וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "אומץ אמיתי" בראש

9.1.2011 / 17:37

המערבון של האחים כהן מסתמן כאחת ההצלחות הגדולות בתולדות הז'אנר. "פגוש את הפוקרס הקטנים" במקום השני, פתיחה חלשה ל"עונת המכשפה" של ניקולס קייג'

ניקולס קייג' הוא אחד מן הכוחות המסחריים הכי לא יציבים בהוליווד: מצד אחד, הקריירה שלו ידעה הצלחות בסדר הגודל של "הפריצה לאלקטרז", סדרת "אוצר לאומי" ואפילו "גוסט ריידר". מצד אחר, היא גם גדושה בכישלונות מביכים מהסוג של "איש הקש", ובשנה האחרונה קייג' חווה לא פחות משלושה כאלה – "פקד מושחת", "קיק אס" ו"שוליית המכשף". בקיצור, כיאה לשחקן שהדמויות שלו מתאפיינות בהתפרצויות זעם וירידה מהפסים, אצל קייג' אתה אף פעם לא יכול לדעת איך ההרפתקה הקופתית תיגמר.

לפיכך, קשה היה לנבא מה יהיו ההישגים של "עונת המכשפה", סרט האימה התקופתי החדש בכיכובו של קייג', שהגיע לאקרנים בארצות הברית בסוף השבוע האחרון. מצד אחד, אפשר היה להאמין כי המעריצים הרבים של השחקן ינהרו לאולמות, אבל מצד אחר כבר ראינו איך הם לא היססו לנטוש אותו בעבר. ואכן, זה פחות או יותר מה שקרה גם הפעם – "עונת המכשפה" גרף 10.7מיליון דולרים בלבד, וזה הספיק לו כדי להשתחל למקום השלישי בלבד. היו כבר לקייג' ספתחים גרועים יותר בשנים האחרונות – למשל "נקסט" (שבעה מיליון דולרים) ו"בנגקוק מסוכנת" (7.7 מיליון דולרים) – אבל זה לא מנחם את מפיקי הסרט, שיתקשו להחזיר את ההשקעה בו.

גם החבר הטרי הנוסף ברשימה לא הצליח להרשים – הפעם מדובר ב"Country Strong", דרמת הקאנטרי בכיכובה של גווינת פאלטרו, שבילתה זמן מה במספר מצומצם של אולמות ועתה הרחיבה את הפצתה באופן משמעותי. התקווה היתה שהסרט ינצל את הז'אנר המוזיקלי העומד במרכזו כדי לעבוד חזק במדינות הדרומיות של ארצות הברית ולתפוס את הקהל שהסתער בשנה שעברה על "הזדמנות שנייה". אולם, הוא הכניס 7.3 מיליון דולרים בלבד, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-7.4מיליון דולרים והציב אותו רק במקום השישי בטבלה.

החולשה של שני המתחרים החדשים בשוק איפשרה לאחים כהן ולרוברט דה נירו להמשיך להתקוטט בפסגה. לפי ההערכות, המערבון של צמד הבמאים עומד במקום הראשון עם הכנסות של 15 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 110.4 מיליון דולר, והקומדיה בכיכובו של השחקן הוותיק תופסת את הסגנות עם הכנסות של 13.8 מיליון דולר ומאזן מצטבר של 124 מיליון דולר. ייתכן שסדר המיקום בין שני הסרטים ישתנה לאחר פרסום הנתונים הרשמיים, אבל דבר אחד בטוח – לא זו בלבד ש"אומץ אמיתי" יירשם כהצלחה הקופתית הגדולה בקריירה של האחים כהן, אלא שהוא צפוי גם להיחרת בדברי הימים כאחד המערבונים המכניסים בכל הזמנים.

"נאום המלך" יזכה באוסקר? הקהל בעד

את המקום הרביעי בטבלה מאייש "טרון: המורשת" שמתקרב לרף 150 מיליון הדולר – בסוף השבוע האחרון הוא הכניס 9.8 מיליון דולרים, ובכך הגדיל את מאזנו המצטבר ל-147.9 מיליון דולר. מיד אחריו עומד "ברבור שחור", עם הכנסות של 8.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 61.5 מיליון דולר. את המקום השביעי מחזיק "פייטר" עם הכנסות של 7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 57.8 מיליון דולר, ובמקום השמיני עומד "נאום המלך" עם הכנסות של 6.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 32.2 מיליון דולר. הדרמה הבריטית התקופתית רשמה את ממוצע ההכנסות הגבוה ביותר בעשירייה – לא פחות מ-8.9 אלף דולר לכל אולם שבו הוצגה. בכך היא חיזקה את מעמדה כמתחרה העיקרית של "הרשת החברתית" על הפרס לסרט הטוב ביותר.

את הטבלה סוגרים שני סרטי משפחה, שסבלו מכך שקהל הילדים האמריקאי חזר לבית הספר. במקום התשיעי ניצב "יוגי-בר", עם הכנסות של 6.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 75.6 מיליון דולר, ואת העשירייה נועל "פלונטר", עם הכנסות של 5.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 175.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully