וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיכוייו של לבנון נראים מוצקים"

עינב שיף

8.9.2009 / 13:04

מגזין וראייטי החמיא לסרטו של שמוליק מעוז המתחרה בימים אלו בפסטיבל ונציה

הסרט "לבנון" בבימויו של שמוליק מעוז עורך בכורה בימים אלו בפסטיבל ונציה שבאיטליה, מה שהביא לביקורות מרכזיות במגזינים הנחשבים וראייטי ו-Screen Daily. "לבנון הוא הסרט הטוב והאמיץ מהמיני-גל של סרטים ישראלים אודות הקונפליקט בין לבנון וישראל", כתב דרק איליי מוראייטי. "הסיפור היה יכול להתרחש בכל טנק, בכל מדינה ובכל מלחמה. עם מחיאות הכפיים לו זכה הסרט, סיכוייו של הסרט לזכייה בפסטיבל נראים מוצקים".

אילי כמובן מתייחס להשוואה בין "לבנון" ל"ואלס עם באשיר" של ארי פולמן וטוען כי האלמנט המשותף היחיד להם הוא השתתפותם של הבמאים במלחמה עצמה. "שני הבמאים נושאים צלקות מהמלחמה עד היום", כותב איליי, שהחמיא למעצב הסאונד אלכס קלוד (שלקח חלק גם ב"בופור") על "עבודה יוצאת מהכלל בתקציב נמוך". איליי משווה את הסרט לדרמות מלחמה אחרות כמו "Kanal" של אנדריי ואידה הפולני .

עם זאת, איליי לא החמיא במיוחד למשחק, אותו הוא הגדיר "בסדר". "הדיאלוג בין הדמויות הוא בעיקר פונקציונלי", כותב איליי, "והן לא נאהבות או מעניינות במיוחד". לטענתו, זהו האלמנט המפריע לסרט מלהפוך מ"אקספרימנט דרמטי טוב מאד, למצוין".

ב- Screen daily המבקר הישראלי דן פיינרו דווקא החמיא ל"כמה מהכשרונות הגדולים כרגע בישראל", שמשחקים בסרט "המאוד משכנע באופן מפחיד" של מעוז אודות חוויותיו האישיות במלחמת לבנון. "זהו ביצוע עוצמתי של צילום, עיצוב סט ועריכה מתוזמרים יחדיו, מלווים במשחק מצוין ובבימוי אובססיבי של אדם שעדיין נלחם בשדים של עברו", סיכם פיינרו.

"לבנון" הוא הסרט הישראלי הראשון מזה 17 שנים שנכנס לתחרות הרשמית של פסטיבל "ונציה", שתינעל ביום שבת הקרוב עם ההכרזה על הזוכה ב"אריה הזהב". בקרוב יוקרן הסרט בשלל פסטיבלים, ביניהם פסטיבל ניו יורק היוקרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully