וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת "מצב האומה" לפני סוף העונה - תעודת עניות לרשת

לילך וולך

27.12.2012 / 18:42

"מצב האומה" הצליחה לבנות לעצמה נישה טובה וחשובה בלוח השידורים של רשת, אז למה זו מתעקשת להוריד אותה לפני הזמן במקום למצוא לה שעת שידור חלופית?

אפשר להתווכח על טיבה; אפשר לאהוב או לשנוא; אפשר לחשוב שהיא שמאלנית מדי או חילונית מדי או מבושמת מעצמה מדי – "מצב האומה" היא עדיין התוכנית החשובה ביותר שיש לרשת כרגע; לא "דה וויס", לא "כלבוטק", אפילו לא "סודות מתוקים עם קרין גורן". "מצב האומה" חשובה כיוון שהיא חלק ממרכיב מדינה שעדיין מתעקשת לקרוא לעצמה דמוקרטית – היא בלם. "מצב האומה" הצליחה לבנות לעצמה בחמש העונות האחרונות שלה מקום קטן אבל אפקטיבי שבו לא שומרים בבטן – כשהדת מאיימת לחנוק את המדינה ואין שום חוקה באופק, "מצב האומה" נמצאת שם. כשהפוליטיקאים מתייחסים אל הבוחרים שלהם כאל מזרון קפיצה במשחקים האולימפיים של השתנה לרוחק, "מצב האומה" נמצאת שם.

גם כשהיא מרגיזה, כי היא הילדה החוכמולוגית של הכיתה, "מצב האומה" טובה לצופים שלה, וטובה לרשת. בתוך אקלים שידורי שהיה מבולבל לעיתים קרובות, אג'נדות טלוויזיוניות לא ברורות מספיק, ואנדרדוגיות תמידית אל מול האחות קשת שהכל-קל-לה – תוכנית הפאנל הצנועה למדי, שהתחילה כעוד אחד מאותם ניסיונות עונתיים להרים צחוקיה בשקל, תפסה תאוצה, גיבשה כימיה ודינמיקה, עבדה קשה והשתפשפה. מספיק כדי להיות קלף האס בשרוול, מספיק כדי להיות קוצים בישבנה של "ארץ נהדרת".

עוד בנושא:
"מצב האומה" יורדת מהאוויר
הצופים זועמים, רשת "בוחנת את האפשרויות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה? אמה. מתוך "מצב האומה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

והנה, חודש לפני סיומה הטבעי, שבוע לפני תחילת תעמולת הבחירות שהיא מזון המלכות לתוכניות סאטירה, הוחלט באופן משונה מאוד להוריד את "מצב האומה". למה? אמה. כלומר לא אמה, כמובן – יש סיבות מעולות, רוצים לשמוע כמה? אה, אוקיי. באמת רוצים לשמוע. טוב, זה מביך, תנו לנו לחשוב על משהו. הסיבה הטובה שסיפקה זכיינית רשת לעריפת ראשה של תרנגולת ביצי הזהב שלה היא שלא נמצא לה מקום בלוח השידורים לאחר שתעלה תעמולת הבחירות.

רגע, מה? תנו לנו לחזור על הדברים רק כדי שנוודא שכולנו מבינים: עובדה ראשונה - בכל מערכת בחירות, כחודש לפני יום הבחירות מתחילים שידורי התעמולה. סטריפ בן 20 דקות שמשודר בו זמנית בכל הערוצים באותה השעה, 23:00. עובדה שנייה – לפי הפיזיקה ועיקרון האיסור של פאולי, שני פרמיונים לא יכולים להימצא באותו מצב קוונטי בו-זמנית. בהשאלה למצבנו – כדי שתעמולת הבחירות תשודר ב-23:00, רשת צריכה למצוא ל"מצב האומה" שעת שידור אחרת. מה הבעיה, תשאלו? הרי רשת משדרת בלי הכרה את "צחוק מהעבודה" למשל, אותה עדיף לדרוס אפילו בשקופית "סליחה, תקלה". וגם אם יותירו את לוח המשדרים כפי שהוא – רשת צפויה להעלות בשבוע הבא את "כלוב הזהב" בהנחיית אבי קושניר – תוכנית שיכולה להמתין בנחת עד לאחר הבחירות ולשבץ במקומה באופן סביר את "מצב האומה" – זה לא אידאלי, אבל עדיף על כל תרחיש שבו תוכנית הסאטירה האמיתית היחידה של הזכיינית נופחת את נשמתה בתאונה מסתורית וחלמאית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התנהלות של רשת הישנה והמבולבלת. מתוך "מצב האומה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתנהלות הזו – גם לאחר הנסיגה החלקית שבה במקום שתקוצר "מצב האומה" שלושה שבועות לפני זמנה, תקוצר בשבועיים, היא ההתנהלות של רשת הישנה – זו שהיתה מועדת כי הסתבכה בשליחת רגל ימין לפני רגל שמאל ולא מפני שמישהו התקיל אותה. זהו הזמן שבו "מצב האומה" רלוונטית יותר מתמיד, כשיש לה את מערכת הבחירות לשגשג ולהיות מוזנת ממנה. זהו בדיוק הזמן של רשת להוכיח בגרות, הגיון בריא ויכולת לקיחת החלטות אמיצות. הכדור אצלכם.

מה אתם חושבים על הורדת "מצב האומה"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מצב האומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully