וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נועדנו זה לזו": ראיון עם מילה קוניס וג'יימס פרנקו לקראת "ארץ אוז"

מילה קוניס וג'יימס פרנקו חולקים לא מעט דברים משותפים - עבור שניהם "הקוסם מארץ עוץ" היה חוויה מכוננת, שניהם ממוצא יהודי-רוסי, והרומן המקצועי ביניהם פורח יותר מתמיד

לא פשוט לעבד את אחד הסיפורים הידועים בהיסטוריה לקולנוע, זאת יודעים באולפני דיסני טוב מאוד. הרבה לפני הכיוון הקריאייטיבי, המשוכות העסקיות הן אלו שאורבות ליוצרים במימוש אותו חלום. הרעיון להביא אל המסך הגדול את עלילות ספרי ארץ עוץ של ל. פרנק באום מתגלגל לא פחות מ-75 שנה, כאשר המהמורה הראשונית והבעייתית היתה שהזכויות לספר הראשון על קורותיה של דורותי בכלל נרכשו כבר על ידי אולפני MGM המתחרים, אלו שהפיקו ב-1939 את הסרט האלמותי בכיכובה של ג'ודי גרלנד.

דיסני רכשה את שארית הזכויות לספרים הנוספים בסדרה של באום אך הסאגה המשיכה להתפתל, בין היתר בהפקת הסרט "בחזרה לארץ עוץ" בשנת 1985 שנחל כשלון בקופות. אך כעת המותג מושק חגיגית מחדש באמצעות עלילה דימיונית המקדימה לזו של דורותי וטוטו הכלב. לאחר שבשנים האחרונות היה לאחד הפרויקטים המדוברים בהוליווד, בסוף השבוע יעלה "ארץ אוז" לאקרנים בארץ ובעולם כאחד הסרטים המדוברים של השנה, לו אחראי הבמאי סם ריימי, מי שעומד מאחורי טרילוגית סרטי "ספיידרמן" של העשור הקודם.

בראש צוות השחקנים מככבים ג'יימס פרנקו בתפקיד הקוסם השרלטן אוז הנוחת בארץ החלומית, ומילה קוניס, המגלמת את תיאודורה, מכשפה טובה המקבלת את פניו של מי שאמור להיות הגואל המיוחל של הממלכה. השניים מגיעים יחדיו לראיון לקידום הסרט שנערך במלון "לנגהאם" בעיירה פסדינה ומרגישים נוח בציוות הזה. "אנחנו לא סובלים אחד את השנייה, זה די ברור", אומרת קוניס בהומור ומפנה מבט לפרנקו היושב לימינה, "שים לב שאני מנסה לרמוז לו לתת לי מחמאה אבל תראה שלא ייצא לי מזה כלום".

פרנקו: "עשינו מלא דברים יחד, התחלנו במערכון לאתר Funny or Die וזו היתה אהבה ממבט ראשון. מאז היא גילמה ערפדית באחד הסרטים שלי, שיחקנו יחד ב"דייט לילי" ולאחרונה צילמנו סרט חדש של פול האגיס בתור זוג גרוש והתפקידים ממשיכים לזרום, אני מעוניין בכל תפקיד לצידה. כשהצטרפתי לסרט וגיליתי שהיא כבר חתומה אליו זה היה בשבילי בונוס מתוק".

עד כדי כך היא מעוררת בך מוטיבציה?

פרנקו: "אפילו ניסיתי לקבל תפקיד בסרט הבא של האחים וואשובסקי אליו היא לוהקה אבל בסוף החליטו ללכת על יצור מעופף בעיבוד מחשב על חשבון התפקיד שלי שנחתך מהתסריט. אין ספק שהיא אחת הנשים הסקסיות שישנן, אבל גם אחת המוכשרות בתחום. היא מאוד הסגנון שלי. שנינו ממוצא יהודי-רוסי ואני חש שנועדנו זה לזו".

סקסית גם בלוק המכשפה בסרט?

קוניס: "זה היה הפוך ממה שאנשים חושבים. זו חוויה נהדרת להשתחרר מעכבות ולא להיות עסוקה במראה. הדמות שלי היא מאוד כיפית מעל הכל וגם בסרט הבא שלי עם ג'יימס אני מאוד מוזנחת. ברגע שיש אלמנט יוצא דופן שכזה בתפקיד זה כבר מוסיף עניין. אבל את ג'יימס זה לא מטריד, הוא היה עסוק בתעלולי קסמים על הסט".

פרנקו: "אני דווקא מתעניין במגוון דברים, כמו רוב האמנים בני זמננו, בשאיפה להפוך לאימפריה שגדולה יותר מהמדיה עצמה. התחלתי בתור שחקן בפרסומות למקדונלדס והיום, בחיים שרחוקים מהסרטים המסחריים, אני מרשה לעצמי לחקור יותר לעומק. אם הייתי יכול לחזור אחורה לאותו שחקן מובטל שמחפש חלטורות בשכר זעום הייתי אומר לו 'תירגע ותיהנה מהרגע כי אחרת לא תמצא את האושר' וכיום אני יכול להעיד שאני מאושר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט המקורי היה אירוע מכונן עבור השניים. מילה קוניס וגיימס פרנקו מתוך "ארץ אוז"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'יימס פרנקו, שיחגוג יום הולדת 35 בחודש הבא, עבד כבר עם הבמאי ריימי ב"ספיידרמן", אבל לא היה הבחירה הראשונה לתפקיד הפעם. במקומו היו הובילו במועמדות רוברט דאוני ג'וניור וג'וני דפ, שלבסוף התחייבו להפקות אחרות. פרנקו גדל בפאלו אלטו שבעמק הסיליקון בקליפורניה ואחרי התיכון ירד דרומה ללוס אנג'לס לטובת חלום המשחק. לבד מטרילוגיית "ספיידרמן", הרזומה הצפוף שלו כולל בין היתר את הסרטים "מילק" ו"127 שעות", עליו היה מועמד לאוסקר, כמו גם תפקיד ראשי במיני סדרה על חייו של ג'יימס דין, שזיכה אותו בגלובוס הזהב ב-2002. בקיץ הקרוב יככב בתפקיד מייסד פלייבוי יו הפנר, בסרט המדובר "לאבלייס" על כוכבת סרטי הפורנו "גרון עמוק".

קוניס בת ה-29 מבססת את מעמדה בהוליווד בשנים האחרונות הודות לביקורות מהללות על הופעתה לצד נטלי פורטמן ב"ברבור שחור" ושוברי קופות כמו "טד" ו"ידידים פלוס", בו כיכבה עם ג'סטין טימבלייק. היא עברה לארה"ב מאוקראינה עם משפחתה בגיל 7 ופרצה לתודעה בסיטקום "מופע שנות ה-70", ממנו ירשה לאחר מספר שנים את אשטון קוצ'ר, שגילם את החבר שלה בעונות הראשונות וכעת הוא בן זוגה בחיים.

עבור שניהם משחק בער בעצמות עוד מילדות ומסתבר שהסרט המקורי "הקוסם מארץ עוץ" היה אירוע מכונן. "זה היה אחד הסרטים הראשונים שראיתי אחרי שעברנו לאמריקה בשנת 1991", נזכרת קוניס, "זאת היתה הפעם הראשונה שבאמת נקשרתי למשהו על המסך, וכאמצעי ללמידת השפה האנגלית ההורים שלי החליטו לקנות לי את הספר המקורי, בעצם הספר הראשון שלי שלא היה רק תמונות. יש לי קשר מוזר אך מיוחד לסרט ההוא".

האם התבססתם על הסרט המקורי כהכנה לתפקיד?

פרנקו: "דווקא הדמות שלי היא זו שעוזרת לסרט להיבדל מהמקור. הוא לא בהכרח מתחבר לכל עולם הפנטזיה למרות שכולם מאמינים שהוא הקוסם לו חיכו ואז הוא מחליט להעמיד פנים ומגיע לסיטואציות מביכות שתורמות לאווירה הקומית בסרט, שזה אחד האספקטים הייחודים בו. הסרט המקורי הוא מחזמר ולא קומדיה בהכרח, ואילו הסרט שלנו הוא מסע הרפתקאות מלא הומור".

קוניס: "אני לא חושבת שאני אישית נכנסתי להפקה במטרה לעשות מחווה מסוימת, מבלי להסגיר פרטים אודות הדמות שלי. לעולם לא ניתן לשכפל את הקסם המקורי של ג'ודי גרלנד, היא אייקון פנטסטי בזכות עצמה ולהגיד שחששתי להיכנס לתפקיד המכשפה זה ממש יהיה בלשון המעטה - הייתי מבוהלת".

מילה קוניס וג'יימס פרנקו. GettyImages
החיים ממילא מלאי פנטזיה. מילה קוניס וג'יימס פרנקו./GettyImages

איזו חוויה תזכרו בעיקר מסרט הפנטזיה הראשון שלכם?

פרנקו: "עברתי התלמדות עם קוסם מלאס וגאס בשם לאנס ברטון שלימד אותי כל מיני טריקים. הייתי צריך לבצע אותם מול המצלמה לטובת חלק מהסצנות, אבל הוא תמיד היה שם בצד כדי לכוון אותי, כך שרכשתי ניסיון אבל אני לא ממש יכול לעשות קסמים במסיבות יום הולדת של חברים".

קוניס: "אני הופתעתי בעיקר מכמה מעט שימוש נעשה במסך ירוק לטובת אנימציית מחשב, זה היה רק לטובת המרחב הציורי ברקע וזה היה יוצא דופן עבור מבחינת הז'אנר. למרות שעבור כל מי שעוקב אחר שלל הפרסומים עליי בצהובונים והבלוגים, החיים שלי מלאי פנטזיה".

מחכים לסרט "ארץ אוז"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully