וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מגה-מוח" נשאר בצמרת

14.11.2010 / 18:53

שלושה סרטים חדשים הגיעו לאקרנים בסוף השבוע האחרון, ובהם מותחן פעולה עם דנזל וושינגטון וקומדיה רומנטית עם הריסון פורד ודיאן קיטון, אבל אף אחד מהם לא הצליח להדיח מהפסגה את להיט האנימציה

בדומה לשבוע שעבר, גם בסוף השבוע האחרון הגיעו לאקרנים שלושה מוצרים טריים ומגוונים, אבל הפעם אף אחד מהם לא היה מספיק חזק בשביל לתפוס את הבכורה. כתוצאה מכך, קומדיית האנימציה "מגה-מוח" שרדה בצמרת.

המבחן האמיתי של סרטים לכל המשפחה אינו בספתח כי אם במומנטום שלהם, ו"מגה-מוח" עמד במבחן ואיזן את הפתיחה הטובה אך הלא מלהיבה שלו בהמשכיות מצוינות: הוא ספג ירידה של 36 אחוז בלבד בהכנסותיו, מה שאיפשר לו לגרוף 30 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ולהעלות את מאזנו הכללי ל-89.7 מיליון דולר. בקצב הזה, יספרו אותו כאחד מלהיטי האנימציה הגדולים של דרימוורקס, אם כי הוא יתקשה לשחזר את ההישגים שרשם "הדרקון הראשון שלי" המופתי בשנה שעברה.

הבולט בשלישייה הטרייה השבועית הוא "לא ניתנת לעצירה", סרט פעולה על רכבת משא שיצאה משליטה, שתפס את המקום השני עם הכנסות של 23.5 מיליון דולר. הפרויקט החדש של הבמאי טוני סקוט ושותפו הקבוע, הכוכב דנזל וושינגטון, התגלה כעסק פושר עוד יותר מסרט הרכבות הקודם שלהם, "חטיפתה של פלהאם", שלא הצליח לסחוף את הקהל בשנה שעברה. הכישלונות היחסיים של שני שוברי הקופות בפוטנציה, כמו גם של כמה מותחני פעולה אחרים בשנים האחרונות, מוכיח דבר אחד מעבר לכל ספק: בעידן שבו הציבור האמריקאי אחוז פחד אפוקליפטי מאל-קעידה, הקהל חפץ בעיקר לראות כיצד גיבורי-על מצילים את העולם כולו, ואין לו עניין באיומים המינוריים הטמונים במסילות רכבות וכדומה.

שני הסרטים הטריים האחרים הצליחו עוד פחות: "סקייליין", המציג קבוצת צעירים שנלחמת בפלישת חייזרים, השכיל לזקק לטריילר שלו את 15 השניות המרשימות היחידות בסרט, אבל גם זה לא עזר לו. השם הרע של הבמאים, האחים שטראוס (לא אלה מהגבינות, אלה מ"הנוסע השמיני נגד הטורף: רקוויאם"), המחסור בכוכבים, הביקורות הגרועות והעובדה שאיש לא שמע דבר על "סקייליין" עד לפני שבוע, הובילו לכך שהוא התייצב במקום הרביעי בלבד עם הכנסות של 11.6 מיליון דולר. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי זהו פחות או יותר גם גובה התקציב שלו, כך שהוא לא יפסיד יותר מדי.

לאן נעלמה התהילה של הריסון פורד?

"Morning Glory", קומדיה רומנטית על עולם הטלוויזיה, התרסקה אף יותר - היא סוגרת את החמישייה עם הכנסות של 9.5 מיליון דולרים בלבד. אף שמככבים בו שני שחקנים בסדר הגודל של דיאן קיטון והריסון פורד ולמרות הניסיון להציג את עצמו כמעדן סטייל "השטן לובשת פראדה", הסרט מלכתחילה לא הצליח לעורר סביבו עניין, ויכול להיות שפשוט כבר אין במקום בשוק לחיקויי "פראדה" ו"סקס והעיר" למיניהם.

לעומת זאת, זוהי שעתם היפה של קומדיות גברים. בהתאם לזאת, "אל תלחצי אני בדרך", התשובה של 2010 ל"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס", התמקם מעל "Morning Glory" ו"סקייליין" אפילו שהוא בסוף השבוע השני להפצתו, והוא עומד במקום השלישי עם הכנסות של 15.3 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 59 מיליון דולר.

בניגוד לכך, "For Colored Girls" של היוצר האפרו-אמריקאי האהוב טיילר פרי, ספג ירידה דרסטית של 65 אחוז בהכנסותיו בסוף השבוע השני להפצתו – מספרים שאופייניים לזוועתונים ולא לדרמות שכמותו. ככל הנראה, הקהל רץ בתחילה לצפות בסרט בגלל האהדה שלו לפרי, אבל לאחר מכן לא טרח להמליץ עליו לחבריו. כתוצאה מכך, "For Colored Girls" הידרדר למקום השישי עם הכנסות של 6.7 מיליון דולרים בסוף השבוע בלבד, ומאזנו הכללי עומד עתה על 30.9 מיליון דולר.

בהמשך הטבלה עומדים "Red", שניצב שביעי עם הכנסות של 5.4מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 79.8 מיליון דולר, ו"פעילות על-טבעית 2", שהתמקם שמיני עם הכנסות של שלושה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 82 מיליון דולר. במקום התשיעי עומד סרט אימה נוסף אך מצליח הרבה פחות – "Saw 3d", שהכניס 2.7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון. הדבר העלה את מאזנו המצטבר, רגע לפני שהוא נפרד לשלום מבתי הקולנוע, לסכום של 43.4 מיליון דולר.

את העשירייה חותם "ג'קאס 3", שהכניס בסוף השבוע האחרון 2.3 מיליון דולרים, ומאזנו עומד עתה על 117.7 מיליון דולר. כל הסרטים הנ"ל צפויים לסבול קשות מנחת זרועו של "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1", שאמור לכבוש כל חלקה טובה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully