וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונה קינן: "אני מיואשת מהמחשבה על ילדי שדרות ועל ילדי עזה"

11.7.2014 / 18:35

המוזיקאית רונה קינן פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה סטטוס בו היא מביעה את תחושותיה לגבי מבצע "צוק איתן". "מיואשת מהידיעה שכמו תמיד, כל סימן להתנגדות למבצע הזה נתפס בחברה הישראלית כבגידה", כתבה

רונה קינן. אביב חופי
מיואשת. רונה קינן/אביב חופי

רונה קינן עומדת במרכז סערה מקוונת לאחר שפרסמה היום (שישי) סטטוס בו היא מביעה את תחושותיה לגבי מבצע "צוק איתן". "אחרי ארבעה ימים של אזעקות וירידה למקלטים, הצמדות למסך הטלוויזיה ולפייסבוק, תסכול, כעס, פחד, רחמים, וויכוחים אינסופיים - אני מוצאת את עצמי ללא מילים. מיואשת מהידיעה שכמו תמיד, כל סימן להתנגדות למבצע הזה נתפס בחברה הישראלית כבגידה, כחוסר סולידריות. אני מיואשת מההבנה שהמראות שאנחנו מציבים מול פנינו הן מראות מעוותות, מראות שמראות לנו רק את הצד הפוטוגני שלנו. אני מיואשת מהסטריליות של התקשורת הישראלית (ברובה) ש"חוסכת מאיתנו" את החורבן ואת הרג הנשים והילדים בעזה - אחד המקומות העצובים בעולם. אני מיואשת מהמחשבה על ילדי שדרות ועל ילדי עזה שמרטיבים בלילה את המיטה מרוב פחד ושיגדלו לראות זה בזה לא בני אדם, כי אם בני שטן", כתבה קינן.

"אני לא אדם מאוד מאמין אבל מאז שהייתי ילדה, ברגעים של פחד גדול, תמיד מצאתי את עצמי מתפללת. אז עכשיו אני מתפללת. בלי התפלפלות מוסרית בנוגע לצידוק או אי הצידוק של פעולותינו בעזה או התפלפלות פוליטית בנוגע לאפקטיביות של כל זה - רק תפילה חרישית, אולי חסרת סיכוי, שהלילה הבא יהיה לילה שקט לכל הילדים. שלנו ושלהם, אלה שנולדו ואלה שעדיין לא נולדו. אמן כן יהי רצון", חתמה קינן את הסטטוס. "עד היום הייתי בטוחה שאת יותר חכמה", הגיבה גולשת אחת בזמן שגולשת אחרת הסתפקה בתגובה הבנאלית "את מוזמנת לעבור לדרום. נראה איך תדברי אם כל יום יירו עלייך טילים".

קינן, בתם של עמוס קינן ונורית גרץ, אשת שמאל ידועה, עמדה בעבר במרכז סערות פוליטיות. לפני כשנתיים דיווח העיתון "מקור ראשון" כי קינן עמדה דום לאות הזדהות עם שאהידים במהלך כנס סולידריות עם נשים פלסטיניות. לאחר שספגה תגובות נזעמות, הבהירה קינן כי לא כך קרה. "לא עמדתי דום לזכר שום שאהידים. נכחתי במקום, שרתי את שני השירים שבאתי לשיר, פגשתי נשים מקסימות משני הצדדים וחזרתי הביתה", כתבה בזמנו בעמוד הפייסבוק שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully