וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחקן הישראלי קצת נשכח"

עינב שיף

10.11.2009 / 9:33

יעל אבקסיס תייצג את קול השחקנים בכנס החזון הקולנועי שיפתח את חגיגות ה-20 לסם שפיגל. בינתיים היא מרעיפה שבחים על רני בלייר ומעודדת כל במאי לקחת סיכונים

בין ריצה לריצה ביום ד' הקרוב יעל אבקסיס עוצרת כדי להקשיב וגם לדבר. זה יהיה יקרה בכנס "חזון לקולנוע ישראלי" שיפתח את חגיגות ה-20 להיווסדו של בית ספר סם שפיגל לקולנוע, שייערך בסינמטק ירושלים.

אבקסיס (42) תדבר על שני נושאים עיקריים. ראשית, לצד עשרות אנשי קולנוע וטלוויזיה מהבכירים בישראל החל מארי פולמן ועד חגי לוי, אבקסיס תייצג את ציבור השחקנים, שלעתים, כך היא מרגישה, נוטה הציבור לשכוח שאין סרט בלעדיהם.

"לפעמים יש לי את התחושה שהציבור הזה לא מקבל את המקום הנכון", אומרת אבקסיס לוואלה! תרבות. "אני חושבת שהתזוזה והשדרוג הגדולים של הקולנוע הישראלי מנוכסים, ובצדק, לסיפור, לבמאים ולשיפור באיך שהקולנוע נראה, אבל השחקן הישראלי קצת נשכח. אנשים חושבים שהשחקן מקבל את כל הקרדיט וזה מאד לא נכון. נכון, השחקן פוסע על השטיח האדום ועושה את העבודה השחורה של יחצנות וקידום בזכות דמותו, אבל צריך לדבר על לקחת את זה עוד צעד קדימה. לדבר על השינוי וההתפתחות שבו, על היציאה שלו החוצה וההתפרסות שלו בעולם אבל גם על החזרה שלו פנימה, לכאן".

המקרה שלך הוא מקרה כפול. גם של שחקנית בתעשייה אבל גם של שחקנית ששברה את הסטריאוטיפ של מזרחיות ומקבלת תפקידים בהתאם

"בהחלט וזהו הנושא הנוסף שמעניין אותי לדבר עליו, הנישתיות של השחקן הישראלי. אני מקווה שהקולנוע הישראלי מתחיל לצאת מהנישתיות הזו, כי מעט מאד שחקנים עשו זאת בעצמם. משה איבגי עשה את זה למשל, אבל יש המון שחקנים שלא הצליחו לעשות את זה. אני מאמינה שהבמאים צריכים לקחת יותר סיכונים בנושא".

איך אפשר לעשות את זה?

"תמיד זה המזרחי בתור מזרחי, הרוסיה היא רק רוסיה. הרי הכל אצלנו כבר היטשטש במילא ואני חושבת שהקולנוע עדיין לא עשה את הצעד הגדול קדימה בנושא. אולי אני טועה, אולי כן חל שינוי, אבל בכל מקרה תמיד יש לאן לקחת את הנושא עוד קדימה, גם אם זה פוחת ופוחת. אנחנו צריכים לפרוץ את המחסום הזה".

אבל אנחנו בכיוון הנכון, לא?

"בטוח".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יעל אבקסיס. אביב חופי
יעל אבקסיס/אביב חופי

כשאבקסיס מדברת על במאים שלוקחים סיכון, היא מדברת על רני בלייר למשל, עמו היא שבה לשתף פעולה ב"תיבת נח" המשודרת בימים אלו ברשת HOT. אחרי ששיחקה את אלה, התפקיד המיתולוגי ב"שבתות וחגים", ההזדמנות לשחק תחת הדרכתו של בלייר מאפשרת לאבקסיס להדגים בדיוק למה היא מתכוונת. "אצל רני אין סטריאוטיפים, הוא מאלו שמבטלים אותם, שזה לא מתקיים אתם בכלל", אומרת אבקסיס. "הוא נמשך אל השוליים והוא מביא גם את המיינסטרים לשוליים. תראה מה הוא עשה איתי".

השאלה היא מתי רני יגיע לקולנוע?


"אני יודעת שהוא מכין משהו, אבל רני עושה קולנוע בטלוויזיה וזה נהדר. 'תיבת נח' זה עוד אבן לקראת המאסטרפיס האמיתי שלו. הדרך תהיה אמנם רצופה במאסטרפיסים, עד שיגיע האחד הגדול באמת".

הראיון עם אבקסיס נערך במהלך חזרות להצגה "האשה מן הים", שמוצגת בימים אלו בתיאטרון תמונע. לצד זאת, היא מתכוננת לעליית הסדרה המדוברת, "חטופים", שתעלה בינואר בערוץ 2, עליה היא לא מוכנה להרחיב כרגע, בעיקר כי מאחורי כל הרחבה שכזו טמון ספוילר. בין התיאטרון, אותו היא מכנה "קודש הקודשים של השחקן" והמשחק מול מצלמה, אבקסיס נמצאת בשלב בקריירה שלה בו היא באמת מוכנה להקשיב. "אני מאמינה שהכנס הוא קודם כל הטפיחה על השכם שמגיעה לסם שפיגל, שהוא בית ספר מצוין ובו נמצא הקולנוע של העתיד", היא אומרת. "אבל הכנס הזה הוא יותר מרלוונטי בגלל סיעור המוחות שבו. אני רוצה לשמוע את ג'אד נאמן (זוכה פרס ישראל לשנת תשס"ט, ע.ש) ואת ארי פולמן וחגי לוי, אבל בעיקר את הצעירים. אני רוצה את הפידבק הזה של מאחורי הקלעים. זה הדבר שבאמת מעניין אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully