וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הקולנוע השעתה התמיכה בסרט של יונתן סגל

עינב שיף

28.1.2010 / 21:26

קרן הקולנוע הישראלי החליטה כי עד שלא תצפה ב"אודם" של הבמאי, ותאשר התאמת התסריט לחומר המצולם, לא תמשיך התמיכה הכלכלית

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

המתקפה התקשורתית והפוליטית עשתה את שלה: קרן הקולנוע הישראלי הודיעה הערב (חמישי) כי בתום ישיבה של ההנהלה הציבורית של הקרן, התמיכה בסרט "אודם" של יהונתן סגל מושעית עד שהנהלת הקרן תצפה בחומרים שצולמו. "אנחנו נבדוק שהעתק העבודה אכן תואם את התסריט אותו אישרנו להפקה", אמר לוואלה! תרבות כתרי שחורי, מנכ"ל הקרן. אנחנו רוצים לוודא באמת שמה שהוא צילם אכן תואם את התסריט".

ההנהלה הציבורית נבהלה מהדיון שנערך היום בכנסת?

"הייתה מורת רוח בהנהלה בגלל העוצמה ובגלל חוסר הפרופורציה של ההתקפה האדירה על הקרן. זאת, למרות שמהשנייה הראשונה הסתייגנו מהדברים שנאמרו וחזרנו ואמרנו -ואנחנו עומדים מאחורי זה - שאין קשר בין התסריט שאישרנו ואין זיקה בתסריט שקושרת בין השואה לכיבוש וגם אחד מחברי ההנהלה קיבל על עצמו לקרוא את התסריט ואמר 'לא מצאתי דבר בטענות'."

אז למה לא להשיב את התמיכה בסרט לגמרי?

"בכל זאת, נאמרו דברים בשמו בתוך העלון הזה. גם אם זה לא הוא, נאמרו דברים בשמו והדברים שנאמרו – אנחנו רוצים להיות בטוחים".

למרות פניות חוזרות ונשנות, יהונתן סגל לא מסר את תגובתו עד לפרסום הידיעה.

עוד החליטה הערב ההנהלה הציבורית כי מנהלי הקרן יתבקשו לבדוק את נהלי הקריאה והמיון במקרה בו חל שינוי מהותי בתסריט שאושר על ידי הקרן. בנוסף לכך, יגובש נוהל של בדיקה ואישור השימוש בשמה של הקרן במסמכי מכירה, גיוס משקיעים, שיווק והפצה.

החלטת ההנהלה הציבורית, בראשותו של ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי מגיעה לאחר דיון סוער שנערך היום (חמישי) בוועדת החינוך של הכנסת. "נוצר פה לינץ' תקשורתי על גבי", אמר סגל בדיון. "למה? כי מישהו אמר שהסרט משווה בין שואה לכיבוש כאילו זה כתוב בתסריט. אז מישהו אמר! זה הגיג שיצא בטעות מהמחשב, אין לי קשר לניסוח שלו. אז אם מישהו חושב שאיזשהו משהו נחשב בגדר של עוכר ישראל – למה? כי אני לא מסכים עם הדעות?"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully