וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטל מיסטר סאנשיין

יובל אביבי

12.11.2006 / 7:02

חיים הכט אולי יודע לתפוס טכנאי מקררים מושחת, אבל לא ראש ממשלה שסרח. יובל אביבי מערער את אמון הציבור

חיים הכט שייך לזן מיוחד של מגישי טלוויזיה, שמהווים אתגר מיוחד למבקרים. למרות מגרעותיו הרבות והברורות, הוא גרסה נטולת רשעות של בן אדם. אין ספק שרק כוונות טובות עומדות בבסיס תוכניות הטלוויזיה הקיקיונית שמוחו הקודח הוגה. כזה הוא גם המיזם בעל השם הבומבסטי "לתקן את ישראל", בו פצח הכט אתמול. כנראה שיש ציבור, חסר ציניות ברמה נפשעת ממש, שאפילו צמר הפלדה של המלחמה לא הצליח לקרצף ממנו את שאריות האמון שלו, שיגן בחירוף נפש על מסע ההצלה של הכט מפני המבקרים המרושעים שמצביעים על כך ששוב, הכט הגיש חבילה בנאלית של אמיתות מדויקות שידועות לכולנו ממילא.

העיקרון קוסם בנאיביות הפשוטה שלו. ראו את מדינות העולם המשגשגות מסביבנו, חלקן היו לפני שנים לא רבות במצב גרוע כשלנו ואף רע מזה. הדרך לפתרון, אם כן, היא במעקב שיטתי ומדוד אחר הצעדים של מנהיגי המהפך במדינות אלה, ובא שלום על ישראל. עזבו את זה שאין שום ערובה לכך שהצעדים שנעשו במדינה אירופית ירוקה אחת יעבדו אצלנו, די במבט אחד במסקנותיו של הכט כדי לפצוח בגירוד של מבוכה בפדחת.

שימו לב לעקרונות העשייה שהכט מציע ללמוד מחברינו האירים, שאך לפני 15 שנה היו בדיוק כמונו, נחשלים כלכלית וחבוטים צבאית, ועתה הם בפסגת העולם, משל היו מילי אביטל: יש לשפר את אמון הציבור בנבחריו, להתאחד, לא לשקר לעצמנו, לקצץ בהוצאות הממשלה, לעשות שלום, לספק חינוך חינם עד סיום תואר ראשון ולהוריד מסים. היישר אל הכותרות הראשיות בעיתונים ממש.

הכט מדבר בחרוזית משעשעת, ואף שמחוות הגפיים הרחבות והעוויות הידיים שלו כלל לא תואמות את תוכן דבריו, ניכר בשפת הגוף שלו שהוא מאד מאמין בעצמו, ונלהב מאד לספר גם לנו. אבל מבחן התוצאה לא משקר: הכט ניצל את מה שכל בעל שכל ישר ממלמל לעצמו כבר מספר חודשים כדי לקנות את אמון הציבור, ממש כמו גרוסמן. ברור שגרוסמן והכט ישכנעו את הקהל – הרי כולנו חושבים ככה. לגרוסמן, לפחות, יש שפה עשירה וציורית שהכט יכול רק לקנא בה. השאלה היא מה עושים מכאן.

אמת אחת

להכט, שלא יהיה לכם ספק בזה, אין תשובות. צפו בתוכניות הבאות, למה לא; בזבזו את זמנכם כאוות נפשכם. זה יותר טוב מהרבה אופציות בזבוז זמן אחרות, אבל אל תצפו לגדולות ונצורות. נכון, חובת ההוכחה עודנה אופציה עתידית, והכט הבטיח בחלק הראשון אמש שהתוכניות הבאות יחשפו עולם מופלא של פתרונות קשוחים, קשים, אך יעילים לחלוטין, אבל אני מוכן להמר שגם אם ההיענות של הצופים לבקשת הכט להירשם לאתר התוכנית תהיה עצומה ורבה, שום שינוי לא יצמח מהתוכנית הזו. גם אם הרייטינג של הכט יהיה 100%, לא מיזמי הטלוויזיה שלו יביאו את התפנית.

הכט אדם ישר, חביב ומלא רצון טוב, אבל הוא יודע לחזור על תובנות עבר ותו לא. חוץ מזה, הכט טוב בקטן, כמו למשל בתפיסת טכנאי מקררים מושחת. בקשר לראשי ממשלה מושחתים ולמשימות נשגבות כמו תיקון ישראל, כבר לא בטוח. נראה שהמטרה שלו הפעם, כמו זו שהציב לעצמו במיזם הענק הקודם שלו, "שומרים על הבית", פשוט גדולה עליו. מבחינתי, האמת, מדובר ב-Win Win Situation: או שאני צודק, או שהמדינה עומדת על סף הצלה. בואו נגיד שטרם דחפתי למקרר את בקבוק הקריסטל שאני שומר לחגיגות מיוחדות.

נקודה חיובית אחת נוספת חייבים לתת להכט. בלי כחל ושרק, בלי גמגום והתנצלות, מול עדת צופיו, שמסקרים וטוקבקים אפשר רק להניח שאחוז ניכר מהם הם אלימים ומתלהמים, העז הכט להגיד דבר אחד פשוט: אם אנחנו רוצים שיהיה לנו טוב, צריך לדאוג שלאזרחים הפלסטינים יהיה אוכל. אה, רגע, גם את זה כל בר דעת ידע גם לפני התוכנית של אמש. מילא, יש אמיתות, מעטות אמנם, ששווה לחזור עליהן שוב, ושוב, ושוב, ושוב.


"לתקן את ישראל", ימי שבת, 21:00, ערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully