הבחירות שלו. בין היתר בחר שירים של ברוס ספרינגסטין, ארקייד פייר, אל גרין, פלורנס אנד דה מאשין ועוד. סטיבי וונדר ובי. בי. קינג הוזמנו לשיר באירועים שונים בבית הלבן. קיים אירוע התרמה במועדון של ג'יי זי, וביונסה שרה לו את "At Last" כשנבחר לראשונה לנשיאות ארה"ב. בראיון למגזין רולינג סטון ציין את חיבתו לפוג'יז, בוב דילן, ג'ון קולטריין, ג'יימס בראון, גיל סקוט הרון והרולינג סטונז.

רומני

בראיון לרולינג סטון אמר שהוא אוהב את הביץ' בויז, למרות ש"הם לא מה שהיו פעם", וציין שהוא מאזין לאירוסמית' ולקילרז. בראיון ל"טודיי שואו" אמר שתמיד אהב את הביטלס. הזמר קיד רוק ביצע את שיר הקמפיין שלו. כשצוות של CBS ליווה אותו במסע בחירות, תועד רומני כשהוא מגיע להצטלם עם אפרו אמריקאים בפלורידה ואומר למצלמה בחיוך "Who let the dogs out?", ציטוט מתוך הלהיט הנושן ההוא. אם זה לא היה עצוב זה היה קורע.

מי לוקח?

אובמה. הפלייליסט שלו מאגד הכל תחת מטרייה אחת - שירים להיפסטרים מתחילים, לשועלי גטו קשוחים ולקהל הבוגר. רומני בחר בווייט טראש כמו קיד רוק ללוות אותו - כבר היה עדיף שייקח משהו של דולי פרטון. אפילו הערות ספק גזעניות כמו זו על "Who let the dogs out" מהולות אצלו בבחירה מוזיקלית קלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully