וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: אדם סנדלר וג'סטין ביבר צמודים בראש

13.2.2011 / 17:43

"לזרום עם זה" של סנדלר ו"Never Say Never" של ביבר ניצבים יחדיו בראש טבלת שוברי הקופות. מאחוריהם, אלטון ג'ון מייצר עוד להיט וג'יימס קמרון צולל

אדם סנדלר וג'סטין ביבר נפגשו בסוף השבוע האחרון לקרב ראש בראש על צמרת טבלת שוברי הקופות. אף שסנדלר שובר קופות כבר כ-15 שנה וביבר רק טירון בעסק, העוגה התחלקה שווה בשווה בין "לזרום עם זה", הקומדיה של סנדלר, ו-"Never Say Never", סרט ההופעות של ביבר, ולפי ההערכות הלא סופיות הם מצאו עצמם דבוקים זה לזה בפסגת טבלת שוברי הקופות. כך או כך, שניהם יכולים להיות מרוצים מהישגיהם המסחריים, והדבר נכון במידה פחותה גם לגבי שני המוצרים החדשים האחרים של סוף השבוע. בסך הכל, אפשר לומר באופן כללי שהוליווד התחילה באופן רשמי ומוצלח את המעבר מאזור הדמדומים של תחילת החורף לעונת שוברי הקופות של האביב והלאה.

מי שצפוי לצבור בסופו של דבר את ההכנסות הגבוהות מבין השניים הוא "לזרום עם זה", שהתגבר על הביקורות הפושרות והתייצב במקום הראשון עם הכנסות של 31 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. אלה מספרים יפים בעיקר יחסית לעובדה שבניגוד למסורת של סנדלר, הסרט הגיע לאולמות בפברואר ולא בחודשי הקיץ האטרקטיביים יותר מבחינה מסחרית. מבחינתה של ג'ניפר אניסטון, המככבת בצד הקומיקאי, זוהי אף הפתיחה הטובה ביותר בשנתיים היבשות שחלפו מאז "מארלי ואני". בדרמה הקומית הזו כיכבה אניסטון בצד אוון ווילסון, כך שהמסקנה היא שאם ברצונה של כוכבת "חברים" לשעבר לשבור קופות, היא חייבת להצתוות לקומיקאי בעל שם.

"לזרום עם זה" לא הצליח לגבור באופן חד-משמעי על "Never Say Never", שמתחרה עמו על הבכורה עם הכנסות של 31 מיליון דולר גם כן (אם לוקחים בחשבון גם את ההקרנות המקדימות ברביעי בלילה) – סכום שווה ערך פחות או יותר לספתח שהיה בזמנו לסרט ההופעה של האנה מונטנה, וגבוה בהרבה מהפתיחה שהיתה למוצר הדומה של האחים ג'ונאס. ביבר ניצל את שיאי הפופולריות העכשוויים שלו ובפרט בקרב הכוח הצרכני העצום של הקהל הנוצרי, את מחירי הכרטיסים הגבוהים שנבעו מכך שהוקרן בפורמט תלת-ממדי, את מצב הרוח הרומנטי הפוקד את מעריצותיו לקראת חג האהבה ובאופן מפתיע גם את הביקורות הטובות יחסית שהסרט קיבל. כל זה הספיק לו כדי לרשום צעד נוסף בדרך להפיכתו לקונגלומרט בידור, אבל השאלה עתה היא האם "Never Say Never" ישמור על מומנטום או שהוא מיצה את מאגר הקהל הפוטנציאלי שלו בסוף השבוע הראשון להפצתו. לישראל, בכל מקרה, יגיע הסרט ב-31 במרץ, כשבועיים לפני שביבר עצמו יופיע כאן.

אלטון ג'ון ניצח את צ'אנינג טאטום

מיד לאחר הסרט שפנה בעיקר לקהל הנערות ניצבה קומדיית אנימציה שהטיל את יהבה על ציבור הילדים – "נומיאו ויוליה", עיבוד מודרני לטרגדיה של שייקספיר, והפעם בכיכובם של גמדי דשא מונפשים. הסרט נתמך בשמו של אלטון ג'ון, שהיה מעורב בהפקתו ואף כתב לו מוזיקה מקורית, אך כיוון ששאר המעורבים בו היו בריטים, הציפייה היתה שיתקשה למשוך את האמריקאים לאולמות. אך למרות הצוות האלמוני יחסית ושמו המוזר, השכיל "נומיאו ויוליה" להכניס 25.5 מיליון דולר, פחות ממה שעושים להיטי האנימציה הגדולים באמת, אבל הרבה מעבר לתחזיות וסכום יפה בכל קנה מידה. בישראל נוכל לראות אותו בתחילת אפריל.

מוצר טרי נוסף עם ארומה בריטית שהגיע לאקרנים הוא "הנשר", הרפתקה מלחמתית המתרחשת בימי רומי העליזים. את הסרט ביים קווין מקדונלד הבריטי ("המלך האחרון של סקוטלנד") וגם רוב שחקניו הם מן הממלכה המאוחדת, אבל הוא היה יכול להתהדר גם בכמה שמות של שחקנים אמריקאים, ובראשם צ'אנינג טאטום חביב הבנות. זה לא עזר לאפוס להתגבר על הסלידה הנוכחית של הקהל האמריקאי מסרטים מסוגו, והוא הסתפק בהכנסות של 8.5 מיליון דולרים והתייצב רק במקום החמישי. עם זאת, אפוסים שכאלה בדרך כלל עושים חיל בשאר העולם, כך שסביר להניח כי "הנשר" יזכה להשלים הכנסה בזירה הבינלאומית. בהקשר זה, מי שמצפה לראות את הסרט בישראל יוכל לעשות זאת ב-21 באפריל.

ג'יימס קמרון בצלילה חופשית

מעל "הנשר", במקום הרביעי, עומד "The Roommate" הזוועתון הקליל לבנות הנעורים שתפס את הפסגה בסוף השבוע הקודם. בשבוע השני לצאתו, ספג הסרט ירידה של כ-40 אחוז בהכנסותיו, מעט פחות מהצפוי בהתחשב בעובדה שהיתה לו תחרות קשה על קהל היעד מול סנדלר, ביבר וטאטום. למרות התחרות הזו, "The Roommate" השכיל לאגור 8.4 מיליון דולרים, ובסך הכל הצטברו בקופתו 26 מיליון דולר.

לעומת זאת, הסרט האחר שהופץ בסוף השבוע הקודם, דרמת הצלילה "סאנקטום", צלל בצורה דרמטית יותר מאשר גיבוריו - הוא ספג צניחה של 60 אחוז בהכנסותיו ונפל למקום השביעי עם הכנסות של 5.6 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 18 מיליון דולר.

בניגוד לכך, "נאום המלך" ממשיך להתקרב לרף מאה מיליון הדולר, והוא ניצב במקום השישי עם הכנסות של 7.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 93.9 מיליון דולר. גם "קשר לא מחייב" עם נטלי פורטמן ואשטון קוצ'ר מחזיק מעמד יפה, והוא עומד במקום השביעי עם הכנסות של 5.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 60 מיליון דולר. גם "אומץ אמיתי" של האחים כהן עדיין מחייך, והוא עושה זאת במקום התשיעי, עם הכנסות של ארבעה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 160.5 מיליון דולר.

את הטבלה נועל "הצרעה הירוקה", שעומד במקום העשירי עם הכנסות של 7.3 מיליון דולרים, מאזן כללי של 92.4 מיליון דולר ותקווה קלושה לעקוף בסופו של דבר את רף מאה מיליון הדולר – מה שלא יסייע לו כרגע להחזיר את ההשקעה בו, אבל יעלה, למשל, את ערך השוק שלו במשא ומתן על רכישת זכויות שידוריו בטלוויזיה ואולי גם ישקם לו את האגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully