וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עג'מי" ו"השמצה" זוכים בפסטיבל לונדון

עינב שיף

29.10.2009 / 0:23

סרטם של שני וקובטי זכו בפרס לסרט הביכורים הטוב ביותר, כשהוא גובר על "לבנון" ו"עיניים פקוחות". סרטו של יואב שמיר זכה בפרס לסרט התעודה הטוב ביותר

הישג גדול הערב לקולנוע הישראלי הערב בפסטיבל הסרטים ה-53בלונדון. "עג'מי", המועמד הישראלי לקטגורית הסרט הזר בטקס פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע, זכה בגביע סאת'רלנד המוענק לסרט הביכורים הטוב ביותר על פי תסריט מקורי, כשהוא גובר על "לבנון" של שמוליק מעוז ו"עיניים פקוחות" של חיים טבקמן.

זהו פרס נוסף וחשוב לעג'מי, סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי, במירוץ לקראת הכרזת הסרטים המועמדים לאוסקר על הסרט הזר הטוב ביותר. מאחוריו גם זכייה טריה בפרס השני בפסטיבל ולנסיה השבוע. בזכייתו, ניצח "עג'מי" את "שימשון ודלילה", המועמד האוסטרלי לאוסקר, שגבר על "עג'מי" בקרב על "מצלמת הזהב" בפסטיבל קאן האחרון, אך לא גבר על מתמודדים נוספים על מקום באוסקר.

לצד "עג'מי", זכה "השמצה" של יואב שמיר בפרס בינלאומי נוסף, הפעם הפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר של הפסטיבל. סרטו של שמיר גבר על 7 סרטים שהתחרו עמו על הפרס היוקרתי, שממקם אותו היטב לקראת טקס האוסקר האירופאי שייערך בדצמבר, שם מועמד סרטו לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר.

הזוכה הגדול של פסטיבל הסרטים של לונדון הוא "A Prophet" של ז'אק אודריאר, שגבר על "A Serious Man" של האחים כהן ועל "White Ribbon" של מיכאל האנקה, שנחשב למתמודד המוביל מול הסרט הצרפתי על האוסקר לסרט הזר.

פסטיבל לונדון מתקיים זו השנה ה- 53. מאחורי הפסטיבל עומדת המועצה הבריטית לקולנוע ובכל שנה מוקרנים בו מאות סרטים, חלקם בפרימיירה עולמית, כמו הסרט "Nowhere Boy" של סם טיילור-ווד אודות ילדותו של ג'ון לנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully