וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "אומץ אמיתי" ו"פגוש את הפוקרס" בקרב על הבכורה

2.1.2011 / 17:34

חג המולד עמד בסימן מאבק צמוד על הפסגה בין הקומדיה המשפחתית והמערבון של האחים כהן, שמסתמן כלהיט הגדול בקריירה של הצמד, שצפוי להכניס מעלה 100 מיליון דולר

מזל טוב: 2011 תהיה השנה הראשונה בהיסטוריה שבה סרט של האחים כהן מכניס יותר מ-100 מיליון דולרים. ההישג התקדימי יהיה שייך ל"אומץ אמיתי", שניצל את החג כדי לגרוף 24.5 מיליון דולר בשבוע השני להפצתו, ובכך העלה את מאזנו המצטבר ל-86.8 מיליון דולר. בקצב הזה, לאור המומנטום שלו, לא תהיה ל"אומץ אמיתי" בעיה לעקוף את הרף הנחשק ולהירשם כלהיט הגדול ביותר בהיסטוריה של האחים הוותיקים.

כמה גורמים עומדים מאחורי ההצלחה של המערבון: קהל האוהדים שצמד הקולנוענים צבר עם השנים, הביקורות המהללות שקיבל הסרט המסוים הזה והתגובות החמות מפה לאוזן; וגם הפרגון מגילדת השחקנים, שהעניקה מועמדויות לכוכביו ג'ף ברידג'ס והיילי סטיינפלד וכן לאנסמבל המשתתף בו. אבל נוסף לכך, הסרט נהנה גם מתזמון הפצתו, בדיוק באחד מחגי המולד החלשים שהיו לשוק בשנים האחרונות: אף שובר קופות דומיננטי לא חולש כרגע על הקופות, וגם התחרות על לב הקהל הבוגר אינה קשה במיוחד.

בהתאם לזאת, "פגוש את הפוקרס הקטנים" אמנם המשיך לצעוד בצמרת גם בסוף השבוע השני לצאתו, אבל המשיך לאכזב לעומת קודמיו – הוא גרף 26.3 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-103.2 מיליון דולר והפחית את המוטיבציה ליצירת פרק רביעי בסדרה. כיוון שמדובר בהערכות לא סופיות, עדיין קיים טווח של טעות דגימה בין שני הסרטים המובילים ואי אפשר לקבוע מי מהם כבש את המקום הראשון, אבל כך או כך ניתן לקבוע כי "אומץ אמיתי" הוא הפתעה לטובה ו"פגוש את הפוקרס הקטנים" אכזבה.

אכזבה נוספת היא" מסעות גוליבר", שמתקשה לצבור מומנטום – בסוף השבוע האחרון הוא הכניס 9.1 מיליון דולרים בלבד. זה הספיק לו רק למקום השביעי ולמאזן מצטבר של 28 מיליון דולרים. הנחמה היחידה מבחינת הפנטזיה עתירת האפקטים היא שהסיפור של גוליבר מוכר היטב גם מסביב לעולם, כך שהכנסות הסרט ברחבי הגלובוס עשויות לתקן את הנזק.

"נאום המלך" נכנס לעשירייה

את המקום השלישי מאייש סרט עתיר תקציב נוסף שנדרש להיעזר בכפר הגלובלי כדי לכסות את ההשקעה בו – "טרון: המורשת", שבסוף שבוע זה גרף 18.3 מיליון דולר, ועתה הכנסותיו עומדות על 129 מיליון דולר. מיד אחריו ניצבים שלושה סרטים נוספים שפונים בעיקר לקהל הילדים ובני הנוער – "יוגי-בר" שבמקום הרביעי, עם הכנסות של 13 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 65 מיליון דולר; "פלונטר" שבמקום החמישי, עם הכנסות של עשרה מיליון דולרים והכנסות כלליות של 167 מיליון דולר; ו"סיפורי נרניה: המסע בדורך השחר", עם הכנסות של 10.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 87 מיליון דולר.

אגב, מעניין לציין כי כל הסרטים שבמקומות 3-7 הופצו בתלת-ממד, אך רק במקרה של "פלונטר" הדבר תרם להצלחתו הקופתית. עובדה זו, כפי שציינו השבוע כמה אנליסטים הוליוודיים, תגרום לאולפנים לחשוב פעמיים בשנים הבאות לפני שהם מוסיפים ממד נוסף לסרטיהם.

לעומת זאת, את העשירייה סוגרים סרטים המיועדים בעיקר לקהל הבוגר. הרווחי שבהם כרגע הוא "ברבור שחור", שעומד במקום השמיני עם הכנסות של 8.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 45 מיליון דולר. במקום התשיעי ניצב "נאום המלך" הבריטי, שבילה שבועיים על אש קטנה ועתה הרחיב את הפצתו ל-700 אולמות. זה הספיק לו כדי להתייצב במקום התשיעי עם הכנסות של 7.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 22.7 מיליון דולר. בניגוד לכל ההצלחות הללו, "התייר" של ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי מתחבא בבושת פנים במקום העשירי, עם הכנסות של שישה מיליון דולרים ומאזן מצטבר של 54 מיליון דולר בלבד, סכום זניח יחסית לשמות הנוצצים שמככבים בו.

מחוץ לטבלה, זה היה שבוע הניצחון של הדרמה המדוברת "Blue Valentine", שהגיעה לאקרנים לאחר מאבק ארוך מול הצנזורה. זה אינו סרט קל לצפייה, שכן מישל וויליאמס וריאן גוסלינג מתארים בו את הדרך הקשה שבה מתפוררות מערכות יחסים, אבל הקהל התרשם מן הביקורות המעולות ונהר לצפות בה. וכך, גרף "Blue Valentine" מאה שמונים אלף דולר בארבעה אולמות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully