וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הפקות קולנועיות משותפות בין ישראל לברזיל

עינב שיף

11.11.2009 / 19:13

בצל התהיות על מקומן של הקו-פרודוקציות בקולנוע הישראלי, נחתם היום הסכם שיתוף פעולה בין שתי המדינות. השרה לבנת: "ההסכם יתרום לפיתוח הקולנוע הישראלי"

הסכם הפקות משותפות נחתם היום (רביעי) בין ממשלות ברזיל וישראל בצעד שעתיד לפתח את הקולנוע הישראלי לראשונה מחוץ לצפון אמריקה ואירופה. ההסכם, שנחתם היום בברזיליה בירת ברזיל בין שגריר ישראל במדינה גיורא בכר לשר החוץ הברזילאי סלסו אמורים, יביא להפקות משותפות בין גופים ישראלים וברזילאים.

היוזמה להסכם היא של כתרי שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי. לאחר מכן החל משא ומתן ארוך ובמהלך ביקור הנשיא פרס במדינה השבוע נחתם ההסכם סופית. בחודש דצמבר עתידה ישראל לחתום הסכם דומה עם ממשלת רוסיה, לאחר פגישה בין השרה לבנת למקבילה הרוסי.
"עוד ועוד מדינות רואות בישראל גורם משמעותי בקולנוע העולמי ורוצות לשתף פעולה עם גופי הקולנוע בארץ", אמרה השרה לבנת. "ההסכם הזה יתרום לפיתוחו של הקולנוע הישראלי ויקל על שיתופי הפעולה בין גופי ההפקה במדינות. שיתוף פעולה כזה בין ישראל לברזיל, ומדינות נוספות, הוא חלק ממימוש החזון של הפיכת מדינת ישראל ליצאנית תרבות לכל העולם".

נושא ההפקות המשותפות (קו-פרודוקציות) מהווה אחד הנושאים הבוערים על סדר היום של הקולנוע הישראלי, כפי שהשתקף מכנס החזון לקולנוע שנערך היום. רבים חוששים כי הקו-פרודוקציות מעודדות סוג מסוים של סרטים על פני סוג אחר, ישראלי יותר. עם זאת, בהנחה שמשבר ערוץ 10 והקולנוע הישראלי, במסגרתו לא משקיע הערוץ בקולנוע הישראלי כפי שהתחייב, סביר להניח שמשקל הקו-פרודוקציות יילך ויגדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully