וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט ישראלי-פלסטיני על המאבק בגדר ההפרדה זוכה להצלחה בברלין

עינב שיף

16.2.2010 / 14:55

"בודרוס", המתעד את מאבקם של תושבי הכפר בעל אותו השם נגד הגדר החוצה את שטחו, זכה להקרנה בפסטיבל היוקרתי. מפיקת הסרט: "עם הקהל הישראלי זה יהיה יותר מסובך"

סרט תעודה ישראלי-פלסטיני-אמריקאי, העוסק במאבקם של תושבי בודרוס נגד גדר ההפרדה, מעורר עניין רב בפסטיבל ברלין. הסרט "בודרוס", שבוים על ידי ג'וליה באשה, עוקב אחרי עאיד מוראר, פלסטיני מהכפר בודרוס הנאבק בעזרת בתו בת ה-15 בגדר ההפרדה המאיימת לחלק את הכפר, כשהם מסתייעים בתמהיל בלתי אפשרי של פעילי פתח, חמאס וגם פעילים ישראלים שכולם עובדים יחדיו למען המטרה. יחד, קיימה התנועה שהקים מוראר למעלה מ-50 הפגנות נגד הגדר.

אמש (שני) התקיימה הקרנת הסרט בפסטיבל, במסגרת ה"פנורמה" היוקרתית המוקדשת לסרטי תעודה מובחרים מסביב לעולם. הסרט הוקרן באולם מלא בכ-400 ישראלים, פלסטינים וגרמנים סקרנים, שניסו להבין כיצד פלסטינים ויהודים משתפים פעולה בנושא פוליטי רגיש כל כך.

"הקהל הבינלאומי פשוט לא ידע שיש ישראלים שמתנהגים עם פלסטינים בצורה לא אלימה", אמרה לוואלה! תרבות מפיקת הסרט רונית אבני, בשיחה מברלין. "הרבה אנשים שאלו בעיקר שאלות של מידע – להבין בדיוק מה קורה שם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך פלסטינים וישראלים משתפים פעולה? מתוך "בודרוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

היו פרובוקציות מכיוון הקהל? בכל זאת, מדובר בסרט לא קל מבחינה פוליטית.

"זה עבר בסדר גמור. אני יודעת שזה סיפור קשה ומציאות קשה וגם אנחנו לא ידענו איך אנשים יגיבו. בסופו של דבר זה יצא טוב יותר ממה שציפינו. כנראה שזה קהל של אנשים שרגילים לראות סרטים דוקומנטריים וידעו למה לצפות. כשנביא את זה לארץ זה יהיה קצת יותר קשה".

הסרט הספיק לעשות רושם חיובי גם על העיתונות הגרמנית. הפרנקפורטר אלמגיינה צייטונג פרסם ביקורת ארוכה וחיובית למדי על הסרט. "'בודרוס' הוא הסרט מורכב, סרט תעודה שלא מטיף ושמראה תמונה מאוזנת", נכתב בעיתון הנפוץ. כעת נערך משא ומתן בין הפקת הסרט לחברות הפצה שונות על הקרנתו באופן סדיר בחו"ל וגם בישראל הוא צפוי להיות מוקרן בחודשים הקרובים. אלא שעבור אבני, הסיפור הוא אחר לגמרי.

"לא יודעת אם נקבל פה פרס", אומרת אבני, "הדבר המשמעותי עבורי הוא להיות דווקא בברלין, דווקא בגרמניה עם הסרט הזה. חשבתי על זה במסיבה שהיתה לכבוד הסרטים הישראלים בפסטיבל – איזו גאווה זו להיות בגרמניה עם סרט כזה".

  • עוד באותו נושא:
  • בודרוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully