וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ראיות חדשות יוציאו את רומן פולנסקי לחופשי?

19.3.2010 / 8:48

עורכי דינו של הבמאי הפולני הגישו ערעור לבית המשפט בקליפורניה בטענה שראיות חדשות מלמדות על עיוות דין. בינתיים, יוצא בארץ "סופר הצללים", סרטו האחרון של הבמאי שנתון כרגע במעצר בית בשוויץ

תקווה חדשה לרומן פולנסקי? הבמאי נתון מזה כמה חודשים במעצר בית בשווייץ ונלחם נגד הסגרתו לארצות הברית, וזאת בעוון עבירות מיניות שביצע לכאורה לפני 32 שנה. אמש הגישו עורכי דינו של פולנסקי ערעור לבית המשפט בקליפורניה, בטענה שראיות חדשות מלמדות על עיוות דין במשפט שנערך בזמנו.

הראיות הללו מלמדות לכאורה כי התובע במשפט ביקש להביא לפסילתו של השופט בשל היותו מוטה נגד פולנסקי, אך נדרש בידי הממונים עליו שלא לעשות כן. כמו כן, הם טוענים כי הרשויות האמריקאיות מסרו כעת מידע מסולף לרשויות השוויצריות כדי להביא למעצרו ולהסגרתו של פולנסקי, וזאת אף שלפי החוקים המקומיים לא היתה להם סיבה לנהוג כך.

כך או כך, בזמן שפולנסקי לכוד בשוויץ, יכול הקהל הישראלי לצפות בסרטו האחרון, "סופר הצללים", שהגיע אמש (חמישי) לאולמות בארץ. הסרט זיכה את הבמאי הפולני בפרס דב הכסף בפסטיבל ברלין האחרון לפני כחודש, אך מובן שהוא לא היה יכול לנכוח בחלוקת הפרסים. במקרה או שלא במקרה, הסרט עוסק באדם נרדף, ממש כמו פולנסקי - במקרה של "סופר הצללים", הגיבור הבדיוני הוא ראש ממשלת בריטניה לשעבר, שדמותו מבוססת בצורה ברורה אך לא רשמית על טוני בלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully