וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בופור באוסקר

הסרט הישראלי "בופור" של יוסף סידר הוא אחד מחמשת המועמדים לטקס פרסי האוסקר האמריקאי בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר. רון לשם: "העולם מזהה שקורה פה משהו והעולם סקרן ליצירה הישראלית"

מערכת וואלה!

צילום וידאו: איריס דומאני ורויטרס, עריכה: רביד גולדשטיין, כתבת: שי-לי שינדלר

הסרט "בופור" של יוסף סידר הוכרז היום כאחד מחמשת המועמדים בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בתחרות פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע. כזכור, הסרט זכה מן ההפקר לאחר ש"ביקור התזמורת" של ערן קולירין, הזוכה המקורי בפרסי אופיר נפסל על ידי האקדמיה בשל שימוש יתר בשפה האנגלית.

"בופור" יתמודד מול "The Counterfeiters" האוסטרי, "Katyn" מפולין, "אגדה מונגולית" מקזחסטן ו-"12" מרוסיה.

"אנחנו מאוד מאושרים", אמר סידר במסיבת עיתונאים שכינס צוות הסרט בסינמה סיטי הערב. "יש סיפוק גדול מהרגע הזה". לגבי "ביקור התזמורת", אמר סידר כי הוא מאוד אוהב את הסרט, ושהוא מקווה שיוצריו "שמחים בשמחתנו".

"בופור", המבוסס על ספרו של רון לשם "אם יש גן עדן", מספר את סיפורם של קבוצת חיילים המוצבים בבופור רגע לפני היציאה מלבנון בשנת 2000. זו הפעם הראשונה מאז "מאחורי הסורגים" של אורי ברבש, שסרט ישראלי מועמד בקטגוריית הסרט הזר באוסקר.

"לי אישית זה הרגע הכי מרגש בעולם" מסר בתגובה רון לשם, "אבל הוא חלק ממהפכה הרבה יותר גדולה וקשורה לכל מה שקורה - סדרות ישראליות נמכרות לרשתות הגדולות בעולם ויוצרים ישראלים כותבים לרשתות אמריקאיות ופתאום העולם מזהה שקורה פה משהו והעולם סקרן ליצירה הישראלית. סידר מסתובב כבר כמה חודשים בכל העולם בפסטיבלים והספר שלי מתורגם למספר מדינות זה באמת הדבר הכי טוב שיכל לקרות לי בחיים.

"הסיפור נולד בטעות" הוא מוסיף, "כשנשלחתי בחוסר חשק מטעם 'שבעה ימים' לעשות כתבה במצריים ברצועת עזה ושם הוא התפוצץ לי בפרצוף. אני זוכר לפני 6 שנים את הטלפון הראשון לסידר כדי לשכנע אותו לעשות סרט וזה לא ייאמן כמה זמן זה לקח כולל הרבה ייסורים אבל בסוף זה יצא ועל הצד הטוב ביותר". לגבי הסיכוי לזכייה אמר לשם: "אני חושב שלזכות או לא זה הכי לא חשוב בעולם. הכי חשוב זה להיות בחמישיה"

"זה מאוד מאוד מרגש" סיפר לוואלה! תרבות איתי תורג'מן, משחקני הסרט, "זה מדהים ולא ייאמן. אני תמיד האמנתי שזה יכול להגיע הכי רחוק שאפשר."

לגבי סיכויו של הסרט לזכות הוסיף תורג'מן: "הבטן שלי אומרת שכן אבל הבטן שלי גם מחרבנת אז נקווה לטוב. לי יש הצגות בתאריכים האלו, אבל אם ציפי פינס היקרה תאשר לי להשתחרר אני אבע לטקס ביחד עם החברה המדהימה שלי עדי".

גם שר המדע, התרבות והספורט, ראלב מג'אדלה, מיהר לברך את יוצרי ושחקני "בופור": "הקולנוע הישראלי נמצא בפריחה ושגשוג. "בופור" הוא דוגמא ותמריץ לכל העוסקים בתחום ומחזק את חשיבותה של תמיכה ממשלתית נאותה בתעשיית הקולנוע בישראל".

ולשאר המועמדויות

"ארץ קשוחה" של ג'ואל ואיתן כהן ו"זה יגמר בדם" של פול תומאס אנדרסון מובילים את רשימת המועמדים לטקס האוסקר שיתקיים ב-24 בפברואר 2008 עם 8 מועמדויות כל אחד. גם "מייקל קלייטון" ו"כפרה" לא מאכזבים עם שבע מועמדויות לכל אחד. סרט האנימציה "רטטוי" זכה לחמש מועמדויות. הקומדיה המפתיעה "ג'ונו" של ג'ייסון רייטמון, שזוכה כעת לעדנה קופתית הוא גם הסרט המפתיע באוסקר, שקיבל מועמדות לסרט הטוב ביותר, כמו גם ל-3 קטגוריות אחרות ויושב על המשבצת של "מיס סאנשיין הקטנה".

* הסרט הטוב
"כפרה"
"ג'ונו"
"מייקל קלייטון"
"ארץ קשוחה"
"זה יגמר בדם"

* הבמאי הטוב
ג'וליאן שנאבל - "הפרפר ופעמון הצלילה"
ג'ייסון רייטמן - "ג'ונו"
טוני גילרוי - "מייקל קלייטון"
ג'ואל ואיתן כהן - "ארץ קשוחה"
פול תומס אנדרסון - "זה יגמר בדם"

* השחקן הטוב
ג'ורג' קלוני - "מייקל קלייטון"
דניאל דיי לואיס - "זה ייגמר בדם"
ג'וני דפ - "סוויני טוד"
טומי לי ג'ונס - "In the Valley of Elah"
ויגו מודרסון - "Eastern Promises"

* השחקנית הטובה
קייט בלנשט - "אליזבת - תור הזהב'"
ג'ולי קריסטי - "הרחק ממנה"
מריון קוטילרד - "החיים בוורוד"
לורה ליניי - "The Savages"
אלן פייג' - "ג'ונו"

* שחקן המשנה
קייסי אפלק ("The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford")
חוויאר ברדם ("ארץ קשוחה)
פליפ סימון הופמן ("מחמתו של צ'ארלי וילסון")
הל הולברוק ("Into The Wild")
טום ווילקינסון ("מייקל קלייטון")

* שחקנית המשנה
קייט בלנשט ("אני לא שם")
רובי די ("אמריקן גנגסטר")
סאוירס רונאן ("כפרה")
איימי ריאן ("נראתה לאחרונה")
טילדה סווינטון ("מייקל קלייטון")

* התסריט המקורי
"ג'ונו"
"לארס והנערה האמיתית"
"מייקל קלייטון"
"רטטוי"
"the savages"

* התסריט המעובד
"כפרה"
"הרחק ממנה"
"ארץ קשוחה"
"זה יגמר בדם"

  • עוד באותו נושא:
  • בופור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully