וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולשה לרקדנים: ריקודי 2012 הגדולים ביותר

16.12.2012 / 0:45

שנת 2012 סיפקה לנו בהפתעה לא מעט ריקודים סוחפים ומידבקים - מ"גנגנם סטייל" ההיסטרי, דרך קליפי הבת מצווש הויראליים - קבלו את מצעד הטובים מכולם

ריקוד ה"גנגנם סטייל"

הרגע שבו אתה הופך מקוריוז למשהו מעצבן הוא הרגע שבו אתה עולה לבמה עם מדונה ומבצע את השיר שלך עם האישה שמנסה להיאחז בכל כוחה בכל מה שהפך ללהיט בתקופה האחרונה. נראה כי אין ריקוד ראוי מזה לפתוח את הרשימה. בטח אחרי שבריטני ספירס רקדה אותו בתכנית של אלן דג'נרס; לאחר שהקליפ שלו הפך להכי נצפה ביו טיוב; אחרי שהזמר מאחורי הסאגה, Psy, הביע בעבר את רצונו לטבוח בחיילים אמריקאים ובעיקר לכשנודע שאדם התמוטט במסיבה בעת ריקוד הגנגנם - אין ספק כי מדובר בתעודת עניות לאנושות כולה. מפה אפשר רק לעלות.

כך תיצרו "גנגנם סטייל" משלכם - המדריך המלא

הסמבולה ב"עלמות במצוקה"

לגיבורת "עלמות במצוקה", סרט הקאמבק של הבמאי האגדי וולט סטילמן, יש רק משאלה אחת: להדביק את כל סביבתה בשיגעון ריקוד בשם הסמבולה. היא לא עושה את זה כי יש לה בת מצווה, גם לא כדי לכבוש את יוטיוב או מכל סיבה תועלתנית אחרת. הנימוקים שלה נעלים הרבה יותר – ברצונה לתרום משהו מהותי לאנושות, להפוך את העולם למקום טוב ולשנות את ההיסטוריה, וברור לה שתצליח בכך רק אם תלמד את הבריות דרך חדשה לפזז.

בגילומה השמימי של גרטה גרוויג, שאיפתה מתגשמת והריקוד החצי-היפסטרי חצי-קלאסי אכן תופס. בכך, אנו גם זוכים באחד הרגעים הקולנועיים היפים של השנה, כזה שניתן לחזות בו שוב ושוב, ובכל פעם מחדש לדמיין איך הופך המסך לרחבת ריקודים ענקית שגם הצופים חורכים אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

זובי זובי זו ב"מד מן"

ג'נוארי מי? דון דרייפר מ"מד מן" התקדם בחייו, וביחס ישיר לכך גם הנשים איתן הוא בוחר להעביר את הזמן עד למניפולציה הרגשית הבאה שתעלה במוחו המעוות. איפה מחיאות הכפיים שלכם למייגן דרייפר (ג'סיקה פארה) ששרה שיר שמח לבעלה במסיבת יום ההולדת שלו, לבושה בשמלה שנועדה להרוג ואטיטיוד של מלכת הנשף. היא בהחלט למדה מהטוב ביותר, ועושה לדרייפר בית ספר כשהוא יושב מולה ונחנק. ככה פותחים עונה חמישית.

הפלאש מוב ב"סטפ אפ 4"

"עלייתו של האביר האפל" לא היה שובר הקופות היחיד שהביא לידי ביטוי את רוחן של תנועות המחאה בארצות הברית: גם הפרק הרביעי בסדרת "סטפ אפ", שהיה להיט אדיר בישראל, עשה זאת. אכן, לכאורה מדובר בממתק רומנטי ועתיר ריקודים לבני הנעורים ותו לא, אבל הריקודים שלו הביעו מסרים לא מתקתקים בכלל. כך למשל בפלאש מוב הבולט בסרט, שבו גיבוריו מוחים נגד כוונתם של תאגידים תאבי בצע להשתלט על השכונה שלהם. בסופו של דבר, המחאה האמנותית נושאת פירות בשטח, כך שבתום הצפייה נותר רק להתחרט על כך שדפני ליף ואיציק שמולי לא שילבו ידיים ויצאו לריקוד משותף.

ריקוד הבאם באם באם

מאז פרץ לחיינו בסערה ענת בנאי (בן דדיה) עם הקלאסיקה "גדלתי כבר בר מצווה", נראה כי לא קיים הנער שיהיה מוכן להיתפס ביום חגו ללא קליפ מושקע באולפני פח עם אפקטים חד פעמיים כגרין סקרין ומסכים מתפצלים, כיאה לשנות האלפיים. קליפים מרהיבים של חגיגות בר ובת מצווה צצים ברשת על בסיס יומי, אך הלהיט הזה הוא באמת משהו מיוחד. גם בזכות עדי פוקס, הילדה המקסימה שמבצעת אותו (על בסיס הלהיט "Bom Bom Bom" של ההרכב הבריטי Sam and the Womp), ובעיקר בזכות מי שנראה שהוא אחיה הפעוט, שדופק שם סולו חצוצרה כאילו חייו תלויים בכך, ומראה לפיט דוהרטי איך לובשים את הז'קט הזה עם סוואג.

אוריאל יקותיאל בפסטיבל קאן

Veuillez installer Flash Player pour lire la vidéo

תדע כל אם עברייה כי היא לעולם לא תוכל ללכת על עקבים כמו שהולך עליהם אוריאל יקותיאל. מי שהחל את דרכו במסיבות גייז עשה את אחת הכניסות היותר זכורות של השנה החולפת, עת הופיע הצמד TYP של הזמר עברי לידר והמפיק ג'וני גולדשטיין באירוע הפתיחה של פסטיבל קאן. עצם הידיעה שבקהל יושבות ניקול קידמן וקיילי מינוג ממש לא בלבלה את יקותיאל שפרץ לבמה כמו פליטת ריאליטי למרפאה של דב קליין ללא מורא ועם סכין בין השיניים. עם שמלה מתנפנפת שגרמה לזמן להיעצר מלכת, הוא עלה כמו וונוס המשופמת מן הים והאפיל בהופעה המדהימה שלו על כל דבר אחר שהתחולל סביבו.

פט בוי סלים בטקס הנעילה של האולימפיאדה

לונדון קיבלה קיתונות של תשבחות כמו גם עקיצות על אחד מטקסי הנעילה הגרנדיוזיים ביותר שידעה האולימפיאדה, לא כל שכן כדור הארץ. האירוע של הבריטים, שגרם לטקס הדלקת המשואות שלנו להיראות כמו מאחורי הקלעים של הצגת ילדים, לא פסח על שום כוכב או תופעה שיצאו מהממלכה המאוחדת. באחד מרגעי השיא בטקס, הגיח המפיק והדי.ג'יי פט בוי סלים לבמה, רכוב על תמנון ענק עשוי ניילון שקוף שזרועותיו מתנופפות לכל עבר. או אז הוא החל לנגן שרשרת להיטים והעיף באוויר עשרות רקדנים מקצועיים כמו גם את כל האצטדיון כולו. לרקוד עם דמעות בעיניים.

שון ספרלינג רוקד את "ווג" בבר מצווה שלו

הרבה לפני אולפני שיר בעצמך, חיו בעולם נערים מדהימים כמו שון ספרלינג, שכבר בשנת 1992 ידע כי שום דבר לא הולך לעצור אותו מלבצע בבר המצווה שלו ריקוד בעל כוריאוגרפיה ממש מוזרה ל"ווג" של מדונה. מה ששובה לב בקליפ הזה הוא האופן בו שון מתקבל בתשואות על ידי חבריו ומשפחתו ואף אחד לא לועג לו על בחירתו שאם נודה על האמת - שכיחה היא לא, בטח שלא בשנים ההן.

הביטחון בו הוא מסיר את הז'קט וחושף את חולצתו המודפסת; כמו גם רוקד כמו טלי סיני ריקליס על אסיד, הוא רגע מלא חיות וקסם של ילד שפשוט עושה את מה שהוא הכי אוהב, ברגע הכי מתאים מבחינתו. תודה לאל שהוא מצא לנכון להעלות את זה ליו טיוב עשרות שנים אחר כך.

Countdown - Snuggie Version

אחת התופעות היותר מעניינות שהצליחה לייצר סביבה ביונסה היא ההיפנוזה בה שרויים מעריציה בימים שלאחר כל קליפ חדש שהיא מוציאה. השנה היה זה טון דו-נויין שיצר במו ידיו גרסת אחד-לאחד לקליפ "Countdown" והותיר את הרשת פעורת פה לרמת הדיוק הדי פסיכית אליה הצליח להגיע בעזרת אמצעים ביתיים בלבד אך בעיקר בזכות חמידות אין קץ. דו-נויין, בן 16 בלבד, לא האמין בעצמו כאשר קווין בי העלתה את הגרסה שלו לאתר ולעמוד הפייסבוק הרשמיים שלה, כתבה "לדעתי הוא עשה את זה יותר טוב ממני" ותיארה את הקליפ שלו כ"מבריק". מה צריך יותר מזה בחיים?

" Express Yourself" של דיפלו

מפיק העל ואחד הדי.ג'ייז העשירים בעולם, דיפלו, עבר אינספור תחנות במסעו המוזיקלי. גם ברגעים היפים שלו וגם באלו הטראשיים - דיפלו יודע שבסופו של יום, כולנו אוהבים תחת. התחת, ללא הבדל דת גזע או מין, הוא עניין נפוץ, כיפי, רקיד, ישיר ומסקרן. בהתאם למעמדו הרם בקונצנזוס - התחת יקבל שרביט, כתר וריקוד משל עצמו. ואתם תגיבו לריקוד הזה ותידבקו בו בעצמכם. לא מאמינים? הנה, תראו.

השתתפו בהכנת הכתבה: נועה הרשקוביץ ואבנר שביט

מכירים עוד ריקודים מעולים מ-2012? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully