וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עג'מי" זכה בפרס זכויות האדם בפסטיבל איסטנבול

21.4.2010 / 12:19

משבר עם טורקיה? לא באולמות הקולנוע. סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי קטף את הפרס החשוב בפסטיבל הקולנוע היוקרתי בבירת טורקיה, וגם הסרטים הישראליים האחרים שהוצגו בו זכו בהצלחה

מתברר כי המשבר הדיפלומטי עם טורקיה לא פגע בפופולריות של הקולנוע הישראלי במדינה, והוא זכה להצלחה רבה בפסטיבל איסטנבול, אחד מפסטיבלי הקולנוע היוקרתיים באירופה.

שלשום (ראשון), בטקס הנעילה של הפסטיבל, זכה "עג'מי" של ירון שני וסכנדר קובטי בפרס זכויות האדם, המחולק בידי המועצה האירופאית לסרטים. מזכ"לית המועצה, מוד דה-בר בוקיצו, אמרה בטקס חלוקת הפרסים כי "הדימויים של עג'מי ייחרתו בזיכרון במשך שנים".

חוץ מ"עג'מי", הוצגו בפסטיבל, סרטים נוספים תוצרת הארץ -"לבנון", "פובידיליה", "עיניים פקוחות" ו"5 שעות מפריס" העלילתיים ו"השמצה" התיעודי. כולם מילאו את האולמות שבהם הוקרנו, ושמוליק מעוז, במאי "לבנון", אף היה שותף לסשן שאלות ותשובות ארוך עם הקהל הטורקי הנלהב. כמו כן, התקיימו בפסטיבל סדנאות שונות לשיתוף פעולה בין אנשי קולנוע מישראל ומטורקיה.

את הפרס הראשי בפסטיבל חלקו הקומדיה הבלגית "The Misfortunates", שניצח את "עג'מי" בפסטיבל בניו יורק. בפרס הביקורת הבינלאומית זכתה הדרמה הצרפתית "Mademoiselle Chambon" בכיכובם של השחקנים הצרפתיים-יהודיים ונסן לנדון וסנדרין קיברלן.

"הקולנוע הישראלי הוכיח פעם נוספת כי הוא השגריר התרבותי היעיל ביותר של מדינת ישראל", אמר מנהל קרן הקולנוע הישראלי כתריאל שחורי, אשר יזם את ההשתתפות הישראלית בפסטיבל. "אולמות הקולנוע שבהם הוקרנו ששה סרטים ישראלים היו מלאים לגמרי בקהל טורקי, שהביע התלהבות רבה מהסרטים הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully