וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת המחאה האנטי ישראלית בטורונטו

עינב שיף

15.9.2009 / 8:29

במסיבת עיתונאים סוערת אמש הושווה השלטון הישראלי בשטחים לאפרטהייד בדרום אפריקה. סיינפלד ונטלי פורטמן חתמו על עצומת תמיכה בישראל

פחות מיממה לאחר פתיחת קטגורית "City to City" השנויה במחלוקת בפסטיבל טורונטו, המוחים נגד הקדשתה לתל אביב השיבו אש. במסיבת עיתונאים שקיים ג'ון גרייסון, היוצר הקנדי שהצית את המחאה בכך שמשך את סרטו הקצר "Covered" מהפסטיבל, הודיע היוצר כי בכוונתו להקרין את סרטיו ברמאללה במהלך שנת 2010. גרייסון, שסרטיו נושאים אופי ומוטיבים הומוסקסואליים, מתכוון לענות בכך לטענה שהיה נגרם לו נזק פיזי אם היה מביא את סרטיו לערים הפלסטיניות.

"פסטיבל טורונטו טעה כשהקרין סרטים ישראלים כל כך קרוב לפלישת המדינה לעזה, שעלתה את חייהם של 1,400 אנשים", אמר גרייסון. "אני חושב שעבורנו עזה מסמלת נקודת מפנה בדרך לסוואטו, נקודה דומה בחול", הוסיף גרייסון, כשהוא משווה בין האפרטהייד של דרום אפריקה למשטר הישראלי בשטחים.

הבמאי הישראלי אודי אלוני, שתמך במחאת היוצרים, אמר בשידור וידאו בועידה כי העניק במו ידיו רשימת סרטים פלסטינים לקמרון ביילי, עורך קטגורית City to City במהלך ביקורו בתל אביב. לטענת אלוני, ביילי בחר להתעלם ממנה ולהציג רשימת סרטים במימון המדינה של יוצרים ישראלים בלבד.

בינתיים, שחררה הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס רשימת חתימות אמנים התומכת בהקרנת הסרטים הישראלים בטורונטו, עם שמות כמו נטלי פורטמן, סשה ברון כהן, ג'רי סיינפלד ולני קרביץ. בהצהרה שצירף הארגון הובעה מחאה נגד "רשימה שחורה של אמנים ישראלים בפסטיבל טורונטו" וכן שמסגרת המוקדשת לתל אביב מייצגת את ישראל ה"פתוחה והלא מצונזרת".

ביילי עצמו, במוקד משיכת האש, אמר בהקרנת הבכורה של "קירות" שפתחה את הסדרה המוקדשת לתל אביב כי "לפעמים המחאה הפכה קצת משוגעת. אנחנו חייבים לכבד את שני הצדדים, להקרין את כל הסרטים ולתת לקהל להחליט". ביילי זכה לתמיכה בלתי צפויה מהיוצר הפלסטיני אליה סולימן, שמקרין את סרט "הזמן שנשאר" בפסטיבל.

"הם שוטפים לאנשים את המוח והם מפיקים שותפים לאובדנה של פלסטין", מחה סולימן נגד המשטרים הנהוגים במדינות המזרח התיכון שמחוץ לישראל. לדבריו, הוא נמצא במוקד הביקורת של התקשורת הערבית על כך שלא משך את סרטו כפי שגרייסון עשה. "עד כה, אני רובוקופ תרבותי", אמר סולימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully