וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבעי פנדה

21.10.2004 / 18:20

יורם אליקים מכוון את הספוט על פנדה-ב?ר, מנהיג הרכב הפסיכדליה אנימל-קולקטיב, עם אלבום סולו אישי

פנדה-ב?ר (נוח לנוקס) הוא אחד מעמודי התווך של קולקטיב הפופ-פסיכדליה הניסיוני הניו-יורקי Animal Collective, הפועל תחת קורת גגה של חברת התקליטים Fat Cat (בה מצאנו גם את Sigur Rosו-Mum). ב-2002, במקביל לפעילותו הענפה באנימל-קולקטיב, התפנה לנוקס להקליט אלבום סולו צנוע ואינטימי, היוצא כעת בלייבל הקטנצ'יק Paw Tracks שהקימה החבורה.

"Young Prayer" כשמו כן הוא: סוג של תפילה ספונטנית ותהייה נאיבית, שפנדה הקליט לאחר מות אביו והחליט לחלוק עמנו. מדובר ביצירה ביתית קצרה, חשופה ומינימליסטית מאוד, המסתמכת בעיקר על גיטרה אקוסטית מזקינה ופסנתר עצל, הנשזרים באווריריות בקולו הנערי והיללני של פנדה-בר, המסתלסל בעייפות מהולה בהשלמה. אל תחפשו בתקליט המופנם והמלנכולי הזה את הטוויסטים ההפקתיים הרב-שכבתיים ואת המלודיות ההיתוליות מ"Sung Tongs", אלבומם האחרון והמרגש של האנימל-קולקטיב. האלבום מתכתב עם עבודות הפולק המוקדמות והגולמיות של ההרכב (דוגמת "Campfire Songs"), ומהווה סוג של ריפוי בעיסוק עבור האמן הצעיר.

לא פשוט לזקק כך, בזמן אמת, רגשות ודחפים בלתי רציונליים, אך באלבום הבכורה שלו פנדה-בר עושה זאת בצורה מרגשת, מעוררת הערכה, ובעיקר לא מעיקה. הוא נותן לכאב לפרפר, אך תוך צעד אחורה הוא אוסף את חלקיקי הצער, מבודד אותם ומפיק מהם אסופת שירי נחמה אישיים. אם לאורך השנים שאבתם נחמה מאלבומיהם האוטוביוגרפיים של ג'ון פרושיאנטה, ג'נדק ודניאל ג'ונסטון, הרי לכם אלבום נוסף הנוגע בתהום האבודה בעודו מושיט קדימה זוג ידיים יצריות ומלאות חיים.

פנדה בר, "Young Prayer" (יבוא; Paw Tracks)

נויז חופשי

פרויקט ביתי אחר המגיח מהטריטוריה הניו-יורקית השוצפת הוא Terrrestrial Tones, שהשותפים לו הם Avery Tare (דייב פורטנר) חבר נוסף באנימל-קולקטיב ואריק קופלנד מהרכב הנויז ההרפתקני Black Dice. פורטנר את קופלנד ממשיכים את מסורת הנויז החופשי מהתפוח-הגדול, ומגישים יצירה תובענית שנשמעת כאילו הוקלטה עמוק מתחת לאדמה בשיתוף שבט חרקים צבעוני, ומזכירה לפרקים את "Creatures Comforts" החמקמק של בלאק-דייס, שיצא לפני חודשים מספר לקול תרועת המבקרים. מאלבום הבכורה הנוירוטי של הצמד אמנם נעדר האלמנט המלודי המאזן שליווה את "Creatures Comforts", אך בדרכו המחויכת הוא חותר אל אותה מטרה - בריאת שפה צלילית פראית וחדשה, ושילוב מדע ורגש.

טרסטריאל טונס, "Blasted" (יבוא, Psych-o-Path)

עשרה שמתנגנים במערכת של פנדה-בר

בובי וומק, "Fly Me To The Moon" (הליקון)
ביורק, "Medulla" (הליקון)
Missing Foundation, "Go into Exile" (יבוא, Restless)
אול' דירטי באסטרד, "Return to the 36 Chambers" (הד ארצי)
בובי בראון, "The Enlightening Beam of Axonda" (יבוא, Akarma)
אריאל פינק (Ariel Pink), "The Doldrums" (יבוא, Paw Tracks)
נירוואנה, הכל (הליקון)
קייט בוש, "The Dreaming" (אן.אם.סי)
גאנג אגנג דאנס (Gang Gang Dance), לייב ותקליטים (יבוא, Fusetron)
בלאק דייס (Black Dice), "Creature Comforts" (MCI, Fat Cat)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully