וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג ההודיה של הוליווד

עינב שיף

30.11.2009 / 8:08

הכנסות שיא להוליווד בסוף השבוע הארוך שכלל את חג ההודיה, עם "דמדומים 2: ירח חדש" שממשיך להוביל, הפתעה מצד סנדרה בולוק וסרט שהכניס מיליון דולר מהקרנה ב-2 בתי קולנוע בלבד

הערפדים והזאבים לא עוצרים וממשיכים לנעוץ שיניים בשיאי הוליווד. הקורבן הפעם הוא שיא ההכנסות לחג ההודיה, שחל ביום רביעי האחרון והניב 278 מיליון לקופת הוליוווד, 34 מיליון דולר יותר מהשיא הקודם שנקבע בשנת 2000. 42.5 מיליון מתוך הסכום העצום הזה הלכו ל"דמדומים 2: ירח חדש", שחצה בשבוע השני שלו בלבד את קו מאתיים מיליון הדולר והתייצב על הכנסות בגובה 230.7 מיליון דולר, כשהוא בדרך הבטוחה למיליארד.

“The Blind Side" עם סנדרה בולוק הולכת ומסתמנת כאחת מהפתעות השנה עם הכנסות בגובה 40.1 מיליון והפתעה מרשימה, כשהסרט הצליח להדיח את "ירח חדש" ביום חג ההודיה מראשות הרשימה. לאחר מכן הערפדים התאוששו והסרט התייצב במקום השני, כשהוא חוצה את קו מאה מיליון הדולר ומסדר לאולפני וורנר חג שמח במיוחד. האסונות של "2012" ממשיכים להיות רווחיים עם 18 מיליון דולר בסוף השבוע השלישי להקרנתו, כשסוף השבוע נודע שהסרט שובר קופות ושיאים בשוק הענקי של רוסיה.

ארבעה סרטי בכורה עלו השבוע לאקרנים בארצות הברית, כשרק אחד מהם התמקם בחמישייה הפותחת וגם הוא בנתון מאכזב. “Old Dogs", בכיכובם של ג'ון טרבולטה, רובין וויליאמס וקלי פרסטון הופץ בלא פחות מ-3,425 בתי קולנוע אך הניב רק 16.84 בסוף השבוע האחרון ועוד כ-8 מיליון דולר בחג ההודיה. "רוחות חג המולד" התמקם חמישי עם 16 מיליון דולר בסוף השבוע ואילו “Ninja Assassin" עם כוכב הפעולה הקוריאני החדש “Rain” הפתיע והכניס 13.1 מיליון דולר בסוף השבוע ו-21 מיליון בכל מהלך החג.

כמה שווה נסיכה + צפרדע?

אכזבה נוספת בהוליווד היא ‘Planet 51" שלא הצליח להפוך ללהיט המצופה ממנו והניב בסוף השבוע השני להקרנתו 10.2 מיליון דולר בלבד, ו- 28.45 מיליון דולר בסך הכל במשך שבועיים.

“Precious", שממשיך לזכות בחיבוק הביקורות והפרסים לקראת האוסקר לא פתח משמעותית בבתי הקולנוע ורשם לראשונה הפסד, עם ירידה של 34.8 אחוזים ברווחיו עד לסכום של 7.09 מיליון דולר. למרות זאת, הסרט הכניס עד כה 32.44 מיליון דולר בארבע שבועות הקרנה על פני מספר מצומצם למדי של הקרנות.

מי שמאיים לקעקע את ההישג של “Precious" הוא סרט שכלל לא נמצא בעשירייה. "הנסיכה והצפרדע", סרט האנימציה המדובר למדי מבית דיסני ערך הקרנה ב-2 בתי קולנוע בלבד והכניס סכום מדהים של 1,142 מיליון דולר שהספיקו לו למקום ה-16 בטבלה.

מעליו סוגרים את העשירייה “Fantastic Mr. Fox" האנימטורי של ווס אנדרסון עם ג'ורג' קלוני בקולות, שהרוויח 7.02 מיליון דולר בסוף השבוע וכ- 10.10 מיליון כולל החג. " The Men Who Stare at Goats" מכין את פרידתו מהטבלה עם 1.53 מיליון דולר בשבוע הרביעי להקרנתו והוא אף חולק את המקום העשירי עם "הדרך", הכה מדובר בזכות ספרו של קורמאק מקארתי והופעתו של ויגו מורטנסן, שעלה בחג ההודיה במספר מצומצם של בתי קולנוע (111 בלבד) וכבר הניב 2 מיליון דולר לאורך החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully