וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית אלקבץ: אנחנו לא צריכים לפחד מהפלסטינים

אייל דץ

23.9.2010 / 23:25

אלקבץ קיבלה אות הוקרה בטקס הפתיחה של פסטיבל הסרטים בחיפה. "הקולנוע אפשר לנו לעשות דברים נועזים" אמרה בנאומה. "לשנות את דעתו ולתת מעצמו לאחר, לשכנינו הפלסטינים"

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-26 בחיפה נפתח הערב (חמישי) בטקס פתיחה חגיגי, בנוכחות יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין, מבקר המדינה מיכה לידנשטראוס, סגן שר הביטחון מתן וילנאי וראש עיריית חיפה יונה יהב. הטקס נפתח בהופעה של נינט טייב, ששרה את שירו של שלום חנוך "אלה" (מתוך הסרט "בנות" של נדב לוויתן, שנפטר השנה) בליווי להקת ה"ביג-בנד" של חיפה.

גולת הכותרת של הערב היתה השחקנית, הבמאית והתסריטאית ומי שזכתה לכינוי "הדיווה הגדולה של הקולנוע הישראלי" רונית אלקבץ. אלקבץ קיבלה את האות על "תרומתה המיוחדת לקולנוע הישראלי". באותו מעמד הוענק גם אות הוקרה לקרן הקולנוע הישראלי המציינת 30 שנה לקיומה.

בנאום שנמשך דקות ארוכות וגרם ללא מעט אנשים בקהל לזוז באי נחת סיפרה אלקבץ על ההשפעה של הקולנוע על חייה ולא היססה גם להעביר מסר פוליטי. "הקולנוע איפשר לנו לצאת מהקופסה הקטנה, הבטוחה והמקובעת שלנו, ולהראות את השונה שבנו, את הגיוון ואת התעוזה", אמרה אלקבץ. "הקולנוע איפשר להעיר אותנו מהמקום החשדן והמפקפק ולהזכיר לנו את העוצמות שלנו, לא לפחד לזוז, לפעול... לדבר ולהיות לעשות דברים נועזים. לשנות מהלכים. לשנות את דעתו ולתת מעצמו לאחר. כן, לשכן, לשכנינו הפלסטינים. הנזקקים וזקוקים לנו כל כך".

"יש הרבה יוזמות נהדרות", המשיכה אלקבץ. "יוזמות חברתיות נפלאות ועשיית דברים יוצאי דופן, ועם כל זה, עלינו עדיין, להיזכר באומץ שלנו, אנחנו לא צריכים לפחד לצאת ולהכיר טוב יותר את השכנים שלנו. לפתח יחסי אנוש איתם, זו לא איזה מכשלה בדרך. נהפוך הוא. להיות בני אדם, מי שאנחנו, זו האופציה היחידה שלנו על הכדור".

נינט טייב בפסטיבל חיפה. נמרוד סונדרס
והיתה גם הופעה. נינט עם הביג בנד /נמרוד סונדרס

פרס הוקרה הוענק לקרן הקולנוע הישראלי, שמציינת השנה 30 להיווסדה. את הפרס קיבל בשם קרן הקולנוע, המנכ"ל כתריאל שחורי.

הנושא המרכזי בטקס השנה, אליו התייחסו גם מרבית הנואמים, הוא חוק הקולנוע, ששניים מיוזמיו, ריבלין ויהב, אף נשאו דברים במהלך הטקס. "בעוד שלושה חודשים ימלאו עשר שנים לכניסתו לתוקף של חוק הקולנוע", אמר שחורי בנאומו.

לדבריו, "על הבמה הערב עמדו לפני שניים מהשושבינים של החוק ואני זוכר שהם אמרו לי 'אנחנו את שלנו עשינו. עכשיו תורכם להוכיח'. נדמה לי שתסכימו שהוכחנו. בהרבה מסירות, מחויבות ואהבה למקצוע, הובלנו את הקולנוע הישראלי בתהליך הבראה וחידוש אמונם של מאות אלפים בארץ ובעולם. ביקשנו לממש כשרונות של יוצרים ואת חלומם הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully