וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרלט ג'והנסון מגיבה למתקפות: "תומכת ביחסים בין ישראל ופלסטין"

25.1.2014 / 22:38

השחקנית, שספגה ביקורת לאחר שנודע כי תככב בפרסומת של חברת סודה סטרים הישראלית שמפעליה ממוקמים בשטחים, הגיבה להאשמות: "לא התכוונתי להיות פנים של השקפה הדוגלת בבידול"

סקרלט ג'והנסון לסודה סטרים. סודה סטרים, צילום מסך
סקרלט ג'והנסון/צילום מסך, סודה סטרים

לראשונה מאז הכריזה חברת סודה סטרים הישראלית כי סקרלט ג'והנסון תמלא את תפקיד הפרזנטורית החדשה שלה – ג'והנסון מגיבה היום (שבת) למתקפות הרבות שספגה עקב כך. הצרכנים הישראלים אמנם התרגשו לדעת כי ג'והנסון תככב בפרסומת שתשודר במהלך משחק הסופרבול האמריקאי, אך צרכני העולם התרגשו קצת פחות וטענו כי ג'והנסון למעשה "מנרמלת" את הכיבוש הישראלי, שכן מפעלי החברה נמצאים מעבר לקו הירוק, בהתנחלות מעלה אדומים. ג'והנסון סירבה בכל תוקף להתנצל, אך בהצהרה ששיחרה כעת לאתר האפטינגטון פוסט הכריזה כי "מעולם לא התכוונתי להיות הפנים של כל תנועה שהיא, חברתית או פוליטית, או של כל השקפה הדוגלת בבידול, כחלק משיתוף הפעולה שלי עם חברת סודה סטרים".

עם זאת, הוסיפה השחקנית בהצהרתה כי היא מעוניינת להבהיר את הדברים: "אני עדיין תומכת ביחס הדדי כלכלי וחברתי בין ישראל לפלסטין. חברת סודה סטרים הינה חברה שאינה רק תורמת לאיכות הסביבה, אלא גם בונה גשר לשלום בין ישראל לפלסטין. החברה מעסיקה תושבים משני הצדדים שעובדים אלה לצד אלה, מקבלים שכר הוגן ושווה וזכויות הוגנות ושוות. זה מה שקורה בכל יום עבודה במפעל החברה שנמצא במעלה אדומים". החברה אכן מצהירה כי היא מעסיקה 550 פלסטינים.

ג'והנסון, שגרירה של הארגון הבינלאומי אוקספם, הנאבק בעוני ורעב, ספגה גם חיצי ביקורת מצד הארגון עצמו, שטען כי לא ייתכן שהשגרירה שלו תכהן גם כפרזנטורית של חברה ישראלית השוכנת בגדה המערבית. ג'והנסון התייחסה ישירות לאוקספם בהצהרתה. "כחלק מעבודתי כשגרירה של אוקספם, חוויתי את התהליך שקורה כאשר קהילות שונות חוברות יחדיו ופועלות זו לצד זו וחשות גאווה בתוצאה האיכותית שסביבת עבודה שכזאת מייצרת", הצהירה. "אני מאמינה בצרכנות מודעת ובשקיפות ואני סומכת על מי שצורך את המוצר שיעשה את הבחירה המובחנת שמתאימה לו. אני עומדת מאחורי המוצרים של סודה סטרים וגאה בהישגיי במסגרת אוקספם, שם אני מכהנת כשגרירה כבר שמונה שנים. למרות תופעות הלוואי של שיתוף הפעולה שלי עם סודה סטרים, אני שמחה שהנושא הזה הואר באור אחר בתקווה שקולות נוספים יתרמו לדיון ולשיחות על פתרון שתי המדינות בעתיד הקרוב".

מה דעתכם על ההצהרה של ג'והנסון? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully