וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדמה משוגעת" ו"ימים קפואים" בגלובוס הזהב

דפנה ארד

29.11.2006 / 10:43

שני הסרטים הישראלים נכנסו לרשימת המועמדים הראשונית בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, ויתחרו שם נגד אלמדובר, למשל

"ימים קפואים" ו"אדמה משוגעת" התברגו לרשימת הסרטים הזרים המתחרים על מועמדות לגלובוס הזהב לשנת 2007. יש להם עוד דרך ארוכה: הם צריכים להתחבב על העתונאים הזרים שבוחרים בזוכה, ולהתמודד מול עוד 54 סרטים מכל העולם, כמו בין היתר "לחזור" של פדרו אלמדובר ו"אפוקליפטו" של מל גיבסון.

סרטו של דרור שאול, 'אדמה משוגעת', נכנס גם לרשימת המועמדים הראשונית של טקס האוסקר לסרט הזר ומתמודד שם מול 61 סרטים אחרים על הכניסה לרשימה הסופית.

מותחן דל תקציב, היא הדרך הטובה ביותר לתאר את סרטו של דני לרנר, 'ימים קפואים', שהופק בעלות מזערית של 25 אלף דולר, ולמרות זאת זוכה לביקורות מצויינות ומוקרן בפסטיבלים גדולים.

רשימת המועמדים הסופיים לגלובוס הזהב תתפרסם ב- 14 בדצמבר. הטקס יתקיים ב-15 בינואר בלוס אנג'לס.

"מתחברים אליו כי זה סרט טוב"

על המועמדות שנפלה בחלקו, אומר לרנר הבוקר: "זה מגניב, יש שם סרטים ממש טובים, כל מיני שמות של במאים מעולים." לדבריו, הכל בזכותו של המפיק בפועל של הסרט. "המועמדות הזו היא עבודה של אהוד בלייברג מ'בלייברג אנטרטיינמנט', חברת סרטים בהוליווד. הוא 'ישב' על הכתבים הזרים ושכנע אותם להיכנס ולראות את הסרט בפסטיבל AFI. בסופו של דבר הכניסו אותנו לרשימה המכובדת הזו."

"ימים קפואים" נמכר לאחרונה למדינות כמו צרפת, רוסיה, אוסטרליה, יוון וברזיל. לרנר מרוצה, "מה שיפה, זה שכל בוקר אני מתעורר מחדש ומגלה שבעוד מקום אהבו את הסרט ורוצים את הסרט. הם מתחברים אליו כי זה סרט טוב."

בעקבות הצלחתו, לרנר התחיל לעבוד על סרט חדש. "קראנו לו 'קירות' ונתחיל לצלם אותו בשנה הבאה. בגלל שיש יותר תקציב הפעם ישחקו בו שתי נשים. זה יהיה סרט שונה מהסרטים הישראלים האחרים, הדרמות המשפחתיות, כמו ש'ימים קפואים' היה שונה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully