וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוסמונאוט נסגר

אילנה נורמן

15.10.2004 / 11:52

מעוז אנדרגראונד תל אביבי נוסף סגר את שעריו. גם הפעם הכריעו הקשיים התקציביים את הסצינה

לאחר סגירתם הכואבת של הסופהביט והצפה ביוני האחרון נסגר לפני כשלושה שבועות עוד מעוד אנדרגראונד תל אביבי, אולי האחרון שבהם - הקוסמונאוט. המועדון, שנפתח ב-11 בדצמבר 2003, חמישה ימים לאחר פתיחתו של הצפה, על חורבותיו של מועדון המחוגה, הוקם כדי לספק חלל אלטרנטיבי שישלב בר עם הופעות, הקרנות סרטים, תצוגות אמנות ודי.ג'ייז. את המקום הקימו רייצ'ל פרייר, 30, מפיקת מסיבות; מיקי ויינר, 32, שהיה בעליו של הבר המיתולוגי בונהם; וגיורא הירש, 39, איש סאונד העוסק בגרפיקה.

במקום פעלו, בין השאר, הליין הרוסי האלטרנטיבי ווייאג', הליין האלקטרו קווירי נאו פיוצ'ר והליין קיק של דנה קסלר ורן אורן. בחודשים הראשונים לפעילותו אף הוציא המועדון עיתון שפירט את האירועים החודשיים וסיפק מידע על התרחשויות אלקטרוניות במקומות אחרים בעולם. העיתון נסגר כעבור שלושה חודשים מחוסר תקציב.

במשך חודשי פעילותו הקצרים גברו השמועות על כך שהמועדון נתון בקשיים תקציביים. מקורבים להנהלת המועדון סיפרו כי בשלב מסויים חדלו הבעלים לשלם את שכרם של עובדיו וגם אמנים שהופיעו בו ולא קיבלו את התשלום שהובטח להם. "הם חזרו מניו יורק ורצו לפתוח בר שקורים בו דברים מעניינים, אבל מהתחלה היו לו הבעיות שלו זה היה אמור להיות מועדון תרבות וזה לא הלך. מצד שני, הם היו מאוד פתוחים לדברים חדשים, מקום שלא סגור על נוסחאות שעובדות".

אין מסיבת סגירה

ב-11 במאי השנה נסגר המועדון בעקבות צו סגירה של העירייה בשל גרם מדרגות חירום שאינו כלול בתוכניות הבנייה ובשל בעיות אקוסטיות. ביולי הוא נפתח מחדש עם מערכת סאונד משודרגת וללא הבר בקומה התחתונה, מתוך כוונה לשוות לו אופי מועדוני יותר. אבל למרות השינויים לא הפך הקוסמונאוט לרווחי יותר, אמנים שהופיעו במקום בתחילת ימיו סירבו לשתף עימו פעולה בגלל הלנות שכר, וליינים נפתחו ונסגרו במקום בקצב שלא איפשר בניית קהל קבוע. אייל ג' שקיים במקום את הליין מסידאב, הליין היחיד שפעל בימיו האחרונים של המקום, מספר כי לפני כשבועיים קיבל מויינר שיחת טלפון המבשרת על סגירת המועדון.

"המועדון לא היה כלכלי והמקוםלא החזיק את עצמו", סופדת פרייר.

-ומה על הכספים שאתם חייבים?

"אם המקום לא היה חייב כסף והיה מרוויח, הוא היה ממשיך לפעול מן הסתם. נגיע להסדרים עם כולם. אף פעם לא היו לנו כוונות רעות. עשינו משהו חדש יחסית ויש הרבה דברים שלמדנו מהם".

- תהיה מסיבת סגירה?

"לא, המקום כבר סגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully