וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "פלונטר" עלה לפסגה

5.12.2010 / 17:55

האולפנים לא שיחררו לשוק כמעט אף סרט חדש בשבוע שלאחר טרפת הקניות של חג ההודיה, וסרט האנימציה "פלונטר" ניצל זאת כדי להעפיל למקום הראשון בסוף השבוע השני להפצתו

השבוע שלאחר חג ההוייה הוא אולי החלש ביותר בשנה הקופתית: הקהל נשאר ברובו בבית ומלקק את פצעי טרפת הקניות של החג, ובהתאם לזאת האולפנים לא טורחים להשקיע יותר מדי. וכך, מוצר טרי אחד בלבד זכה השבוע להפצה רחבה, וגם הוא היה זניח לחלוטין ולא זכה לכל תמיכה שיווקית - מדובר בסרט אמנויות הלחימה "The Warrior's Way", שכצפוי נכנס למקום התשיעי בלבד עם הכנסות דלות של שלושה מיליון דולרים, ובשבוע הבא כבר לא יהיה בעשירייה.

הבצורת הזו איפשרה לחבורת הצמרת של השבוע הקודם לשמור על כוחה, אם כי התקיים בתוכה משחק קטן של כיסאות מוזיקליים: סרט האנימציה "פלונטר" עבר למקום הראשון, עם הכנסות של 21.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון (ומאזן כללי של 96.5 מיליון דולר, מה שאומר כי בימים הקרובים הוא יחצה את רף מאה מיליון הדולר הנחשק), ו"הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1", שהוביל שבועיים ברצף, נפל למקום השני עם הכנסות של 16.7 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון (ומאזן כללי של 244.2 מיליון דולר). כך או כך, שניהם הצלחות גדולות.

בהמשך הטבלה נמצאים שלושה סרטים מצליחים פחות- המיוזיקל "בורלסק" ניצב במקום השלישי עם הכנסות של 6.1 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 26.9 מיליון דולר, מותחן הפעולה "לא ניתנת לעצירה" מתמקם רביעי, גם הוא עם הכנסות דומות בסוף השבוע האחרון (ומאזן כללי של 68.9 מיליון דולר), והדרמה הרומנטית "אהבה וסמים אחרים" עומדת במקום החמישי עם הכנסות של 5.7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון, מה שהעלה את מאזנה המצטבר ל-22.6 מיליון דולר. מאחוריה צועד בביטחה להיט האנימציה "מגה-מוח" עם הכנסות של חמישה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר נהדר של 136.7 מיליון דולר, ובמקום השביעי משתרכת לה הקומדיה "אל תלחצי, אני בדרך" עם הכנסות של 4.2 מיליון דולרים ומאזן כללי של 91.8 מיליון דולר.

לפני "The Warrior's Way" החדש שבמקום התשיעי מדשדש לו במקום השמיני מותחן הפעולה הכושל "Faster" עם הכנסות של 3.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 18.1 מיליון דולר. את הטבלה סוגר "שלושת הימים הבאים" עם ראסל קרואו ומורן אטיאס, שמסיים את הקמפיין הקופתי שלו עם הכנסות של 2.6 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי עגום של 18.3 מיליון דולר.

ריקוד הניצחון של "ברבור שחור"

אך האמת היא שכרגיל בעונה זו, החדשות האמיתיות בהוליווד נמצאות מחוץ לעשירייה: רגע לפני סיום השנה האזרחית, משחררים האולפנים לשוק בהפצה מצומצמת את הסרטים שאמורים להצטרף ל"הרשת החברתית" בקרב על האוסקרים, ובונים אותם על אש קטנה לפני שירחיבו את הפצתם בהתאם לכמות המועמדויות והעיטורים שיקבלו במהלך החורף. בשבוע זה, סרט האוסקרים הטרי הבולט היה "ברבור שחור", דרמת הבלט המשוגעת של דארן ארונופוסקי ("המתאבק") בכיכובה של נטלי פורטמן, מועמדת מובילה לפרס השחקנית הראשית. הסרט קיבל ביקורות מעורבות, אבל הוא הצליח לגרוף 1.4 מיליון דולר ב-18 אולמות בלבד ובכך שדרג את מעמדו במירוץ לזהב.

בינתיים, בחזית ההפצה המצומצמת אפשר למצוא גם את "נאום המלך" הבריטי, שמציב את קולין פירת' ואת ג'פרי ראש כמועמדים מובילים בקטגוריות המשחק הגבריות, ולדעת רבים הוא אף מועמד אפשרי לפרס הסרט הטוב ביותר. הדרמה התקופתית, שאף היא זכתה בשבחים אדירים אך גם בקטילות, גרפה בסוף השבוע האחרון 325 אלף דולר בשש אולמות. היא העלתה את מאזנה הכללי ל-809 אלף דולר, ותקווה שהכרזה רשמית על מועמדויות לפרסים תרים את מעמדה.

נוסף לכך, דרמת ההישרדות "127 שעות" הרחיבה את הפצתה באופן משמעותי ל-500 אולמות. הסרט מציג בתפקיד הראשי את ג'יימס פרנקו, שינחה את האוסקר וכנראה גם יהיה מועמד לפסלון. הכובע הכפול שלו אסף לרשותו 1.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, והעלה את מאזנו של "127 שעות" ל-6.6 מיליון דולר במצטבר, כך שהוא יכול להתחיל לחלום על כניסה לעשירייה. כעת, רק שניים מהסרטים שאמורים להשתתף במירוץ לזהב טרם נחשפו לקהל - "אומץ אמיתי", המערבון של האחים כהן, ו"המתאגרף", בכיכובם של מרק וולברג וכריסטיאן בייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully