וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשת החברתית" סוחף את פרסי המבקרים בארה"ב

עינב שיף

13.12.2010 / 1:06

סרטו של דיוויד פינצ'ר צובר תאוצה לקראת האוסקר עם פרס סרט השנה ממבקרי הקולנוע בלוס אנג'לס ובוסטון ומבקרי האינטרנט של ניו יורק, וכן הכרה ממכון הסרטים האמריקאי

האוסקר של "הרשת החברתית" נראה קרוב יותר ויותר: סרטו של דיוויד פינצ'ר אודות פייסבוק זכה אמש (ראשון, שעון ארה"ב) בארבעה ציוני דרך חשובים, יותר משבוע אחרי הזכייה בפרס הנשיונל בורד אוף ריוויו, רגע לפני הכרזת המועמדויות על גלובוס הזהב והישורת האחרונה במירוץ לאוסקר. ראשית, זכה הסרט בפרס הסרט הטוב ביותר ממבקרי הקולנוע של בוסטון, לצד פרסים לפינצ'ר (במאי), ארון סורקין (תסריט), ג'סי אייזנברג (שחקן ראשי) וטרנט רזנור ואטיקוס רוס על המוזיקה המקורית.

לאחר מכן, זכה הסרט בפרס הסרט הטוב ביותר מטעם מבקרי הקולנוע של ניו יורק באינטרנט, לצד פרסים לפינצ'ר וסורקין. תוך זמן קצר פרסם גם מכון הסרטים האמריקאי את עשרת הסרטים האמריקאיים הטובים של השנה לטעמו, כשה"הרשת החברתית" כמובן בפנים.

לסיום, זכה הסרט בפרס החשוב מבין כל אלו - פרס הסרט הטוב ביותר מטעם מבקרי הקולנוע של לוס אנג'לס, לצד פרסים לפינצ'ר (שחלק את הפרס עם במאי הסרט "קרלוס"), לסורקין ולרזנור ורוס, שחלקו את הפרס עם מלחין הפסקול של "סופר הצללים".

בשאר הקטגוריות קשה לסמן מגמות ברורות, כשמבקרי לוס אנג'לס הפגינו בחירות הנחשבות לחריגות למדי בתחום המשחק: כך, לצד פרס צפוי לקולין פירת' על תפקידו הראשי ב"נאום המלך", זכתה קים היי-ג'ה בפרס שחקנית השנה על תפקידה בסרט "אמא". בפרס לשחקני המשנה זכו שוב שני שחקנים לא אמריקאיים - ג'קי וויבר מ-"Animal Kingdom" האוסטרלי ונילס ארסטרופ על תפקידו ב"נביא" הצרפתי.

לנציג הישראלי בדרך לאוסקר, "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", פרסים אלו לא מבשרים טובות, שכן הוא טרם אוזכר בין המבקרים כאחד מהסרטים הזרים הטובים של השנה. גם "חיים יקרים" של שלומי אלדר, שהגיע כבר לרשימה המקוצרת של המועמדים לאוסקר, טרם אוזכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully