וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות נגד ישראל בפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז

עינב שיף ופנחס וולף

9.3.2010 / 20:18

פסטיבל הקולנוע הישראלי בעיר נפתח בהתקפות סוערות של מפגינים מקומיים נגד מדינת ישראל. שרת התרבות לבנת: "המפגינים כאן מעולם לא הפגינו למען שחרור שליט"

פתיחה סוערת למדי לפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז. את פני הבאים לערב הפתיחה של הפסטיבל קיבלו מפגינים מקומיים עם שלטי מחאה נגד ישראל, בעצרת שהלכה והתחממה עד כדי שהמפגינים ניסו לפרוץ לאולם בקריאות להחרים את מדינת ישראל.

לדברי אדם הנמצא באולם הקולנוע המפואר גומו אופרה, בו מתקיים ערב הפתיחה של הפסטיבל, המהומה החלה בזמן הקוקטייל שהתקיים בטרם הקרנת סרט הפתיחה בפסטיבל, "חמש שעות מפריז". אז, פרצו אורחים לאולם התחתון עם שלטים הקוראים להחרים את ישראל כשרוב האורחים היו בקומה העליונה של המקום. לאולם הוזעקו שוטרים שפיזרו את המפגינים.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת הנמצאת בפסטיבל, אמרה בנאומה כי "המפגינים שהפגינו כאן לא מבינים את מהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל. בדרכי לכאן פגשתי במטוס אל-על את נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט שמחזיק גם באזרחות צרפתית ונמצא כבר 1,535 יום בשבי חמאס. אותם מפגינים לא הפגינו מעולם למען שחרורו של שליט".

זו המהומה השנייה הנוגעת לפסטיבל בתוך פחות משבוע. ביום א' פרסם הקולנוען מוחמד בכרי, שהוזמן להשתתף בפסטיבל עם סרט "זוהרה", מכתב ובו הוא מגנה את הזמנת השרה לבנת לאירוע. בהנהלת הפסטיבל השיבו בחריפות

פסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז חוגג השנה עשור להיווסדו והוא יימשך שבוע, עד ה-16 בחודש. במסגרת הפסטיבל יוקרנו סרטים כמו "פובידיליה", "לבנון", "קירות", "חמש שעות מפריז", "איליי ובן" ועוד. בנוסף, ייערכו פאנלים שונים בנושא הקולנוע הישראלי, מחווה לרם לוי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully