וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה חודשי עבודות שירות נגזרו על מרגלית צנעני

גלעד גרוסמן

19.12.2011 / 14:47

אחרי שהורשעה בהסדר טיעון בסחיטה באיומים של אמרגנה אסף אטדגי, נגזרו על מרגלית צנעני שישה חודשי עבודות שירות בפועל. צנעני לפני מתן גזר דינה: "מצטערת שהגעתי לאן שהגעתי"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברומביץ')

כחודש לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בהסדר טיעון את הזמרת מרגלית צנעני בסחיטה באיומים של אמרגנה? אסף אטדגי, בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) 18 חודשי מאסר על הזמרת מרגלית צנעני מתוכן שישה חודשי עבודות שירות ושנה מאסר על תנאי. לפני מתן גזר הדין אמרה צנעני כי היא "מצטערת מאוד שהגעתי לאן שהגעתי, אני מקווה שהשופט ישפוט אותי בהגינות".

השופט, ד"ר עודד מודריק, כתב בגזר הדין כי "עבירה של סחיטה ואיומים גם כשאין לה ביטויים פיזיים היא חותרת מתחת לפני הגנת חירות ההתנהלות העצמית של הפרט, קורבן העבירה. לכן היא חותרת מתחת לפני הרעיון החברתי הבסיסי שכל פרט בחברה רשאי להתנהל כרצונו בתוך גדרים של חוק מבלי שהתנהלותו פוגעת בזולת. מסגרת חברתית שבה כל דאלים גבר, איננה מסגרת חברתית כל עיקר". השופט ציין כי העונש של עבודות שירות איננו עונש מופרז, אלא משקף כהלכה את האיזונים בין האינטרס הציבורי להילחם בתופעה העבריינית של סחיטה לבין השיקולים הפרטניים של צנעני.

הוא התייחס גם לפרסומים הרבים בפרשה ואמר כי מלבד פרסום תמונתה עם מספר עציר - תמונה שלא ברור אם הודלפה במתכוון על ידי המשטרה - לא הוענק משקל רב לשאר הפרסומים כדי להקל בעונשה. "עובר את אותה עבירה אינו יכול להתלונן על ההשלכות הקשות שחשיפת המעשה גורמת", אמר השופט. צנעני תרצה את עבודות השירות באולפנת בני עקיבא שבה למדה, החל מהחודש הבא.

פרקליטיה של צנעני, עורכי הדין ששי גז ושחר חצרוני, אמרו לאחר הכרעת הדין כי הם מסופקים מכך שהפרשה הגיעה לסיומה ומקווים שצנעני תחזור למה שהייתה קודם - זמרת מוערכת. "היא מרגישה קשה ביום ההולדת שלה ואנחנו מאחלים שתשוב לקדמותה מהר", אמרו עורכי הדין. ביום הרשעתה של צנעני, הורשע בפרשה גם איש העולם התחתון מיכאל חזן בהסדר טיעון בעבירה של סחיטה באיומים ונגזרו עליו 10 חודשי מאסר בפועל.

העיתונאי גל אוחובסקי, שהעיד כעד אופי מטעמה של צנעני, אמר כי "מרגול היא אדם מאוד ישר. אם יש לה עבירת תנועה, זה כי היא נוסעת לאט מדי באיילון". אוחובסקי ששיתף פעולה עם צנעני בתוכנית "כוכב נולד" ובתוכנית בערוץ 24, סיפר שפגש את צנעני לפני כ-15 שנה. הוא תיאר אותה כ"אישה שבנתה עצמה בשתי ידיים, ועבדה כל החיים לשמח אנשים". הוא הוסיף שהיא "לא אישה עדינה, היא אישה מיוחדת".

היתה צריכה לשמש דוגמא ציבורית

התובע, עורך הדין גיא גורן מפרקליטות מחוז תל אביב, תיאר את הקשר בין אטדגי לצנעני, ואמר שהיא חשדה שאינו מדווח לה דיווחי אמת על הכנסותיו של הזמר עומר אדם. בזמן הדברים נענעה צנעני את ראשה בשלילה. "מעשיה של הנאשמת חמורים", אמר גורן. "היא לא ביצעה אותה כלפי 'סתם אדם', אלא כלפי איש סודה שליווה אותה שנים". לדבריו, צנעני "הנמיכה והגבירה" את להבות הסחיטה.

גורן ציין לשבח את עבודת המשטרה, שמנעה את תכניתה של צנעני לפתוח משרד אמרגנות עם מיכאל חזן וחבריו העבריינים. "היא ישבה בבטן של לוויתן בלי שידעה על כך". הוא הוסיף שאין לקבל את הטענה שצנעני שילמה מחיר ציבורי. "דווקא בשל הפופולריות והדמות החיובית שהיתה, אין מקום להקל בעונש. היא היתה צריכה לשמש דוגמא ציבורית". לדבריו, עונש עבודות השירות ישלח מסר חד משמעי לכל מי שבכוונתו להשתמש בעבריינים במקום בבתי המשפט. הוא הוסיף שאין מקום לגזור מאסר בפועל על צנעני בשל גילה ועברה הנקי, העובדה שהודתה ולקחה אחריות על מעשיה, וכן כי מדובר בסחיטה ברף הבינוני. "לא נבוא ונבקש על אדם כזה, צנעני או כל אדם, עונש מאסר בפועל".

מנגד, עורכי דינה של צנעני, ששי גז ושחר חצרוני, ביקשו מבית המשפט לגזור עליה מאסר על תנאי, ולא עבודת שירות, כפי שביקשה התביעה. "היא עשתה עבודות שירות כל חייה", אמרו. לדבריהם, כתב האישום הוא ברף הנמוך ביותר של עבירת הסחיטה. לדבריהם, צנעני לא איימה בפועל על אטדגי, אלא רק חזן איים, שלא בידיעתה של צנעני. "צריך להתאמץ להבין איפה האיום בדברים של צנעני", אמרו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ההסדר הושג בחודש שעבר

במהלך חודש נובמבר האחרון הגיעה הפרקליטות להסכמות עם פרקליטיה של מרגלית צנעני, עורכי הדין ששי גז ושחר חצרוני, לגבי כתב האישום המתוקן נגד צנעני. שלושה חודשים לפני כן הוגש כתב האישום המקורי נגד הזמרת ובו נטען כי צנעני סחטה את אטדגי בעקבות סכסוך ביניהם, וכל זאת בסיוע של גורמים עברייניים.

לאחר ההרשעה בהסדר טיעון אמר פרקליטה של צנעני, עו"ד ששי גז כי הוא "שמח שהפרשה הגיעה לסיומה. זה היה משא ומתן מתיש וארוך והוא טוב לכולם. אני מאוד מקווה שבעוד חודש צנעני תקבל את העונש המינימלי. גם עבודות שירות היא לא צריכה לקבל. אני מאוד מקווה שהיא תחזור מהר לחייה, הייתה לה תקופה לא קלה. אני מקווה שהיא תמשיך לעשות טוב לעם ישראל, שאוהב אותה וימשיך לאהוב אותה".

מנגד, התובע במשפט, עורך הדין גורן, אמר לאחר ההרשעה כי מדובר בהסדר טיעון מאוזן. לדבריו, התיק מסתיים "באותו הווליום שבו הוא התחיל" ומדובר בענישה פרופורציונלית, לאחר שצנעני וחזן הודו בעבירה חמורה של סחיטה באיומים. לטענתו הדבר מעיד כי "הפרקליטות לא חיה לפי אווירה, אלא לפי העובדות בתיק".

עוד בנושא:

הדיווח על הרשעתה של צנעני בסחיטה באיומים
פרשנות: עונשה של מרגלית צנעני היה מידתי

עדכון ראשון: 12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully