וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2009: הלילה של "נער החידות"

עינב שיף

23.2.2009 / 3:50

"נער החידות ממומביי" זכה בשמונה פרסים, ביניהם "הסרט הטוב ביותר" ו"הבמאי הטוב ביותר". אכזבה למיקי רורק שהפסיד לשון פן ול"ואלס עם באשיר" אחרי שהפסיד ל"פרידות" היפני. הית' לדג'ר זכה באוסקר על תפקידו ב"האביר האפל"

(עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"נער החידות ממומביי" הוא המנצח הגדול של טקס האוסקר ה-81 שנערך הלילה. סרטו של דני בויל זכה בשמונה פרסים, ביניהם הפרס החשוב מכולם, "הסרט הטוב ביותר", כשגבר על "פרוסט/ניקסון", "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", "מילק" ו"נער הקריאה".

בנוסף זכה בויל בפרס הבמאי הטוב ביותר על עבודתו בסרט. זו מועמדותו הראשונה של בויל ("טריינספוטינג") והוא גבר עם רון האוורד ("פרוסט/ניקסון"), דיוויד פינצ'ר ("הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"), גאס ואן סנט ("מילק") וסטיבן דלדרי ("נער הקריאה").

טקס האוסקר ה-81 נפתח במופע מוזיקלי מרשים של מנחה הטקס, השחקן יו ג'קמן, שהציג באופן קומי את הסרטים והמתמודדים הבולטים בטקס של השנה, כולל הופעת אורח מפתיעה של אן הת'אווי ("רייצ'ל מתחתנת") בהצגת הסרט "פרוסט/ניקסון" והופעת אורח של ביונסה בקטע מוזיקלי אחר במהלך הטקס.

השחקן הראשי

שון פן הפתיע את מיקי רורק וזכה בפרס "השחקן הטוב ביותר" על משחקו כהארווי מילק בסרט "מילק". רורק היה המועמד המוביל לזכייה על תפקידו בסרט "המתאבק", אך האקדמיה חשבה אחרת. בנוסף, גבר פן על פרנק לנג'לה ("פרוסט/ניקסון"), בראד פיט ("הסיפור המופלא של בנג'מין באטן") וריצ'רד ג'נקינס ("האורח").

פן זכה בעבר באוסקר, על משחקו ב"מיסטיק ריבר" של קלינט איסטווד בשנת 2003. רורק, לו הייתה זו מועמדות ראשונה, ייאלץ להסתפק במחמאה המרגשת שחלק לו פן מעל הבמה, כשהריע לו על הקאמבק המרשים שביצע בסרטו של דארן ארונופסקי. בנוסף, הלך פן בדרכו של תסריטאי הסרט, דאסטין לורנס בלאק וקרא למתן שיוויון זכויות לאוכלוסיה ההומוסקסואלית.

השחקנית הראשית

קייט ווינסלט זכתה בפרס "השחקנית הטובה ביותר" על תפקידה בסרט "נער הקריאה". זהו אוסקר ראשון לשחקנית הבריטית בת ה-33 לאחר שש מועמדויות, שהפכו אותה לשחקנית הצעירה ביותר שקיבלה מספר כה רב של מועמדויות בטקס.

ווינסלט גברה על מריל סטריפ ( "ספק"), אן הת'אווי ("רייצ'ל מתחתנת"), מליסה ליאו ("אגם קפוא") ואנג'לינה ג'ולי ("ההחלפה").

בנאומה סיפרה ווינסלט כי עשתה הדמיה של נאום הניצחון עם בקבוק שמפו באמבטיה: "אני מרגישה בת מזל על שעשיתי את הדרך הזו משם לכאן", אמרה ווינסלט, שניסתה להודות לאביה ששרק לה מתוך האולם והפתיע את הנוכחים. ווינסלט הודתה גם לסטיבן דלדרי במאי הסרט, ואמרה כי "העבודה עמו לא תישכח לעולם". ווינסלט פנתה לסיום למריל סטריפ, ואמרה לה "מצטערת מריל, תצטרכי לבלוע את זה הפעם". עבור סטריפ, הייתה זו אכזבה נוספת לאחר שלא זכתה באוסקר מזה 26 שנים. למעשה, מתוך 15 הפעמים בהם סטריפ היתה מועמדת, זכתה השחקנית הכה מוערכת הזו בפרס הנכסף רק פעמיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שחקן המשנה

הית' לדג'ר זכה בפרס "שחקן המשנה הטוב ביותר" על תפקיד הג'וקר בסרט "האביר האפל". אביו, אמו ואחותו של לדג'ר קיבלו את הפרס בשמו של השחקן. אביו הודה לאקדמיה, לבמאי "האביר האפל" כריסטופר נולאן על שנתן לבנו חופש אומנותי לפתח את דמותו של הג'וקר ולסוכנו של לדג'ר סטיב אלכסנדר. "נדהמנו מהכבוד שניתן להית'" ,אמרה אמו של לדג'ר, "הערב אנחנו בוחרים לחגוג". "הלוואי והיית עמנו", סיימה אחותו, אבל אנחנו מקבלים את הפרס בשם בתך היפה, מתילדה".

לדג'ר, שהלך לעולמו בינואר שעבר בגיל 28, הוא השחקן השני בתולדות האוסקר הזוכה לאחר מותו, לאחר שפיטר פינץ' עשה זאת בשנת 1976, כשזכה בפרס "השחקן הטוב ביותר" על תפקידו בסרט "רשת שידור".

שחקנית המשנה

בפרס שחקנית המשנה זכתה פנלופה קרוז על תפקידה בסרט "ויקי כריסטינה ברצלונה", אוסקר ראשון עבורה, לאחר מועמדות בשנת 2006 על תפקידה ב"לחזור" של פדרו אלמודובר.

הסרט הזר

בניגוד לציפיות, הפסיד "ואלס עם באשיר" את פרס "הסרט הזר הטוב ביותר" ל"פרידות" היפני של הבמאי יוג'ירו טאקיטה.

זוכים נוספים

בפרס התסריט המקורי זכה דאסטין לאנס בלאק עבור "מילק". בלאק גבר על מרטין מקדונה ("ברוז'"), מייק לי ("חופשיה ומאושרת"), קורטני האנט ("אגם קפוא") ואנדרו סטנטון וג'ים ררדון ("וול-E")

בפרס התסריט המעובד זכה סימון בופוי, על עיבוד ספרו של ויקאס סווארופ לסרט "נער החידות ממומביי". בופוי גבר על דיוויד הייר ("נער הקריאה"), פטר מורגן ("פרוסט/ניקסון"), ג'ון פטריק שנלי ("ספק") ואריק רות' ("הסיפור המופלא של בנג'מין באטן").

בפרס ל"סרט האנימציה הטוב ביותר" זכה כצפוי "וול-E", שגבר על "קונג פו פנדה" ו"בולט".

בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר זכה "Man On Wire" של ג'יימס מארש וסיימון צ'ין. הסרט זכה בקטגוריה בה נפסל "ואלס עם באשיר" מלהתמודד.

בפרס "הסרט הדוקומנטרי הקצר הטוב ביותר" זכה "Smile Pinky" של מייגן מילאן.

בפרס ל"סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר" זכה "La Maison en Petits Cubes" של קוניו קאטו.

בפרס "הסרט הקצר הטוב ביותר" זכה
"(Spielzeugland (Toyland" של יוכן אלכסנדר פריידנק.
פרס "העיצוב האמנותי הטוב ביותר" הוענק לדונאלד בארט וויקטור זולפו, על עבודתם בסרט "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן".

בפרס ל"עיצוב התלבושות הטוב ביותר" זכה "הדוכסית".

פרס "האיפור הטוב ביותר" הוענק לגרג קאנון על "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן.

גם פרס "האפקטים הויזואליים הטובים ביותר" הוענק ל"הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" שהותיר מאחור את "איירון מן" ופעם נוספת את "האביר האפל".

פרס הצילום הוענק ל"נער החידות ממומביי עבור עבודתו של אנתוני דוד מנדל בסרטו של דני בויל.

איי.אר רחמן זכה בפרס "הלחן המקורי הטוב ביותר" עבור עבודתו ב"נער החידות ממומביי".

רחמן זכה גם בפרס "השיר הטוב ביותר" על "Jai Ho" מתוך "נער החידות ממומביי". רחמן היה מועמד עם שיר נוסף בקטגוריה, "O Saya" יחד עם MIA ומולם התמודד "Down To Earth" של פיטר גבריאל מתוך "וול-E". גבריאל ביטל את הופעתו בטקס עקב קיצוץ זמן הבמה שהוקדש לשירים.

הלילה הגדול של הוליווד

האוסקר, שנערך בפעם ה-81, נחשב לטקס החשוב ביותר בתעשיית הקולנוע העולמית, ומסמל את שיאה של עונת הפרסים המתקיימת בין החודשים דצמבר – פברואר. הזוכים השונים נקבעים על ידי הצבעותיהם של 5,829 חברי האקדמיה כפי שנמסרו עד ה- 17 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully